• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

תוכן לאחרונה על ידי אביעד

  1. א

    מצגת על רגל אחת א' ב' עם תיעוד בלעדי, בירור דעתם של גדולי ישראל והפוסקים בכל הדורות בענין אורך החצאית הנדרש מעיקר הדין ומקום השוק.

    כבר ציינו ששאלו את צבי חקק ואמר בהדיא שזוכר את מרן כותב זאת ובדברים אלו נסתר כל מי שטען לדייק מטה"ב או יבי"א שכתב אין ללבוש גרביים שקופות אלמא אם אינם שקופות שפיר דזה אינו דבתוך מכתביו מצריך חצאית עד הקרסול ומציין שכבר הסיק כן בטהרת הבית וא"כ ודאי שכוונתו בספרו שאין ללבוש גרביים שקופות מחמת...
  2. א

    מצגת על רגל אחת א' ב' עם תיעוד בלעדי, בירור דעתם של גדולי ישראל והפוסקים בכל הדורות בענין אורך החצאית הנדרש מעיקר הדין ומקום השוק.

    צירפתי אז את המכתבים ומשום מה הם לא עלו אני מפרסם כעת ויראה הרואה וישפוט בצדק
  3. א

    מצגת על רגל אחת א' ב' עם תיעוד בלעדי, בירור דעתם של גדולי ישראל והפוסקים בכל הדורות בענין אורך החצאית הנדרש מעיקר הדין ומקום השוק.

    זה עתה ראיתי כי נתפרסמו עוד שני מכתבים ממרן זיע"א בעניין אורך החצאית בה יידחו כמה מהטענות שנטענו כאן וגם מה שדייק המדייק מטהרת הבית יה"ר שיהא זה לעורר דעת חברים המקשיבים ובייחוד בעת הזאת אשר חרון אף מתוח על עמו בית ישראל ועל לומדי התורה זכרו "ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך" וכבר ידועים דברי...
  4. א

    רב עזריאל

    הרב עזריאל מנצור הינו מגדולי הרבנים כיום למי שלא יודע אספר בקצרה הרב למד ברצף שש שנים אצל חכם בן ציון אבא שאול ולאחר מכן עוד 18 שנה בכולל חכם בן ציון העריך מאד את הגר"ע מנצור עד כדי שמדי ליל שבת היה הולך להתפלל עמו יחד בבית הכנסת אגב הוא דרבן אותו להקים את מוסדות שובי נפשי הרב אינו בבא ואינו...
  5. א

    מחאה! קול מלחמה במחנה!

    ייישר כח לבעל "עיני ישראל" שפתים ישק ועכ"פ אף לדעת הלוי לענ"ד תראה זאת לת"ח ובראשם למרן הראש"ל והם יכריעו ולא אתה תכריע בדבר שנראה לכל כזלזול חמור כדבר שאפשר לשתוק עליו ודע לך כי אמרו חז"ל "כל הפוסל פסול ואינו מדבר בשבחא לעולם" ואמר הגר"ש קרח זצ"ל כי אדם שכל הזמן מדבר נגד מישהו ואף פעם לא משבחו...
  6. א

    מחאה! קול מלחמה במחנה!

    במחילה קול ענות חלושה אין שום התייחסות רצינית לדברים החמורים שהושמעו (וחשוב לציין שנאמרו בפני כמה מאות אנשים ואח"כ התפרסמו בחוברת בכמה אלפי עותקים ועוד תפוצה במייל ולא כפי שחשבתם שנאמר בפני מספר מצומצם של אנשים) כננגד מרן הגר"ע זצוק"ל ולא כנגד בנו ולא עת להתחסד כעת כי ברור לכל בר דעת שאם יהיה...
  7. א

    מחאה! קול מלחמה במחנה!

    מחילה מכבוד "הלוי" אבל אם היית קורא את דבריו מרישא ועד גמירא לא היה כאן שום דבר שנכתב שלא בצורה מזלזלת וביודעי ובמכירי קאמינא ובייחוד שמאחורי הפרגוד לתלמידיו הקרובים (חלקם חברים טובים שלי) הוא אומר להם דברים בפה מלא נגד מרן זצ"ל אנא אל תשלה את עצמך ותכתוב שצריך רק עידון דברים שנאמרים כך בפני...
  8. א

    מחאה! קול מלחמה במחנה!

