• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי אביתר

  1. א

    מתקן מנא

    שלום לרב שליט"א. יש שקיות אשפה שכבר מגיעות תלושות מהמפעל. לא מדובר על תלישת שקית מהגליל שיוצרת את הפתח בשקית. השקית מגיעה מקופלת כמו "גולם", וסגורה בהלחמה בצדדים ובפתח של השקית. כדי להשתמש בשקית חייבים לפתוח את ההלחמה. הלחמה זה חיבור של קצוות השקית על ידי מכת חום וכך הקצוות ממש מחוברות.(לא מדובר...
  2. א

    שקיות אשפה בשבת

    שלום לרב. יש שקיות זבל שכבר תלושות אחת מהשנייה. לא מדובר על גליל שברגע שחותכים את השקית יוצרים את הפתח בשקית הבאה, אלא על שקיות שכבר תלושות. פתח השקית סגור בהלחמה, וניתן לפתוח את השקית בהפרדת הקצוות. יש לציין. 1.מעיקרא השקית היתה פתוחה והתחברה בחיתוך בהלחמה. כך שלכאורה לא עושה את הכלי...
  3. א

    טיטולים בשבת

    שלום לרב. לגבי מה שהרב כתב על פתיחת טיטול בשבת- הפרדת ההלחמה. יש שקיות זבל שכבר תלושות אחת מהשנייה. לא מדובר על גליל שברגע שחותכים את השקית יוצרים את הפתח בשקית הבאה, אלא על שקיות שכבר תלושות. העניין הוא שהשקית סגורה בהלחמה כעין הפרדת קצוות הטיטול. וכמו בטיטול מה שהרב כתב -"שמציאות הדבקה זו...
  4. א

    ברכה

    שלום לרב. את תיבת אלוהינו אמר בברכות. יוצא מכך שיש שם(תיבת אלוהינו) ומלכות בברכה למרות שלא ביטא את שם אדנות כהוגן. יש לציין שזו אמירה של טעות. אותו אדם שבירך כך,חשב שכך מבטאים את שם אדנות-דלת בצירי ולא בחולם. האם אפשר לומר שיצא בדיעבד?
  5. א

    ברכה

    שלום. אדם שבירך ברכה "ברוך אתה אדני" את האות דלת אמר בצירי ולא בחולם. את המשך הברכה אמר כהוגן. אם מדובר על ברכה קצרה כמו פרי העץ,אדמה,מזונות... אז את המשך הברכה אמר כהוגן. ואם מדובר על ברכות ארוכות כמו ברכת המזון וקידוש גם בסיום הברכה אמר את האות דלת בצירי. 1.האם זה נחשב לברכה? 2.מה הדין אם...
  6. א

    אונן

    יש לציין שבמהלך השבת הודעתי לחבר המשפחה שאבא שלי נפטר כדי שהוא יעזור במוצ"ש בתהליך הקבורה. הוא מכיר את אנשי חברה קדישא וכך באמת היה,במוצ"ש הוא עזר וטיפל בתהליך הקבורה. האם יש להוסיף את זה כסניף להתיר להתפלל? שהרי זה דומה לאונן שמסר את מתו לכתפים ואם בירך ברכה עונים אחריו אמן.
  7. א

    עירוב

    שלום לרב. גדר שעשויה מחוטי ברזל ויש דין של לבוד.בתחתית הגדר יש פרצה של מעל 24 ס"מ ואורך הפרצה מעל 4.80 מטר.החוטי ברזל קשורים מהצד של העמוד(מצד שמאל של הגדר) ובהמשך הם נכנסים לתוך הנקבים בעמודים. העמוד שמופיע בצד ימין מנותק מהקרקע אבל בהמשך החוטים נכנסים לתוך עמודים יציבים בקרקע. הגדר היתה פרוצה...
  8. א

    אונן

    שלום לרב. אבא שלי נפטר בשבת לפני ארבעה חודשים. במוצ"ש הלכתי לבית כנסת להתפלל ערבית כי חשבתי שאם לא הוצאתי את השבת אני עדיין יכול להתפלל,והרי אין אנינות בשבת. לפני עלינו לשבח אמרתי קדיש לבדי ללא יתומים נוספים. 1.האם ברכות ק"ש ותפילת העמידה ברכות לבטלה? 2.האם בדיעבד הקדיש שאמרתי לבדי מועיל? אבקש...
  9. א

    כורך

    שלום לרב. אדם בריא ספרדי שאכל בכורך כזית מצה וחסה פחות מכזית. אפילו פחות מ18 גרם. לדעת מרן השולחן ערוך יצא בדיעבד?
  10. א

    שבת

    למרות שהגדר נפרצה(השליש התחתון של הגדר פרוץ) אבל שאר חוטי החשמל קיימים האם אני יכול להגיד שזה צורת הפתח?
  11. א

    שבת

    בשו"ע בסי' רנז סעי' א מבואר שהאיסור של הנאה ממעשה שבת הוא רק בהנאה חיובית ולא במניעת נזק. ועוד יש להוסיף מקרה שלפי דעתי דומה לעניין של הביצים. בילקוט יוסף מבואר: שיח מ' שאם אדם נכנס לחדר מדרגות בבניין הציבורי ומישהו הדליק את האור במזיד רשאי לעלות במדרגות כי גם בלי האור שהודלק יכל לעלות במדרגות...
  12. א

    שבת

    מחילה מכבוד הרב. לגבי הביצים. מדוע יש לאסור? הרי האיסור לא נעשה בביצים אלא במים. נמצא,שרק במים אסור להשתמש. ועוד יש להוסיף שגם בלי המים הביצים היו חמות מעוצמת החום של הפלטה.יוצא מכך שהמים לא תרמו כלום ויהיה מותר לאכול את הביצים חמות.
  13. א

    שבת

    שלום לרב שליט"א. 1.אדם לקח סיר עם ביצים מבושלות,ושם במזיד מים מהברז בתוך הסיר עם הביצים המבושלות. את הסיר הניח על הפלטה. כמובן שיש פה איסור בישול של המים. האם מותר לאכול את הביצים חמות או שחייב לחכות שהן יתקררו ואז לאכול? יש לציין שגם בלי המים הביצים היו מתחממות מעוצמת החום של הפלטה ויוצא מכך...
  14. א

    שבת

    שלום וברכה. 1.לגבי השאלה הראשונה. מדובר על גדר שנפרצה בגלל שהחוטים נקרעו אבל עדיין החוט חשמל הכי גבוה יוצר צורת הפתח כי החוט נכנס בתוך העמוד ודעת החזון איש שאם החוט נכנס בתוך העמוד-כשר. האם במקרה שתיארתי בשאלה הראשונה זה נחשב בדיעבד לצורת הפתח? 2.לגבי חוט שקשור מהצד. יש סוברים שדעת הרא"ש...
  15. א

    שבת

    שלום לרב . 1.יש גדר חשמלית. הגדר בנויה כך : יש חוטי חשמל שעוברים בתוך נקבים בעמודים. הגדר בנויה כך שיש הרבה חוטים שעוברים בתוך נקבים בתוך העמודים עד כדי כך שלגדר היה דין של לבוד. כרגע המצב הוא שאין לגדר דין של לבוד כי הרבה חוטים נקרעו אבל החוט חשמל הכי גבוה יוצר צורת הפתח. יש קטע באורך של...
חזור
חלק עליון