אליהו מארק
New member
שלום רב
קראתי חידוש של מרן עובדיה יוסף זצק"ל שאומר שניתן לעשות תנאי ולברך ברכה ראשונה פעם אחת ביום ולפטור בכך את כל המאכלים שבבית מאותה ברכה לכל היום (בהנחה ולא ישנתי או יצאתי מהבית או ברכתי ברכת המזון),
ואז לברך בורא נפשות לאחר כל סיום של אכילה מבלי שזה יסגור את הברכה הראשונה ואצטרך לברך שוב ברכה ראשונה (כדי לא להפסיד ברכה אחרונה ויעבור זמן שיעור עיכול).
השאלה שלי האם גם ברכת מזונות תפטור לכל היום את כל המזונות שבבית? כנ"ל לגבי ברכות על העץ מ-7 המינים?
השאלה נובעת מהאם לברך מעין שלוש לא גורם להפסק ואז אצטרך לברך שוב מזונות בהמשך היום או בכלל לברך שוב כל ברכה שעשיתי מהבוקר כי היה פה הפסק?
או שניתן לברך מעין שלוש והברכות הראשונות שבירכתי עד כה ימשיכו לפטור ברכה ראשונה עד ההפסק הידוע של יציאה מהבית, שינה או ברכת המזון.
תבורכו תודה רבה
קראתי חידוש של מרן עובדיה יוסף זצק"ל שאומר שניתן לעשות תנאי ולברך ברכה ראשונה פעם אחת ביום ולפטור בכך את כל המאכלים שבבית מאותה ברכה לכל היום (בהנחה ולא ישנתי או יצאתי מהבית או ברכתי ברכת המזון),
ואז לברך בורא נפשות לאחר כל סיום של אכילה מבלי שזה יסגור את הברכה הראשונה ואצטרך לברך שוב ברכה ראשונה (כדי לא להפסיד ברכה אחרונה ויעבור זמן שיעור עיכול).
השאלה שלי האם גם ברכת מזונות תפטור לכל היום את כל המזונות שבבית? כנ"ל לגבי ברכות על העץ מ-7 המינים?
השאלה נובעת מהאם לברך מעין שלוש לא גורם להפסק ואז אצטרך לברך שוב מזונות בהמשך היום או בכלל לברך שוב כל ברכה שעשיתי מהבוקר כי היה פה הפסק?
או שניתן לברך מעין שלוש והברכות הראשונות שבירכתי עד כה ימשיכו לפטור ברכה ראשונה עד ההפסק הידוע של יציאה מהבית, שינה או ברכת המזון.
תבורכו תודה רבה