• ניתן לשלוח מערכות ויישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

פסיקות מרן זיע''א שרוב גדול חלקו עליהם, האם לבני תורה הוי לכתחילה?

ראיתי בשיעור השבועי של פרשת וירא שהראשל"צ אומר שכל מה שמרן כתב זו תורה ואין חלילה שני תורות וזה מיועד גם לבני תורה, אבל מאידך גיסא ראיתי בהקדמה לילקוט יוסף הלכות שביעית ששם כתב שהיתר מכירה אינו מיועד לכתחילה לבני תורה, ולא הבנתי האם בהיתר מכירה חלילה יש שני דעות, ואם זה נושא של חומרא, א''כ זה לא נושא דוקא של היתר מכירה אלא כל נושא ונושא שמרן היקל בו הרי אז יש לבני תורה להחמיר בו, אשמח לקבל פיתרון לקושיה זו שמכרסמת בי, תודה רבה.
 
שלום וברכה. לדעתי הכל תלוי בביתו ובחומותיו ולא בהוראה. דהיינו בודאי שאין מושג כזה הלכה לבני תורה והלכה לבעלי בתים. לא מצינו כזאת. כן מצינו בגמרא שבני תורה היו מחמירים על עצמם טפי. וכזאת יכול לעשות כל אחד ואחד. אבל לעשות מכך מחלוקת ולעורר על כך מדנים, זו בודאי לא שמענו ולב יודע מרת נפשו מה לרחק ומה לקרב וגם תלוי במצבו וכו' וכו'. ויש לכוין ע"ז בברכת אתה חונן לאדם דעת וה' הטוב ינחנו בעצה טובה.
 
וזה משה שכתב בילקו"י זו לא הוראה אלא לומר שאכן אם בני תורה רוצים להחמיר על עצמם, לחיי ואינה חומרא של שטות אבל צריך כל אדם לדעת זאת שאין מושג כזה הלכה לאלו והלכה לאלו וזה מה שרוצה מרן להדגיש
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון