כידוע יש מגוון דעות בשיעור כזית
שמתחיל מסביבות שמינית מצת מכונה עד מצה שלימה
בדרך כלל נוקטים להחמיר היכא דאפשר ששיעור מצה שלימה הוא שיעור כזית
השאלה איך מתייחסים פה לשאר הדעות.
יותר מזה הראשונים וחלק מהאחרונים מכריעים בהלכות ברכות. ופוסקים לברך כשברור להם ולא חוששים לסב"ל. ומה נשתנה בדורות שלנו. שבכל ההלכות החמורות. שבת. נידה. עיגון. אנחנו פוסקים ומכריעים. ואילו בהלכות ברכות פתאום אנחנו לא יודעים. והכרעתינו לא הכרעה.
ועוד בה. אם בדורות שלפני שהתקינו את נוסח הברכות היה...
הוא כותב שהתימנים מבטאים מרדכי. הדלית בקמץ חטוף.
אני לא שמעתי רק במקום מסויים במגילה שיש קוראים בקמץ חטוף.
והשואל כותב בפשיטות שהדלית בקמץ חטוף. אולי הוא שמע מהתימנים ופשיטא ליה שכך כולם קוראים.
בשביל לדעת שכך נוהגים לא צריך פה בפורום לשאול.
למפקפקים יש טיעונים שנראים כבדי משקל. אז לתועלת הציבור. למי שיש שיביא טיעונים הלכתיים. הפניות לספרים. או לפסקים של רבנים מפורסמים.
כי ברור שאם הרבנים המפורסמים היו אוסרים לחלוטין. הדבר היה מתפרסם ונותן את אותותיו בציבור. אבל זה לא מוכיח שהתירו...