• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

הפעילות האחרונה של אור יעקב

  • אור יעקב
    צריך בירור בזה. ומ"מ בתשובה שכתבתי ישנם ג' סיבות לברך. א. רובם של העושים ניתוח נופלים למשכב. ב. מכניסים עצמם לסכנה לעשות הניתוח. ג...
  • אור יעקב
    כל הנ"ל זה חוץ מזה שכל מי שעושה ניתוח להסרת משקפיים, קשה לו לקרוא ולהיות במקום מואר - והרוב נופלים למיטה... ועל זה הבאתי את דבריו...
    • 1753301865660.png
  • אור יעקב
    כל טעמו הוא משום "שלא נפל למשכב", וביאר כבר ביחו"ד והביאו בילקו"י שבחולי עיניים אפי' לא נפל למשכב צריך לברך. ולבד מכל זה, עצם זה שהכניס...
    • 1753300386480.png
  • אור יעקב
    - נראה לי במגבונים כתב שם שמעיקר הדין הדבר מותר אפי' שלא בנחת. ורק מרן זצוק"ל לא רצה להתיר "עד הקצה"... משהו כזה.
  • אור יעקב
    אור יעקב הגיב לפוסט תלמיד הרב "הצעיר ני"ו"תלמיד הרב "הצעיר ני"ו" בשרשור בשורה טובה תדשן עצם | יצא לאור ילקוט יוסף ברכות ח"ב סימנים קע"ז-ר"ד עם {react}.
  • אור יעקב
    כתבתי על נושא זה באורך והעליתי שצריך לברך מי שעשה ניתוח לייזר להסרת משקפיים. אלה שראיתי שיש סתירה בדברי מרן שליט"א - אשמח אם יש לעוד...
    • 1753294258343.png
    • 1753294290201.png
  • אור יעקב
    עוד פעם אתה חוזר לקדיש אחרי לימוד תורה. כמובן שמי שאומר לא עושה "איסור" כמו דעת הרמב"ם וכמו שנוהגים התימנים. אבל יותר ראוי לומר קדיש...
  • אור יעקב
    אור יעקב הגיב לפוסט בנימין לוריאבנימין לוריא בשרשור קדיש לסיום מסכת עם {react}.
    במכתב שהובא לעיל:
  • אור יעקב
    לא כתבו שום כלום שיש חילוק בין סיום מסכת לשאר לימוד תורה. שאלה... ולמה מרן זצוק"ל העדיף לומר את הקדיש הרגיל? (ואיפה מרן שליט"א כתב...
  • אור יעקב
    מספיק שמרן זצוק"ל היה אומר את הקדיש הרגיל, וכל אחד מבין שכך יותר ראוי לעשות. כמובן שאין צריך "למחות" במי שאומר כן, אבל יותר ראוי להגיד...
  • אור יעקב
    כי אין לזה שום מקור. המצאה שלך שלא כתובה בשום פוסק, וכל הדורות הקודמים היו אומרים קדיש רגיל כמש"כ כמה וכמה פוסקים. ובגלל הדפוסים...
  • אור יעקב
    ראיתי כמה רבנים שאומרים קדיש דהוא עתיד. אבל זה לא משנה את זה שנתברר שזו טעות מוחלטת ואין שום מקור לשנות את הנוסח.
  • אור יעקב
    קדיש דרבנן זה קדיש רגיל שאומרים אחרי הלימוד ופשוט. ועיין "קובץ המבשר תורני" 0578 עמ' כא בעניין נוסח הקדיש. וכל המעיין שם יראה שפשוט...
  • אור יעקב
    עיין ילקו"י ארבע תעניות עמ' לח שכתב לדון בזה, ומשמע דעתו שבדברים שהם "מנהג בעלמא" אפשר שיש להתיר. (והשנה גם אפשר לצרף את האומרים שמותר...
    • 1752054717487.png
  • אור יעקב
    מלבד מה שכתב הרב אושרי אזולאי שליט"א דהוי "כלאחר יד" והופך לאיסור דרבנן. יש לצרף דהוי חצי שיעור שלרוב הפוסקים איסורו מדרבנן. (כמו...
חזור
חלק עליון