• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

דו"ח בשבת

קורסיה

Well-known member
מעשה שהיה שבליל שבת אברך אחד נתפס ע"י שוטר משום שהוא לא לבש מסיכה. השוטר ביקש שימסור לו מספר ת"ז והאברך לא רצה.
מה יש לעשות למעשה במקרה כזה האם יכול לומר את הת"ז שהרי השוטר יכתוב? האם יש לחלק בין אם הוא כותב ביד או במחשב, שהרי השוטר יכול לעשות עבירות חמורות יותר כגון לעצור אותו לנסוע במכונית או חלילה להכותו?
 
לדעתי העניה והשפלה יכול להיות שלא רבים סבורים כך אך חוששני שיש רעש ותהלומה יתירה ע"כ שיש הפליה לציבור החרדי באופן של הקנסות וכו', (אני מכיר גם בחרדי 'לבוש שחורים' ששוטר נתן לו מסכה ולא אמר ל"ולא מידי), אלא מאי ? יש תחושה עצובה על עניין הסגרים.
אז צריך להפריד בין ב' דברים אלה- יש את העניין הנתון לשיקול הדעת של השוטר (לעולם זה יעזור שנאת עמי הארצות ידועה...) שיש לו כח והכל נתון לשיקול דעתו . אך יש את העניין הממשלתי (הסגרים והדיבור החוצפתי והעזותי של סגירת בתי כנסיות ומדרשות עוד לפני חדרי כושר וחופי ים) שם צריך לתת קול צעקה !!! לא יעלה על הדעת שדבר הראשון שיסגרו במדינה יהודית (!!- זוכרים את הקמפיין) יהי' בתי כנסיות וישיבות ! שומו שמים ותזעק ארץ!
והרחמן ויצילנו מכל צר וצר נגע ומחלה, ויוצאנו מהרה מאפילה לאורה ומבידוד לרווחה ומקפסולה לישועה, בב"א
 
תשובה :
הנה אברך זה שתיים רעות עשה האחד סיכן עצמו והאנשים אשר בסביבתו, ועבר על ונשמרתם ועל לא תעמוד על דם רעך, וואהבת לרעך כמוך, ועשית ככל אשר יורוך.
השני שהביא עצמו לידי בעית חילול שבת.
ולמעשה היה עליו לדבר על ליבו של השוטר ולהסביר לו ששבת, ואם לא מסכים לותר לשאול אם יש שוטר נכרי שיכתוב את הדו"ח, ואם אין והברירה היא מעצר או שימסור פרטים ימסור את הפרטים רק מה שחייב על פי חוק, ואינו חייב ללכת למעצר. וביותר יש להקל באם כותב את הדו"ח על ידי מחשב ולא יסכים לחתום לשוטר ויניח את הדו"ח ולא יקח אותו.
וביותר יש להזהיר ולהתריע כי יש לשמור על כל הכללים ובפרט עטיית המסיכות שאם יש לכל האנשים שנפגשים מסיכות זה מוריד את אחוז ההדבקות ללמטה מ- 10% ואם לא זה למעלה מ- 50% הידבקות, ומה לנו ומה עושים אותם שאינם שומרי תורה ומצוות שאינם אמונים על ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. וההולך בלא מסיכה הרי זה פושע וידע שאם ידבק מישהו על ידו הרי הוא בספק רוצח !!! ובודאי מגיע לו יותר מקנס על מעשיו.
מקורות : חשוקי חמד סנהדרין עמ' ש', ואע"ג דמר"ן הראשל"צ שליט"א בילקו"י שבת ד' עמ' שסז' כתב שלא יתן שם מיירי בהפסד ממון הכא הוא גופו יחלל שבת ואף השוטרים יגיעו לידי חילול שבת דאו'. ואכמ"ל.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון