דבר ראשון הגמרא (בבבא בתרא קמה ב) לומדת מהפסוק הזה הרבה דברים אחרים שלא קשורים ליין... למשל טוב לב משתה תמיד זה בעל משנה וכו'..
אז כך שאין שום היתר "להשתבש" בשאר ימות השנה ולהפטר לדעת הרמ"א.
אלא שהרמ"א בסוף סימן שעח בחושן משפט [סעיף ט] כתב משם התרומת הדשן (לגבי חתן וכלה) "בחורים הרוכבים לקראת חתן וכלה והזיקו זה את זה ממון חבירו דרך שמחה ושחוק וכן בשאר דבר שמחה הואיל ונהגו כן פטורין (מרדכי ס"פ הישן ותוספות והרא"ש ואגודה פרק לולב וערבה) מ"מ אם נראה לב"ד לעשות סייג וגדר הרשות בידם (פסקי מהרא"י סימן ר"י).
ומעתה אם מנהג "עירכם עכו" להשתכר בפורים קטן יש צד שיהיו פטורים. אבל כבר סיים הרמ"א שאם נראה לב"ד לעשות סייג וגדר הרשות בידם.