• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

האם איבדנו את הרגש לסממן היהודי?! הנער הגיע לקריאת המגילה בלי כיפה!!

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
מו בנפשיכם שנגיע חלילה למצב, שישיבות שלימות, מאות אלפי בחורים, ישבו בסדר וילמדו בריתחה דאורייתא, כשבראשם אין כיפה אלא פאה. ברור הוא שלכו"ע הדבר מותר (אם אין חשש ע"ז), אך האם זו צורה של יהודי?!
אם ישיבות שלמות רציניות של בני תורה שבראשם ת"ח ופוסקים יעשו כן- אולי כך תהיה הצורה של חלק מהיהודים?
אין צורה אחת לכל היהודים.

נקודה למחשבה.
 
דמו בנפשיכם שנגיע חלילה למצב, שישיבות שלימות, מאות אלפי בחורים, ישבו בסדר וילמדו בריתחה דאורייתא, כשבראשם אין כיפה אלא פאה. ברור הוא שלכו"ע הדבר מותר (אם אין חשש ע"ז), אך האם זו צורה של יהודי?!
וכבר היו דברים מעולם,
עד לפני כמאה חמישים שנה (תתקנו אם אני טועה), כולם, ללא יוצא מן הכלל הלכו עם חליפה ארוכה או גלימה, לא היה יהודי אחד שיצא לרשות הרבים עם מכנסיים.
וידועים דברי רש"י סוף פרשת יתרו "קרוב לגילוי ערווה"
ומבלי להיכנס לשיעור היסטוריה,
היום המציאות היא שונה !!
[וידועה דעת החזו"א בעניין].
 
אתה כותב זאת ברצינות או בבדיחה השלטי גיבורים כתב במפורש בחצר ולא ברה''ר
היום זה ההיפך לגמרי בבית הפרטי מסתובבים עם איזה בד על הראש ובחוץ הולכים בפאה נכרית להכשיל את הבריות
ואח''כ אומרים שברצונם שהבעל לא יכשל לכן הולכים בפאה פשוט זה בדיחה עלובה תחליפו תירוצים יותר חדשים הסיבה הזאת כבר לא קונה אותנו
לכל הידוע למעיין בסוגייא שם, שכל האיסור לצאת עם זה לרה"ר הוא מחשש טילטול ברה"ר שמא תשלפנו
ומכאן למדנו את ההיתר, שדווקא בשבת אסרו לצאת עם פא"נ וכן עם תכשיטים לרה"ר שמא תטלטלנו, אך ביום חול שרי לגמרי
והאידנא אף בשבת שרי כי אין חשש שמא תשלפנו
 
הדבר ברור לכולם, וכדאי שההנהלה תאכוף ותמחק ניקים כפולים לפי כתובות IP, זה יחסוך לנו הרבה בלבול מח.

הבעיה שכנגד תועמלן הפאות הידוע זה לא יעזור יש לו גם סמארטפון(הוא גם תועמלן סמארטפונים, הפאות שהולכים איתם היום הולכות טוב עם סמארטפונים... פוי, גועל נפש) ולך תדע כמה מחשבים וסמארטפונים.
 
כוונת כבדו לזה?
קיבלתי במייל, לא יודע מה המקור, אבל המסר ברור.
רק עכשיו התפניתי לקרוא מה כתוב שם [ופלא עליון איך הגעתם כבר לחמש עמודים משורשרים רק מהיום בבוקר? איך יש לכם זמן?] ואם כי לא הבנתי כ"כ את העוקץ של הבדיחה בדף הזה, זה נראה שהם מתבדחים על הבי"ד שנותן הכשר לאייפון, אבל זה לא בדיחה מוצלחת לענ"ד, כיון שהמסר לא מובן, וגם בדברים כאלה לא עושים צחוק
אני התכוונתי לאחד שבא אלי שבוע שעבר עם מספר כשר ואמר לי שאם אני רוצה דברים מסויימים איכנס לטלגרם ואקבל הכל, אמרתי לו אין טלגרם בנטפרי וכדו' זה חסום, איך יש לך אייפון עם מספר כשר וטלגרם פרוץ? מי עושה לך את הסינון במכשיר? הוא צחק ואמר בלגלוג הטלפון שלי בהכשר של אחי... ועל זה אני כואב שהעיקר שכולם רואים שיש לו מספר כשר והוא מנהל מנין ענק ואחראי על חלוקע'ס אבל יש לו שרצים בכיס, ולעומת זה כשאני מציע בחור לשידוך שיש לו מכשיר נוקיה ישן עם מספר לא כשר ישר מורידים את השידוך כי הוא פורץ גדר [זה לא שאני מצדיק גם את הבחור אבל קצת פרופורציות רבותי].
 
ואם כי לא הבנתי כ"כ את העוקץ של הבדיחה בדף הזה, זה נראה שהם מתבדחים על הבי"ד שנותן הכשר לאייפון, אבל זה לא בדיחה מוצלחת לענ"ד,
אני הבנתי שהבדיחה היא על התקנון של כביכול בי"ד המכונה 'משמר התורה' שמתיר פאות בתנאי שהם לא ארוכות וכו'.
תחליף את המילה אייפון בפאה ואז תקבל את התקנון המקורי שלהם ותבין הכל.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אני הבנתי שהבדיחה היא על התקנון של כביכול בי"ד המכונה 'משמר התורה' שמתיר פאות בתנאי שהם לא ארוכות וכו'.
תחליף את המילה אייפון בפאה ואז תקבל את התקנון המקורי שלהם ותבין הכל.
כשאין אפשרות להתמודד מול טיעונים עניינים מתחילים עם בדיחות וקריקטורות..

כמה עצוב ומגוחך כאחד..
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אני הבנתי שהבדיחה היא על התקנון של כביכול בי"ד המכונה 'משמר התורה' שמתיר פאות בתנאי שהם לא ארוכות וכו'.
תחליף את המילה אייפון בפאה ואז תקבל את התקנון המקורי שלהם ותבין הכל.
יתכן, אבל כמו שכתבתי זה לא נושא שמתאים לעשות בו צחוק וגם הפאה לא קרב אל האייפון כלל, בבית מותר להשים איזה פאה שתהיה ואייפון יותר מסוכן בבית ועוד הרבה חילוקים פשוטים
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
די כבר כל הזמן לחפור באותו עניין, פאה ופאה ופאה ופאה..
מדוע העניין הזה כ”כ מעסיק אנשים מסויימים??
וכי חסר במה לחזק ולהתחזק??
הדבר אומר דורשני!!
 
נערך לאחרונה:
כשאין אפשרות להתמודד מול טיעונים עניינים מתחילים עם בדיחות וקריקטורות..

כמה עצוב ומגוחך כאחד..
כשם שיש מצוה לומר דבר הנשמע יש מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע........
אך משום שנהפך הדבר ואת הליצנות שעושים מהפאה הנכרית (ע''ז) זה נהפך כביכול שאין לנו יכולת להתמודד מול טיעונים עניינים כלשונך ולכן עושים בדיחות אז קודם כל ידידי היקר אל תיתמם כל בר דעת יעבור על ההודעות קודם ויראה את ''הטעונים העניינים'' שלך ומאידך יראה את התשובה ביביע אומר וכל גדולי ישראל כיום ויבין לבד שאת השלטי גיבורים שכל פעם חזרת על השקר הזה שהוא מתיר כל אחד יכול לראות שמדובר בחצר ולא ברשות הרבים להכשיל את בחורי ישראל תפסיקו לחפש איך להשתיק את המצפון שלכם תיראו מה הפוסקים כותבים וגם אם תמצא לי משנ''ב שאפשר להתפלפל בו מה דעתו כיום על הפאות של ימינו תראה שכל גדולי ישראל היום אוסרים את הפאות​
אין לי בעיה תגיד תשמע אני יודע שיש בזה בעיה אך מה אני יעשה '' שלום בית '' ''זה לא אני זה אשתי'' קשה לי וכדו'........... ניחא יום יבאו ואולי תתגבר על הקושי ותחזור בתשובה אך שאתה בדעה שזה מותר לכתחילה אז אף פעם לא תחשוב איך לצאת מזה
זה נקרא בשם משתוקק להחכים ???
 
נערך לאחרונה:
משא"כ פא"נ הוא מחלוקת גדולה של גדולי הפוסקים שבכל הדורות..

וכמה חבל שיש אנשים שלא מסוגלים להפנים זאת.. ומזלזלים בגדולי עולם בבדיחות וליצנות..
בקשה תביא פוסק אחד היום שמתיר את הפאות של ימינו אני כבר יומיים מתחנן בפניך !!!!
התשובה : שאין .............
 
מעשה שהיה השנה, כך היה:
באחת מבתי הכנסת הפרוזים מערי ישראל, הקשבתי בקשב לקריאת המגילה, בה מגולל סיפור הנס העצום אותו חווה עם ישראל לפני למעלה מאלפיים שנה, ומאז ועד היום מידי שנה ושנה, הימים נזכרים ונעשים, ומהם שואבים אנו מלא חופניים אמונה בכמות גבוהה, כי אות היא בנינו לבוראנו שלא יעזבנו לעד ולעולמי עולמים, וסופם של ההמנים בכל דור ודור ליפול, ועם הנצח ינצח.
וראה איזה פלא: סיבוב ראש לאחור גרם לראיית אותו נער שמצא לו תחפושת "מושלמת" לדעתו, הוא ישב שם עם חולצת טריקו קצרה, רגליו "זרוקות" קדימה, ומעל ראשו... אין כלום! שערות ארוכות-קצרות עיטרו את פרצופו, והכיפה נעלמה!!
המתפללים היו המומים, כיצד מסוגל אותו נער להיכנס לבית ה' ללא מורא על ראשו?!
היו כאלו שהעדיפו לנהוג ב"מוטב יהיו שוגגין ואל יהיו מזידין", והיו כאלו שפנו אליו, מדוע אין על ראשו כיפה = הסממן היהודי-דתי המובן מאיליו...
את תשובתו הניצחת דומני שלא אשכח: יש לי פאה!
אמנם, אותו יום פורים היה, אך עדיין, לאן חלף הלך לו הרגש היהודי, יכול להיות שעל פי ההלכה הדבר מותר, סוף כל סוף הראש מכוסה, אך כיצד זה נראה? חשבתי לעצמי אולי דומה הוא לאותו אחד שמראה את הנמצא מתחת לרגליו כאומר "כשר אני".
יכול להיות גם שהדבר מותר לכתחילה שבלכתחילה, ואפשר שיש "הכשר" על הפאה לאפוקי ע"ז ושאר מרעין בישין, אבל איפה הרגש??? לא כל מה שמותר עושים. גם לא בפורים. הלא אמרו חכמינו: "הרחק מן הכיעור והדומה לו".
איפה נעלם לו הרגש של ה"בן תיירה"? מי שמחמיר בכל דבר ועניין, ולא מכניס לפיו גרגיר "היתר", וד"ל, כיצד יוריד את הכיפה מראשו, ויכסהו בשערות הדומות לשערו ממש.
את תשובתו של הנער אי אפשר לפספס: היכן ראית כל בעיה? לא מבעיא רגש יהודי, ולא מבעיא הנהגה של "בן תורה", הלא הבוגרים של הישיבות המובחרות ביותר, העילית שבעילית, מתירים לכתחילה לבני ביתם להוריד המטפחת = כיפה (ואדרבה, אבוי למי שתשים), ומה לכם כי תלינו עלי?!
אם לנשים התירו, כ"ש שיהיה מותר בשבילי...
נקודה למחשבה.
סטיקר - כיפת קאסטם.jpg
 
פאה לענ''ד יותר גרוע מאיפון
שהרי איפון מי שמחזיק את זה מתקלקל ומקלקל את עצמו
משא''כ פאה נכרית שמי ששם את זה מקלקל את עצמו וגם את אחרים
אני לא חושב כמוך. אבל זה לא הנושא שלי.
אתה גם רוצה לדבר על זה?
(פשוט אני מוכן להתנדב לטפל בכם לגמול אותכם מהלחץ שהפאה גורמת לכם לשני הכיוונים)
 
(פשוט אני מוכן להתנדב לטפל בכם לגמול אותכם מהלחץ שהפאה גורמת לכם לשני הכיוונים)
מרן הראשון לציון שליט''א הוציא לאור קונטרס שלם רק על הפאה ........... זה קצת יותר מכמה הודעות קצרות בפורום הזה שדנדי לגופו של עניין להעמיד דברים על דיוקן
ולעניין עצמו אני גם לא כ'''כ רוצה לדבר על זה כמו שכבר הזכיר הרב מורשת מרן אך יש כאלו שפשוטים מעדיפים להיות בת יענה וודאי מה שכתבתי לעייל שפאה יותר גרוע מאיפון כמובן שזה על דרך גוזמא אך יש דברים בגו ואכמ''ל
תודה רבה על הרצון הטוב שלך בהתנדבות שלך.......... 😲
 
נערך לאחרונה:
האיסור הוא רק על שיער האמיתי ולא על שיער שנתלש,
וכמו לדוגמא אם אשה תכסה את פרק ידה העליון בכיסוי בצבע גוף, שאמנם מצד דיני צניעות זה בעייתי, אבל מצד ערוה לכאורה זה לא ערוה,
כנ''ל בפאה יש לדון משני צדדים, א' האם חשיב כיסוי בכלל, ב' האם זה צנוע או פרוץ,
ובודאי שיש פאות פרוצות שאף שהם נחשבות כיסוי לדעת המתירים הם לא צנועות, וכמו שיכול להיות חצאיות שהם מכסות אבל הם פרוצות לדוגמא שסע,
מכל מה שכתבת אין תשובה למה שהערתי לך.
אם כוונת התורה היא סה"כ לחייב 'כיסוי' בלי קשר לצניעות, אז אין נפק"מ אם רואים את השיער המקורי מבעד לכיסוי או לא, העיקר שיש כאן כיסוי שאם חלילה היא תהיה סוטה יוכל להתקיים בה 'ופרע את ראש האשה'. ואם אתה מודה שלא מועיל כיסוי שקוף, הרי זה יהיה רק בגלל שיש כאן בעיה של פריצות בגילוי שיער (בלי קשר לאורך והעיצוב של השיער וכדומה). ואם התורה אסרה משום צניעות, לא יעזור מה שכולן הולכות כן [בגילוי או בפאה], כי התורה יכלה שלא להצריך כיסוי ואז כולן היו הולכות כן... ובכ"ז התורה אסרה.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון