Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש.
מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com
לוח מאה ברכות מפורט לכל ימות השנה כולל חגים ומועדים מפי הרה"ג שמעון מאיר בן עבו שליט"א על דעת מרן רבנו הגדול הגרע"י זצוק"ל ,אפשר לקבל גם בחוברת מי שמעניין שיצור קשר בפרטי.
חשוב לציין כי ישנם אלפים של עותקים המוכנים לזיכוי הרבים ולכן גם מי שירצה להפיץ אפשרי בשמחה ויהיה לו חלק עצום בדבר שידועה מעלתה העצומה של מצוות מאה ברכות
לפי מה שכתוב בדפים ששלחתם משמע שיש היתר לבנות שלא תטרחנה לעשות מאה ברכות ומרן הרב עובדיה ע"ה כן כותב שנשים חייבות, ולגבי מה שכתבתם שאינן חייבות להתפלל שלוש תפילות, הרי זה מדין חיוב תפילה אך מדין מאה ברכות אי אפשר כמעט שאישה תעשה מאה ברכות בלי שלוש תפילות אלא אם כן היא אוכלת ושותה כל היום (בלי שהיא גורמת לברכה שאינה צריכה) כך אמר וכתב הרב יצחק לוי שליט"א רב העיר נשר וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, וכן כתוב בילקוט יוסף חלק ג עמ' קצד וכן בילקוט יוסף קיצור שולחן ערוך עמוד קה וכן באוצר דינים לאישה ולבת עמוד עה. יישר כח.
שוב אני כותב אין פה שום היתר לנשים לא לטרוח לעשות מאה ברכות, הרב כתב באופן כללי שיש מחלוקת לגבי נשים ומצד עיקר הדין חייבות רק בתפילה אחת ביום ולכן קשה להן להגיע למניין מאה ברכות ולכן הביא את העצה המוזכרת בפוסקים הנ"ל, שאגב זה מה שאמר מפורש מרן שליט"א באחד משיעוריו בלוויין.
אי אפשר לכתוב שנשים חייבות בג' תפילות מעיקר הדין כי חייבות הן רק באחת. והיאך אפשר לבוא ולחייב אישה דבר שאינה חייבת בו מעיקר הדין , אם התפללה ג' תפילות הנה מה טוב ומה נעים אבל לחייב אותה בדבר שאינה חייבת בו בשביל שתגיע למנין מאה ברכות הייתכן?
לגבי ברכות שהם לא לכו"ע ולכן לא נמנו בלוח, וכי בגלל הבא"ח ומהר"א מני שכתבו שיש נוהגים שלא לברך ברכת המפיל, נדחו כל הראשונים וכל האחרונים שהיה פשוט להם כביעא בכותחא שיש לברך כי כך תקנו חז"ל. קצת תמוה לענ"ד. ועוד שזה סותר לברכת שעשה לי כל צרכי בט"ב ויו"כ שנמנה בלוח, הרי רוב הפוסקים הספרדים כתבו לא לברך. וכן לגבי הלל בליל פסח למנהג אשכנז יש בזה מחלוקת כמבואר בפסק"ת ס' תפז סק"ה. ועוד שביום חול כתבתם שיש 89 ברכות, וזה בהתחשב שאין ברכת המפיל. א"כ גם בב"י שכתב חישוב למאה ברכות יצא לו 89 ברכות מלבד ברכות הסעודה, איך דבר זה מסתדר?
התקבל השבוע הסכמתו של מורנו ורבנו מרן הראשל"צ.
ללוח מאה ברכות מאת הרה"ג שמעון מאיר בן עבו שליט"א
מצורף.
שוב חוזרים שכל מי שמעוניין בהפצת הלוח תבוא עליו הברכה לחזק את העניין העצום הזה של מאה ברכות בכל יום במיוחד בתקופה שכזו
או לחילופי שמעוניין לקבל את הלוח נשמח להעבירו ללא עלות כמובן.