שלום רב,
אדריכלית הרוצה לרשום על כרטיס ביקור את הפסוק: "בחכמה יבנה בית ובתבונה יתכונן" (משלי כד, ג), על תמונת בנין חלקו כבר בנוי (שעל זה יכון תחילת הפסוק) וחלקו נראין רק קוי התכנון (על זה יכון סיום הפסוק). ולהשתמש בפסוק להעביר מסר, דהיינו, "בחכמה יבנה בית.... ובתבונה יתכונן!!! ". אם מותר לעשות כן או שיש לחוש לאיסור הנאה מדברי תורה (כמבואר בשבועות טו: דאסור להתרפאות בדברי תורה, ובריף ריש ברכות, ובשו"ע יו"ד סימן קעט סעיף ח ויב). וכן אם נידון דידן תואם לתנאי שכתב ביביע אומר (חלק ג או"ח סימן טו אות ה והלאה) בענין השמעת הקלטות שיש בהם דברי תורה ותפילה והזכרת ש"ש, שצריך שיהיה בכובד ראש ובמקום מצוה.
וכן על צד ההיתר, אם יש להעדיף כתב עגול או שכתב מרובע שלנו אין דינו ככתב אשורי ויש להקל בו לכתחילה (לא יצא לי דבר ברור ממש"כ בילקוט יוסף שובע שמחות חלק א עמוד סז והלאה). וכן אם יש צורך לשנות מהפסוק, אי סגי בהשמטת אות ו (כגון יתכנן עם חולם במקום יתכונן מלא).
תודה מראש.
אדריכלית הרוצה לרשום על כרטיס ביקור את הפסוק: "בחכמה יבנה בית ובתבונה יתכונן" (משלי כד, ג), על תמונת בנין חלקו כבר בנוי (שעל זה יכון תחילת הפסוק) וחלקו נראין רק קוי התכנון (על זה יכון סיום הפסוק). ולהשתמש בפסוק להעביר מסר, דהיינו, "בחכמה יבנה בית.... ובתבונה יתכונן!!! ". אם מותר לעשות כן או שיש לחוש לאיסור הנאה מדברי תורה (כמבואר בשבועות טו: דאסור להתרפאות בדברי תורה, ובריף ריש ברכות, ובשו"ע יו"ד סימן קעט סעיף ח ויב). וכן אם נידון דידן תואם לתנאי שכתב ביביע אומר (חלק ג או"ח סימן טו אות ה והלאה) בענין השמעת הקלטות שיש בהם דברי תורה ותפילה והזכרת ש"ש, שצריך שיהיה בכובד ראש ובמקום מצוה.
וכן על צד ההיתר, אם יש להעדיף כתב עגול או שכתב מרובע שלנו אין דינו ככתב אשורי ויש להקל בו לכתחילה (לא יצא לי דבר ברור ממש"כ בילקוט יוסף שובע שמחות חלק א עמוד סז והלאה). וכן אם יש צורך לשנות מהפסוק, אי סגי בהשמטת אות ו (כגון יתכנן עם חולם במקום יתכונן מלא).
תודה מראש.
נערך לאחרונה: