• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ברכה

אביתר

New member
שלום.

אדם שבירך ברכה "ברוך אתה אדני" את האות דלת אמר בצירי ולא בחולם. את המשך הברכה אמר כהוגן. אם מדובר על ברכה קצרה כמו פרי העץ,אדמה,מזונות... אז את המשך הברכה אמר כהוגן. ואם מדובר על ברכות ארוכות כמו ברכת המזון וקידוש גם בסיום הברכה אמר את האות דלת בצירי. 1.האם זה נחשב לברכה? 2.מה הדין אם אותו אדם שביטא את האות דלת בצירי התכוון להוציא אדם אחר בברכתו מדין שומע כעונה. האם בדיעבד השומע יצא ידי חובה? תודה לרב.
 
ב"ה
שלום וברכה,
אם בדרך כלל אדם זה מדבר כהוגן, שאומר אות דל"ת פתח כפי שנוהגים לאומרה, ורק כעת טעה ואמר בצירי, לא יצא ידי חובה, לפי שהתיבה יצאה מהמשמעות שלה, ותיבה זו של שם השם מעכבת בברכה אף בדיעבד, שכל ברכה שאין בה שם ומלכות אינה ברכה. ומאחר שלא יצא ידי חובה, ממילא גם השומע אותו על מנת לצאת מדין שומע כעונה, לא יצא.
אבל אם אותו אדם בדרך כלל מתקשה לבטא אות דל"ת בפתח כנהוג, ויוצא לו כמו צירי, א"כ כך הוא דיבורו, ויצא ידי חובה, ואף הוציא את זה שנתכוין עליו לשמוע ממנו מדין שומע כעונה.

בברכה רבה
 
שלום לרב.

את תיבת אלוהינו אמר בברכות.
יוצא מכך שיש שם(תיבת אלוהינו) ומלכות בברכה למרות שלא ביטא את שם אדנות כהוגן.
יש לציין שזו אמירה של טעות.
אותו אדם שבירך כך,חשב שכך מבטאים את שם אדנות-דלת בצירי ולא בחולם.
האם אפשר לומר שיצא בדיעבד?
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון