• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

האם איבדנו את הרגש לסממן היהודי?! הנער הגיע לקריאת המגילה בלי כיפה!!

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

מורשת מרן

Administrator
חבר צוות
מעשה שהיה השנה, כך היה:
באחת מבתי הכנסת הפרוזים מערי ישראל, הקשבתי בקשב לקריאת המגילה, בה מגולל סיפור הנס העצום אותו חווה עם ישראל לפני למעלה מאלפיים שנה, ומאז ועד היום מידי שנה ושנה, הימים נזכרים ונעשים, ומהם שואבים אנו מלא חופניים אמונה בכמות גבוהה, כי אות היא בנינו לבוראנו שלא יעזבנו לעד ולעולמי עולמים, וסופם של ההמנים בכל דור ודור ליפול, ועם הנצח ינצח.
וראה איזה פלא: סיבוב ראש לאחור גרם לראיית אותו נער שמצא לו תחפושת "מושלמת" לדעתו, הוא ישב שם עם חולצת טריקו קצרה, רגליו "זרוקות" קדימה, ומעל ראשו... אין כלום! שערות ארוכות-קצרות עיטרו את פרצופו, והכיפה נעלמה!!
המתפללים היו המומים, כיצד מסוגל אותו נער להיכנס לבית ה' ללא מורא על ראשו?!
היו כאלו שהעדיפו לנהוג ב"מוטב יהיו שוגגין ואל יהיו מזידין", והיו כאלו שפנו אליו, מדוע אין על ראשו כיפה = הסממן היהודי-דתי המובן מאיליו...
את תשובתו הניצחת דומני שלא אשכח: יש לי פאה!
אמנם, אותו יום פורים היה, אך עדיין, לאן חלף הלך לו הרגש היהודי, יכול להיות שעל פי ההלכה הדבר מותר, סוף כל סוף הראש מכוסה, אך כיצד זה נראה? חשבתי לעצמי אולי דומה הוא לאותו אחד שמראה את הנמצא מתחת לרגליו כאומר "כשר אני".
יכול להיות גם שהדבר מותר לכתחילה שבלכתחילה, ואפשר שיש "הכשר" על הפאה לאפוקי ע"ז ושאר מרעין בישין, אבל איפה הרגש??? לא כל מה שמותר עושים. גם לא בפורים. הלא אמרו חכמינו: "הרחק מן הכיעור והדומה לו".
איפה נעלם לו הרגש של ה"בן תיירה"? מי שמחמיר בכל דבר ועניין, ולא מכניס לפיו גרגיר "היתר", וד"ל, כיצד יוריד את הכיפה מראשו, ויכסהו בשערות הדומות לשערו ממש.
את תשובתו של הנער אי אפשר לפספס: היכן ראית כל בעיה? לא מבעיא רגש יהודי, ולא מבעיא הנהגה של "בן תורה", הלא הבוגרים של הישיבות המובחרות ביותר, העילית שבעילית, מתירים לכתחילה לבני ביתם להוריד המטפחת = כיפה (ואדרבה, אבוי למי שתשים), ומה לכם כי תלינו עלי?!
אם לנשים התירו, כ"ש שיהיה מותר בשבילי...
נקודה למחשבה.
 
דברים נכונים,
אבל,
אני הייתי במוסד אנ"ש לגמרי [ללא חשש פא"נ וכו']
וב"יום התחפושות" היו שני ילדים (מה שראיתי) שבאו ללא כיפה לגמרי, גם בלי פאה,
ובגדים אחרים ולא משלנו בכלל ...
הם התחפשו לחילונים !!!
הערתך נכונה,
קח אותה בפרופורציה ...
 
אני הייתי במוסד אנ"ש לגמרי
אני ראיתי גם כאלה בלי כיפה כל השנה, וגם אוכלים בלי לברך, כמו בע"ח...
קח מה שראית בפרופורציה...
לסיכום, זה לא אנ"ש. קלקול יש בכל מקום.

הבעיה היא ההיתר שהורה הנער לעצמו לפאה במקום כיסוי ראש כהלכה.
 
יישר כח הרב @מורשת מרן
וכבר פורסם בעלון גביע הכסף לפני כמה שנים פרסומת על כך, וגם על גבר עם מכנסיים קצרות שיש לו כיסוי עליהם דמות רגל... נשמח מי שיוכל לעלות לכאן.
וזה מראה כמה הפ"נ זה דבר מגוחך מאוד לכל בר דעת, ולנו יש @דרך אחת והיא דרכו של @מרא דאתרא @מרן רבנו עובדיה יוסף זיע"א
 
עוד לא הבנת היכן הבעיה.. הבעיה היא לא בו, הנער צודק, מי שמתיר פ"נ שזה כיסוי תחת כיסוי, אין שום הבדל בלשים כיפה משערות על השערות...
הבעיה היא בפ"נ.
דיברתי על ההיתר ואה"נ זו סיבת ההיתר שלו, ולדבר אחד התכוונו
אנשים היו המומים ממנו עוד לפני שהסביר את עצמו, ובצדק
אגב, כתיבה נפלאה, מי המוכשר, הרב @מורשת מרן בכבודו?
 
מעשה שהיה השנה, כך היה:
באחת מבתי הכנסת הפרוזים מערי ישראל, הקשבתי בקשב לקריאת המגילה, בה מגולל סיפור הנס העצום אותו חווה עם ישראל לפני למעלה מאלפיים שנה, ומאז ועד היום מידי שנה ושנה, הימים נזכרים ונעשים, ומהם שואבים אנו מלא חופניים אמונה בכמות גבוהה, כי אות היא בנינו לבוראנו שלא יעזבנו לעד ולעולמי עולמים, וסופם של ההמנים בכל דור ודור ליפול, ועם הנצח ינצח.
וראה איזה פלא: סיבוב ראש לאחור גרם לראיית אותו נער שמצא לו תחפושת "מושלמת" לדעתו, הוא ישב שם עם חולצת טריקו קצרה, רגליו "זרוקות" קדימה, ומעל ראשו... אין כלום! שערות ארוכות-קצרות עיטרו את פרצופו, והכיפה נעלמה!!
המתפללים היו המומים, כיצד מסוגל אותו נער להיכנס לבית ה' ללא מורא על ראשו?!
היו כאלו שהעדיפו לנהוג ב"מוטב יהיו שוגגין ואל יהיו מזידין", והיו כאלו שפנו אליו, מדוע אין על ראשו כיפה = הסממן היהודי-דתי המובן מאיליו...
את תשובתו הניצחת דומני שלא אשכח: יש לי פאה!
אמנם, אותו יום פורים היה, אך עדיין, לאן חלף הלך לו הרגש היהודי, יכול להיות שעל פי ההלכה הדבר מותר, סוף כל סוף הראש מכוסה, אך כיצד זה נראה? חשבתי לעצמי אולי דומה הוא לאותו אחד שמראה את הנמצא מתחת לרגליו כאומר "כשר אני".
יכול להיות גם שהדבר מותר לכתחילה שבלכתחילה, ואפשר שיש "הכשר" על הפאה לאפוקי ע"ז ושאר מרעין בישין, אבל איפה הרגש??? לא כל מה שמותר עושים. גם לא בפורים. הלא אמרו חכמינו: "הרחק מן הכיעור והדומה לו".
איפה נעלם לו הרגש של ה"בן תיירה"? מי שמחמיר בכל דבר ועניין, ולא מכניס לפיו גרגיר "היתר", וד"ל, כיצד יוריד את הכיפה מראשו, ויכסהו בשערות הדומות לשערו ממש.
את תשובתו של הנער אי אפשר לפספס: היכן ראית כל בעיה? לא מבעיא רגש יהודי, ולא מבעיא הנהגה של "בן תורה", הלא הבוגרים של הישיבות המובחרות ביותר, העילית שבעילית, מתירים לכתחילה לבני ביתם להוריד המטפחת = כיפה (ואדרבה, אבוי למי שתשים), ומה לכם כי תלינו עלי?!
אם לנשים התירו, כ"ש שיהיה מותר בשבילי...
נקודה למחשבה.
תיאור יפה וכנראה סיפור שלא נברא..

ולגוש"ע. אם רבבות של בחורים היו לובשים פאה בפורים לא היית מזדעזע [אולי זעזוע מלאכותי..] ולא חושד שהולך בלי כיפה אלא תולה שמדובר בפאה..
[משום מה לא חשבתי ולו לרגע שבתמונה לעיל לא היה פאה..]