    לא עת לחשות אם בכבוד התורה עסקינן לפלט הוא על תלמידי מורינו הראש"ל ששותקים לרמיסת כבוד תורתו בראש כל חוצות בחוברת הנאלחת שערי יצחק מכ"ח בניסן האחרון בו כתב דברים חריפים ביותר נגד מרן הראשל"צ והגדיל חרפתו וכתב נגד מרן הגרע"י זצוק"ל פאר הדור והדרו בלשון "וידוע כי בעל היביע אומר הרס הרבה דברים" ועל...
  9. א

    אורך החצאית

    לשון מרן הראש"ל בתשובתו כך "ומזה תלמד שאם הגרביים אינן שקופות, ואין מראיהן כמראה הבשר, מותר" הרי שהציב ב' תנאים א' שאינן שקופות ב' שאינן כמראה הבשר הרי שס"ל שאף אם אינן שקופות אך מראיהן כמראה הבשר הרי הן אסורות יש לציין כי תשובתו זו פורסמה קודם שנתגלו המכתבים מאת מרן רבינו זיע"א ואלי אחר ראותו...
  10. א

    אורך החצאית

    בסדר כבר אמרתי שאני דן כעת רק על צבע הגרביים ולא על אורך החצאית ולכן אה"נ אם יהיו גרביים לא בצבע הגוף הוי אומר לבן שחור כחול אפור וכדו' מותר לפי מ"ש מרן זיע"א בספריו אך שאר הצבעים דמויי הגוף לענ"ד פשוט שאסור לדעת רבינו
  11. א

    אורך החצאית

    כמו שכתבתי עזוב את המכתבים הם לא העניין אלא דעת מרן זיע"א בספריו שצריך שלא יהא שקוף וכפי שציטטתי מספר הלבוש כהלכתו שאינו חסיד של חצאיות אוכות לצערי ומ"מ כתב ש40 דנייר של שנת תשע"ד, אינם אלא כעובי 15 דנייר של שנת תשנ"ה בה נקבע המספר הנ"ל 40 דנייר. וא"כ לשיטתך כל הספרדיות שאתה מכיר הולכות לפחות...
  12. א

    אורך החצאית

    גם מה שכתבתי שמה שטענתי שאדם יהרהר כי הוא אינו מבחין בין רגלה לאחרת או בין רגל גלויה לרגל מכוסה בגרביים דמויות רגל וכתבת שהוא דבר רחוק אשריך כנראה כולן בעיניך כקאקי חיורי אך באנשים רגילים ובעיקר בחורים שאין פת בסלם יידע כבודו כי רבים חוטאים ונופלים לבור בלי תחתית מחמת מראות הרחוב החרדי ומחמת...
  13. א

    אורך החצאית

    גם מה שכתבת בזה הלשון "ולפי שיטתך אין שום גרביון בעולם חוץ מגרביון לבן, וודאי על זה לא דיבר מרן הגר״ע, אלא על גרביון שרואים דרכו את הרגל ותו לא". לידיעתך יש גם גרביון שחור וגם חצאיות ארוכה בשלל צבעים ומנא פשיטא לך שעל זה לא דבר מרן הגר"ע שאתה כותב כך בשרירותיות האם יש לך גילוי ממרן זצ"ל בזה...
  14. א

    אורך החצאית

    לכבוד לביא היקר לא הבנתי מנא לך שזה שלא יודעים שרגליה מכוסות אינה עוברת על ההלכה? אתה זעמת עלי ועוד כמה על שינוי קוצו של יוד ממה שלא כתוב בספרי מרן זיע"א אף שיש מכתבים מפורשים שהוא חוזר בו ואילו סברות לבך הנך מעלה אותם כדבר פשוט ומכח מה שלא שמעת שמרן אמר ללבוש לא בצבע רגל אתה מסיק שמותר ועל זה...
חזור
חלק עליון