ואין הבדל הביאו לו או לקח לבד
ואילו ביין נראה שדווקא שהיו לפניו או כיון לפטור אבל לא בסתמא
שו"ת יחוה דעת חלק ה סימן כ
והסכימו האחרונים שאפילו לא היו המשקים לפניו היין פוטרם. ואף על פי שהמרדכי (ברכות פרק ו' סימן קנ) כתב בשם מהר"ם, שדוקא כשהיו המשקים לפניו ברכת היין פוטרתם, אבל כשלא היו לפניו...
מי ששתה יין ולא כיון לפטור ולא היו לפניו משקים האם צריך לברך שוב
[ביין כתוב הפוסקים בסימן קעד דדוקא שכיון לפטור או היו לפניו
ואילו מי שברך בורא פרי העץ על תפוח פטר גם מה שלא כיון ולא היה לפניו
מה החילוק או שבאמת אין חילוק בין הדברים