וביותר שמי שמעיין בסוגיא זו יראה שטעם המתירים שלא חוששים למראית העין.. ולדידם טעם כיסוי הראש אינה בשביל להיראות כנשואה.. ולא בכדי להסתיר את יופי השיער..
כך שגם אם לא ניכר שום הבדל בין שיערה לפא"נ אין בו שום איסור ולא חשש עד כמה שהתולים סוברים שמדובר בפא"נ [וכסברת האגר"מ..]
 
נערך לאחרונה:
"העיקר שיש כיסוי'.
אגב לסוברים שפאה זה 'גזירת הכתוב' ממילא גם כיסוי שקוף יועיל, וא"כ צ"ע מאי טעמא משקיעים רבבות שקלים בפאה, יניחו ניילון נצמד (ואף נוצץ כדי שיהיה כמה שיותר יפה), ובזה קיימו את 'גזירת הכתוב', שהרי התורה ציוותה לכסות, מכסים, וזהו! ואל תאמר לי שזה שונה כי זה 'ערוה בעששית', שהרי אם זה גזירת הכתוב אז אינו עניין לערוה אלא גזירה לכסות וזהו. ובע"כ דליתא.
 

קבצים מצורפים

  • העיקר שיש כיסוי.pdf
    1.9 MB · צפיות: 18
תיאור יפה וכנראה סיפור שלא נברא..
אחרי שראית התמונה גם נראה לך שלא נברא? ומה סיבת הוצאת דופי על מי שכותב זאת בלי להסתיר זהותו וכותב בפה מלא שהוא נכח במקום??

ולגוש"ע. אם רבבות של בחורים היו לובשים פאה בפורים לא היית מזדעזע [אולי זעזוע מלאכותי..] ולא חושד שהולך בלי כיפה אלא תולה שמדובר בפאה..
[משום מה לא חשבתי ולו לרגע שבתמונה לעיל לא היה פאה..]
אבל איפה הרגש והגאווה היהודית??? למה לבצע חיקוי של מה שמכסים ולא לכסות בכיסוי שמכסה ולא מגלה טפחיים?
וביותר שמי שמעיין בסוגיא זו יראה שטעם המתירים שלא חוששים למראית העין.. ולדידם טעם כיסוי הראש אינה בשביל להיראות כנשואה.. ולא בכדי להסתיר את יופי השיער..
כך שגם אם לא ניכר שום הבדל בין שיערה לפא"נ אין בו שום איסור ולא חשש עד כמה שהתולים סוברים שמדובר בפא"נ [וכסברת האגר"מ..
אתה פותח שוב נושאים שנדושו בעבר ואין טעם להעלות כאן דברים אלו-שאמיתתה של תורה לא מכילה אותם.
 
אין טעם להעלות כאן דברים אלו-שאמיתתה של תורה לא מכילה אותם.
אתה יכול להגיד את דעתך ואת דעת רבותיך בנושא פאות. מקובל
אבל לקרוא לכל גדולי הדור האשכנזים שהתירו "לא באמיתתה של תורה"
קצת קיצוני, תשקול את המילים.
 
יניחו ניילון נצמד (ואף נוצץ כדי שיהיה כמה שיותר יפה), ובזה קיימו את 'גזירת הכתוב', שהרי התורה ציוותה לכסות, מכסים, וזהו! ואל תאמר לי שזה שונה כי זה 'ערוה בעששית', שהרי אם זה גזירת הכתוב אז אינו עניין לערוה אלא גזירה לכסות וזהו. ובע"כ דליתא.
ההבדל הוא פשוט.
בכיסוי שקוף רואים את השיער האמיתי הטעון כיסוי. ולכן לא הוי כיסוי.
בשיער תלוש מכסה לגמרי את השיער הטעון כיסוי ולא נראה כלל.

ולגבי הקריקטורה שהבאת זה גופא החילוק. בבור עיקר סיבת הכיסוי הוא שלא יפלו. בשיער טענת המתירים שאין הטעם בשביל להסתיר את יופי השיער..
כמו שאין הטעם בבשר בחלב מחמת טעמו של החלב וכל העם נהגו לשתות חלב סויה אחר הבשר..
 
נערך לאחרונה:
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון