• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ציבור שלא קראו בתורה

רציתי לדעת האם צריך לחזור אחורה בקריאה השבת וכמה? את הראש''ל שמעתי בפרשת צו במורשת אמר שגם אם חוזרים חוזרים רק פרשה אחת,הגר''ד יוסף בהלכה ברורה סימן קלה(שיצא לפני חזון עובדיה) הביא י''א שלא חוזר אחורה אם הפרשיות מחוברות ויש מקילים. ומרן בחזו''ע שבת ב' עמ' שכט עד שלג אומר מפורש שחוזרים על הכל ואפי' מחוברות רציתי לדעת איך זה מסתדר ומה לעשות למעשה יישר כח
 
שלום וברכה
העיקר למעשה כבר הורה מרן הראש"ל שליט"א שדי לחזור על הפרשה האחרונה כלומר שהכהן יקרא פרשת שמיני ושלשה פסוקים מפרשת תזריע, ומשם ימשיכו כסדר, ואם ירצו הציבור מעצמם בהסכמת כולם להשלים כל הפרשיות שחסרו תע"ב, והנכון שהכהן יקרא כל ההשלמה של הפרשיות ושלשה פסוקים מפרשת תזריע, ומשם ימשיכו כסדר.
בברכה רבה
 
ב"ה
שלום וברכה,
המכתב שצורף כאן הוא ידיעה מאד חשובה, אולם לאותם ההולכים לאורו של מרן רבנו הגדול זיע"א עליהם לדעת שאינו תואם בהכרח לדעתו בספרו חזון עובדיה כדמוכח ממה שהביא מהרב מקור ישראל ומהרב ברכות המים ועוד ועוד, יעויין שם.
אולם אי"ה צריך לצאת כנראה היום מכתב מפורט ממרן הראש"ל שליט"א בכמה נידונים אקטואלים, ובתוכם גם נידון זה, ושם כפי הנראה תהיה התייחסות מפורטת לפי המציאות הקיימת. נמתין בסבלנות ונעשה כפי אשר יורונו, כל אחד כדברי רבותיו החשובים והנכבדים, שהם דברי אלקים חיים.

ביקרא דאורייתא
 
אפשר להוסיף, שבחזו"ע שבת ח"ב עמ' שלא-שלב בהערה, הרב הביא מעשה שהיה בירושלים שבשבת ירדו שלגים רבים ואף אחד לא יכל לצאת מביתו לבית הכנסת. והורו להם שבשבת הבאה יצטרכו להשלים הפרשה שלא שמעו. וזה דומה מאוד למצבינו כעת.
 
ב"ה
מצורף הפסק של מרן הראש"ל שליט"א

בנושאים האקטואלים דלהלן:

- השלמת פרשיות
- מעין שבע
- תספורת
- שמיעת שירים


בברכה רבה
 

קבצים מצורפים

  • 39הוראות הלכתיות בעקבות ההקלות של משרד הבריאות-עם הצ...pdf
    478.4 KB · צפיות: 3
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון