Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
"המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.
כידוע יש מגוון דעות בשיעור כזית
שמתחיל מסביבות שמינית מצת מכונה עד מצה שלימה
בדרך כלל נוקטים להחמיר היכא דאפשר ששיעור מצה שלימה הוא שיעור כזית
השאלה איך מתייחסים פה לשאר הדעות.
יותר מזה הראשונים וחלק מהאחרונים מכריעים בהלכות ברכות. ופוסקים לברך כשברור להם ולא חוששים לסב"ל. ומה נשתנה בדורות שלנו. שבכל ההלכות החמורות. שבת. נידה. עיגון. אנחנו פוסקים ומכריעים. ואילו בהלכות ברכות פתאום אנחנו לא יודעים. והכרעתינו לא הכרעה.
ועוד בה. אם בדורות שלפני שהתקינו את נוסח הברכות היה...
הוא כותב שהתימנים מבטאים מרדכי. הדלית בקמץ חטוף.
אני לא שמעתי רק במקום מסויים במגילה שיש קוראים בקמץ חטוף.
והשואל כותב בפשיטות שהדלית בקמץ חטוף. אולי הוא שמע מהתימנים ופשיטא ליה שכך כולם קוראים.
בשביל לדעת שכך נוהגים לא צריך פה בפורום לשאול.
למפקפקים יש טיעונים שנראים כבדי משקל. אז לתועלת הציבור. למי שיש שיביא טיעונים הלכתיים. הפניות לספרים. או לפסקים של רבנים מפורסמים.
כי ברור שאם הרבנים המפורסמים היו אוסרים לחלוטין. הדבר היה מתפרסם ונותן את אותותיו בציבור. אבל זה לא מוכיח שהתירו...