• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי אביכהן

  1. א

    האם ביציאה מבית הכסא צריך ליטול ידיים עם כלי?

    יש בספר של הבאבא סאלי זצ"ל. שכתוב שם בשמו. שאין ללמוד מספרי הפוסקים לענייני קדושה וטהרה. ויש ליטול עם ספל. לתוספת טהרה. לא לעיקר הדין
  2. א

    ברכת מצות מטוגנות

    בסיום המאמר שם כתבו ששני שליש מצה זה בטוח יותר מכזית
  3. א

    ברכת מצות מטוגנות

    כידוע יש מגוון דעות בשיעור כזית שמתחיל מסביבות שמינית מצת מכונה עד מצה שלימה בדרך כלל נוקטים להחמיר היכא דאפשר ששיעור מצה שלימה הוא שיעור כזית השאלה איך מתייחסים פה לשאר הדעות.
  4. א

    ברכת מצות מטוגנות

    מרן הרב עובדיה פסק בשבת ערב פסח שאפשר לאכול מצה מטוגנת ולברך המוציא.
  5. א

    דחוף אני צריך עימוד רב טקסט!!!

    יש סקריפט של שני הערות. איך שזה נראה זה יספיק.
  6. א

    דחוף אני צריך עימוד רב טקסט!!!

    לדעתי לא חייב רב טכסט
  7. א

    סב"ל נגד מרן

    יותר מזה הראשונים וחלק מהאחרונים מכריעים בהלכות ברכות. ופוסקים לברך כשברור להם ולא חוששים לסב"ל. ומה נשתנה בדורות שלנו. שבכל ההלכות החמורות. שבת. נידה. עיגון. אנחנו פוסקים ומכריעים. ואילו בהלכות ברכות פתאום אנחנו לא יודעים. והכרעתינו לא הכרעה. ועוד בה. אם בדורות שלפני שהתקינו את נוסח הברכות היה...
  8. א

    פתח וקמץ...

    היה עליך לדייק ולכתוב למה בהרבה ספרים הדלית בחטף קמץ. ולא למה קוראים. ומכל מקום יש פה מענה לדעה הזו. מהיכן הגיעה.
  9. א

    פתח וקמץ...

    הוא כותב שהתימנים מבטאים מרדכי. הדלית בקמץ חטוף. אני לא שמעתי רק במקום מסויים במגילה שיש קוראים בקמץ חטוף. והשואל כותב בפשיטות שהדלית בקמץ חטוף. אולי הוא שמע מהתימנים ופשיטא ליה שכך כולם קוראים.
  10. א

    פתח וקמץ...

    זה רק במקום אחד במגילה. שיש שקוראים אותו מורדוכי
  11. א

    פתח וקמץ...

    הדלית בשווא ולא בקמץ
  12. א

    פתח וקמץ...

    מחילה מר-ד-כי. הדלי"ת בשווא נע. המי"ם בקמץ קטן. מאחר שאחריה שווא נח.
  13. א

    סערת העופות

    בשביל לדעת שכך נוהגים לא צריך פה בפורום לשאול. למפקפקים יש טיעונים שנראים כבדי משקל. אז לתועלת הציבור. למי שיש שיביא טיעונים הלכתיים. הפניות לספרים. או לפסקים של רבנים מפורסמים. כי ברור שאם הרבנים המפורסמים היו אוסרים לחלוטין. הדבר היה מתפרסם ונותן את אותותיו בציבור. אבל זה לא מוכיח שהתירו...
  14. א

    סערת העופות

    חבל שלא מביאים טיעונים הלכתיים. או פסקים מרבנים מפורסמים. רק להגיד משועממים. משובשים. וכו' זה לא משכנע.
  15. א

    אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

    אם אדם רוצה להחמיר לעצמו. בצנעה. יש בזה ביזוי כלשהו? אמנם פה הכותב הדגיש בבוטות. ובזה יש לחוש לענ"ד.
חזור
חלק עליון