• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

פסיקות מרן זיע''א שרוב גדול חלקו עליהם, האם לבני תורה הוי לכתחילה?

ראיתי בשיעור השבועי של פרשת וירא שהראשל"צ אומר שכל מה שמרן כתב זו תורה ואין חלילה שני תורות וזה מיועד גם לבני תורה, אבל מאידך גיסא ראיתי בהקדמה לילקוט יוסף הלכות שביעית ששם כתב שהיתר מכירה אינו מיועד לכתחילה לבני תורה, ולא הבנתי האם בהיתר מכירה חלילה יש שני דעות, ואם זה נושא של חומרא, א''כ זה לא נושא דוקא של היתר מכירה אלא כל נושא ונושא שמרן היקל בו הרי אז יש לבני תורה להחמיר בו, אשמח לקבל פיתרון לקושיה זו שמכרסמת בי, תודה רבה.
 
שלום וברכה. לדעתי הכל תלוי בביתו ובחומותיו ולא בהוראה. דהיינו בודאי שאין מושג כזה הלכה לבני תורה והלכה לבעלי בתים. לא מצינו כזאת. כן מצינו בגמרא שבני תורה היו מחמירים על עצמם טפי. וכזאת יכול לעשות כל אחד ואחד. אבל לעשות מכך מחלוקת ולעורר על כך מדנים, זו בודאי לא שמענו ולב יודע מרת נפשו מה לרחק ומה לקרב וגם תלוי במצבו וכו' וכו'. ויש לכוין ע"ז בברכת אתה חונן לאדם דעת וה' הטוב ינחנו בעצה טובה.
 
וזה משה שכתב בילקו"י זו לא הוראה אלא לומר שאכן אם בני תורה רוצים להחמיר על עצמם, לחיי ואינה חומרא של שטות אבל צריך כל אדם לדעת זאת שאין מושג כזה הלכה לאלו והלכה לאלו וזה מה שרוצה מרן להדגיש
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון