האם יש מי שמרחיב בכלל הנ"ל
יש לשדי חמד ח"ו מערכת הפוסקים יג טו
ושם הוא לא מכריע
האם יש בהרחבה ממרן זצ"ל או מבניו שהרחיבו היריעה
ראיתי שמציינים לספר יד סופר של הרב סופר ואינו תחת ידי חלק ב סימן ה הערה א
מחילה
טעיתי
לעצם השאלה
דעת הראשל"צ החדש הגר"ד
דתמיד טוב לברך על סלטים מקודם לפי דפעמים רבות אוכלים סלטים גם אחר סיום אכילת הלחם ונכנס למחלקת אם הסלטים הוי טפל
ועוד חשבתי דהוא צריךליזהר לא לענות אמן כיון דאין כאן שתי ברכות
שולחן ערוך אורח חיים הלכות ברכת הפירות סימן רטו
אין עונה אמן אחר ברכותיו, אלא אחר שתי ברכות או יותר שהם סוף ברכות; ונהגו לענות אמן אחר יהללוך ואחר ישתבח.
שו"ת יביע אומר חלק ב - אורח חיים סימן ד
(יד) המורם מכל האמור שמצד הדין מותר ללמוד (ולהוציא בשפתיו) בין ישתבח ליוצר. אכן טוב לחוש ולהחמיר שיעיין בס' בהרהור לבד. וכן זה בין ישתבח ליוצר
למה יתומה הם עונים על מי שברך
אך בזה כבודו צודק לפי דאותם שהם בפסד"ז מותרים באמן דברכות ואסורים בהו"ש וכאן הוי...