• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי א.א

  1. א.א

    מי שאוכל עוגה אם מברך על שתיה קושיא דחופה

    אמת אך עכ"פ נברך שהכל בתחילה לצאת ידי לכו"ע
  2. א.א

    האם עדיף תפילה בנץ בלי מניין כהנים או בשעה קצת יותר מאוחרת עם כהנים?

    לפו"ר המצוה שיש כהן אך אם אין כהן אין מצוה משא"F תפילה בנץ יש עליך חובה [לרמבם] להתפלל בנץ
  3. א.א

    מי שאוכל עוגה אם מברך על שתיה קושיא דחופה

    לענ"ד שום תירוץ לא תירץ דהא למ"ד שפת הבאה בכסנין היינו נכסס אם אוכל בצק עם מילוי כזית מברך המוציא וברכת המזון [[דהא לדעתו זה ברכת המוציא] ולא יברך על משקה וכאן שאוכל עוגה לא יברך על המשקה
  4. א.א

    מי שאוכל עוגה אם מברך על שתיה קושיא דחופה

    לא הבנתי איך זה עונה הרי למ"ד שפת הבאה בכסנין היינו נכסס אם אוכל בצק עם מילוי כזית מברך המוציא וברכת המזון ולא יברך על משקה
  5. א.א

    מי שאוכל עוגה אם מברך על שתיה קושיא דחופה

    יישר כח אשמח שתכתוב לי מה התשובה בקיצור
  6. א.א

    האם עדיף תפילה בנץ בלי מניין כהנים או בשעה קצת יותר מאוחרת עם כהנים?

    עם שאחורי השדה אינם מתברכים אך אם אאנוס מהני תלמוד בבלי מסכת ראש השנה דף לה עמוד א תני אבא בריה דרב בנימין בר חייא: עם שאחורי כהנים - אינן בכלל ברכה! אלא: כי אתא רבין אמר רבי יעקב בר אידי אמר רבי שמעון חסידא: לא פטר רבן גמליאל אלא עם שבשדות, מאי טעמא - משום דאניסי במלאכה, אבל בעיר - לא. הדרן...
  7. א.א

    מי שאוכל עוגה אם מברך על שתיה קושיא דחופה

    דעת מרן ביבי"א ה יז לברך וטעמו דרק באכילת קבע נפטר המשקה ודעת האור לציון [ב יב יא] דלא מברך וטעמו כיון דיש מחלוקת מה פת הבאה בכסנין ואנו מספק מברכים מזונות אך חוששים אולי זה המוציא ולדעה שמברכים המוציא אם אני אוכל כזית א"כ לא מברך על המשקה ויש לחוש לסב"ל וכמובן כ"ז שאין את שלושת התנאים וכן דעת...
  8. א.א

    האם עדיף תפילה בנץ בלי מניין כהנים או בשעה קצת יותר מאוחרת עם כהנים?

    לפו"ר כיון דתפלה בנץ יש בה הידור גדול ותפלה בלי ברכת כהנים איננה חיסרון אלא אם יש כהנים יש ברכה [ונחלקו גם שיש כהנים אם יש מצוה על הישראל להתברך או לא] מצוה הבאה לידך אל תחמיצנה ובפרט שאין זה ודאי שלא יהיה כהן ואם תרצה תוכל לשמוע ברכת כהנים בשידור חי
  9. א.א

    לבטל עיסקה\ביטוח בגלל הצעה טובה ומחיר טוב האם מותר והאם יש מי שפרע

    גם אני שאלתי דיין מומחה ואמר לי שאין מי שפרע וסברת המחמירים אינה ברורה
  10. א.א

    לבטל עיסקה\ביטוח בגלל הצעה טובה ומחיר טוב האם מותר והאם יש מי שפרע

    מסקנת הדברים: לאחר שקנה אדם מוצר כל שהוא מחנות ומשך את החפץ הנקנה, או שסגר חוזה שכירות בכל דרך המקובלת ע”פ ההלכה, אינו רשאי לחזור בו, ומכל שכן להוציא ממון שכבר שילם למוכר, והחוק הזה להחזיר מוצרים או לבטל עסקאות גמורות – עד י”ד יום, אינו על פי התורה, ובודאי שבני תורה לא יסמכו על דבר שכזה. וכן...
  11. א.א

    לבטל עיסקה\ביטוח בגלל הצעה טובה ומחיר טוב האם מותר והאם יש מי שפרע

    לבטל עיסקה\ביטוח בגלל הצעה טובה ומחיר טוב האם מותר והאם יש מי שפרע וכן אם יש הבדל בין התחלתי את העיסקה או לא מצורף מאתר דין ומעוד אתר שאלה: ע"פ חוק אפשר לבטל רכישה מעל 50₪ תוך זמן מסוים ובתנאים מסוימים. במקרה ובעל החנות לא רוצה בזה והוא מסכים רק בגלל החוק, האם יש בזה חשש "מי שפרע"? תשובה...
  12. א.א

    "ביטול תורה" - רק בשעות הקבועות.

  13. א.א

    "ביטול תורה" - רק בשעות הקבועות.

    מצרף תשובה שכתבתי לפני כמה שנים שאלה: אם חייב ללמוד תורה בכל רגע פנוי. והנה אין השאלה במי שצריך להתאוורר ולנוח דקוי ה' יחלפו כח, אלא השאלה היא היכא דיכול ללמוד בזמן זה אלא דרוצה לדבר עם חבריו שיחת חולין שאין בה צורך או לקרא כתבה של חולין וכדומה למטרת תענוג או הסתקרנות. וכל זה דלא איירי בשעות...
  14. א.א

    לקרוע פרסום שאינו הולם את הצניעות

    אם יש רבנים שהתירו להם ודאי שאסור
  15. א.א

    סעודת שבע ברכות, שלמנהגנו מברכים שתיים, האם מותר שהחתן יעשה את הזימון ויברך הגפן?

    יש לדון דהא הגפן היא נתקנה כחלק מהשבע ברכות שהם לחתן וצ"ע
חזור
חלק עליון