Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
יש דברים שהם סברא פשוטה שכל בעל שכל מבין אותם. אף אחד לא אמר שהם לא 'עולים למנין'. לגבי קים לי הנידון הוא האם הם חשיבי פוסק אחד או שני פוסקים, ואכן הם נחשבים שני פוסקים.
לגבי הכרעה כדעת הרוב זהו נושא אחר לגמרי.
יש עמודי הוראה שהם יותר מרוב פוסקים. יש כללים שפוסק חשוב [כמו רשב"א] נחשב יותר מפוסק...
מה עניין זה לזה?
יכול להיות שהיה חברותא הדוק למרן, ובכל זאת אחר כך לחלוק לפי העניין, כדרכה של תורה. [רק תעשה לי טובה אל תהיה ילדותי לשאול 'מדוע הוא לא שאל את הכל בזמנו כשהיה חברותא'....].
מכל מה שכתבת אין תשובה למה שהערתי לך.
אם כוונת התורה היא סה"כ לחייב 'כיסוי' בלי קשר לצניעות, אז אין נפק"מ אם רואים את השיער המקורי מבעד לכיסוי או לא, העיקר שיש כאן כיסוי שאם חלילה היא תהיה סוטה יוכל להתקיים בה 'ופרע את ראש האשה'. ואם אתה מודה שלא מועיל כיסוי שקוף, הרי זה יהיה רק בגלל שיש כאן...