• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

אהבת עולם כששכח ברכה"ת

קורסיה

Well-known member
אם שכח לברך ברכות התורה וברך אהבת עולם פסק בש"ע סימן מז סעיף ח שיש להסתפק אי סגי בקורא ק"ש סמוך לה מיד בלי הפסק.
וביחוה דעת (חלק ד סימן ה) כתב נראה שכיון שהמנהג לסיים באשרי יושבי ביתך וכו', ומזמור של יום, ופטום הקטורת, ותנא דבי אליהו, נחשב כשונה לאלתר, ואינו צריך לחזור ולברך ברכות התורה כל היום כולו, שכבר נפטר בברכת אהבת עולם.

נשאלת השאלה, וכי לפי מרן הש"ע לא היו אומרים אשרי או פיטום הקטורת? הרי בב"י סימן קלב ובש"ע שם סעיף ב'. וכן בסימן כה סעיף יג' מוכח שכן היו אומרים ובא לציון ומסתמא גם אשרי
ובס' קלג מבואר הרבה פרטים בפיטום הקטורת. ואעפ"כ פסק מרן שיש להסתפק בק"ש אם מועיל, ולא כתב בפשטות שיוצאים יד"ח באשרי וכד'?

ועוד, שבביאור הלכה (ד"ה אם למד) כתב בשם האור זרוע שכל עניני תפלה אינם נחשבים להפסק בין אהבת עולם ללימוד. מוכח שאינם לימוד

ועוד, שבב"י שם ביאר את הצד מדוע יש להסתפק שק"ש אינו מועיל - דק"ש ותפלה לא חשיבי לימוד לענין זה דדברי תחנונים ותפלה לחוד ודברי תלמוד תורה לחוד וק"ש כדברי תפילות הוא. עכ"ל. ולכאורה ה"ה לשאר התפילה שגם הם דברי תפילות ותחנונים ולא לימוד?
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון