שלום.
אדם שבירך ברכה "ברוך אתה אדני" את האות דלת אמר בצירי ולא בחולם. את המשך הברכה אמר כהוגן. אם מדובר על ברכה קצרה כמו פרי העץ,אדמה,מזונות... אז את המשך הברכה אמר כהוגן. ואם מדובר על ברכות ארוכות כמו ברכת המזון וקידוש גם בסיום הברכה אמר את האות דלת בצירי. 1.האם זה נחשב לברכה? 2.מה הדין אם אותו אדם שביטא את האות דלת בצירי התכוון להוציא אדם אחר בברכתו מדין שומע כעונה. האם בדיעבד השומע יצא ידי חובה? תודה לרב.
אדם שבירך ברכה "ברוך אתה אדני" את האות דלת אמר בצירי ולא בחולם. את המשך הברכה אמר כהוגן. אם מדובר על ברכה קצרה כמו פרי העץ,אדמה,מזונות... אז את המשך הברכה אמר כהוגן. ואם מדובר על ברכות ארוכות כמו ברכת המזון וקידוש גם בסיום הברכה אמר את האות דלת בצירי. 1.האם זה נחשב לברכה? 2.מה הדין אם אותו אדם שביטא את האות דלת בצירי התכוון להוציא אדם אחר בברכתו מדין שומע כעונה. האם בדיעבד השומע יצא ידי חובה? תודה לרב.