• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי א.א

  1. א.א

    יש ויש הלכה כיש בתרא

    שעשיתי חיפוש זה נתן לי את הכלל שכך קי"ל אך לא יותר מזה וכן יבי"א כותב רק שרק קי"ל וראיתי שהרב אלעחדק [?] בספר שלו [יומי דעלמא?] שכתב שאין בזה משו ברור
  2. א.א

    יש ויש הלכה כיש בתרא

    האם יש מי שמרחיב בכלל הנ"ל יש לשדי חמד ח"ו מערכת הפוסקים יג טו ושם הוא לא מכריע האם יש בהרחבה ממרן זצ"ל או מבניו שהרחיבו היריעה ראיתי שמציינים לספר יד סופר של הרב סופר ואינו תחת ידי חלק ב סימן ה הערה א
  3. א.א

    הגבהת ספר תורה סגור?

    לא זכיתי להבין אשמח אם תבאר שוב בכל אופן למה אתה לא מסביר שעושה שני סיבובים שלימים
  4. א.א

    לגרום ברכה שאינה צריכה עבור חברי

    לא מצאתי אשמח לצילום מסך שאדע היכן המקור
  5. א.א

    ברכת שהכל קודם נט''י

    מחילה טעיתי לעצם השאלה דעת הראשל"צ החדש הגר"ד דתמיד טוב לברך על סלטים מקודם לפי דפעמים רבות אוכלים סלטים גם אחר סיום אכילת הלחם ונכנס למחלקת אם הסלטים הוי טפל
  6. א.א

    ברכת שהכל קודם נט''י

  7. א.א

    חזן שכבר אמר ישתבח

    ועוד חשבתי דהוא צריךליזהר לא לענות אמן כיון דאין כאן שתי ברכות שולחן ערוך אורח חיים הלכות ברכת הפירות סימן רטו אין עונה אמן אחר ברכותיו, אלא אחר שתי ברכות או יותר שהם סוף ברכות; ונהגו לענות אמן אחר יהללוך ואחר ישתבח.
  8. א.א

    חזן שכבר אמר ישתבח

    שו"ת יביע אומר חלק ב - אורח חיים סימן ד (יד) המורם מכל האמור שמצד הדין מותר ללמוד (ולהוציא בשפתיו) בין ישתבח ליוצר. אכן טוב לחוש ולהחמיר שיעיין בס' בהרהור לבד. וכן זה בין ישתבח ליוצר למה יתומה הם עונים על מי שברך אך בזה כבודו צודק לפי דאותם שהם בפסד"ז מותרים באמן דברכות ואסורים בהו"ש וכאן הוי...
  9. א.א

    לגרום ברכה שאינה צריכה עבור חברי

    נשמח למקורות או שכת"ר כתב תשובה מקיפה בענין שיעלה ויבוא
  10. א.א

    לגרום ברכה שאינה צריכה עבור חברי

    הבאתי לעיל את הברכת יוסף דהביא כלבו ועוד
  11. א.א

    חזן שכבר אמר ישתבח

    אם הוא יאמר פרק תהלים ומי שברך דהוי דבר מצוה דמעיקר הדין מותר וכי אסור לציבור לענות אמן לכאורה זה לא גרע מברוך הוא וברוך שמו
  12. א.א

    לגרום ברכה שאינה צריכה עבור חברי

    הברכת יוסף הזה מונח לי כמה שנים בראש אך לא עיינתי אם מישו דחה דבריו
  13. א.א

    לגרום ברכה שאינה צריכה עבור חברי

    זה לא לכו"ע יש אומרים דגם דבר חשוב יותר לא מברכים ואכמ"ל
  14. א.א

    הנוסע למקום עבירה האם אומר תפילת הדרך?

    ולעצם הדין בלי שם ומלכות יברך דרבותינו אמרו דגנב במחתרת מתפלל שבעל הבית לא יתעורר ויתפוס אותו וה' מתיחס לתפלה שלו
  15. א.א

    הנוסע למקום עבירה האם אומר תפילת הדרך?

    מענין לכאורה הוא אינו מ4 דברים
חזור
חלק עליון