• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי במאמר פיו

  1. במאמר פיו

    אשה המפחדת בשבת ממקק האם מותר להורגו?

    מעולם לא סמכתי טענתי על כך שאני לא מכיר, הדגשתי שחיפשתי ולא מצאתי תיעוד רפואי קליני על אישה שמתה מפחד מג'וק. לא נכון, חיפשתי לא מצאתי תיעוד רפואי למוות מפחד מג'וק, שוב- אתה מוזמן להראות לי מקור, אני ממתין. כמו שהדגשתי "פחד מוות" ו-"מת מפחד" זה סלנג, שבדיון הלכתי מעוות את המושגים, כל עוד אין...
  2. במאמר פיו

    אשה המפחדת בשבת ממקק האם מותר להורגו?

    לשון המשנ"ב בסימן שכח: "אפ"ה מותר השבירה שמא יבעת התינוק וימות" ולכן עד כמה שאין חשש מוות- מהיכ"ת להתיר? וכמו שכתבתי מהיכ"ת לטעון שיש חשש מוות? היכן התיעודים של נשים שמתו מפחד מגו'קים ומקקים?
  3. במאמר פיו

    אשה המפחדת בשבת ממקק האם מותר להורגו?

    טענה לגיטמית, אכן. אם כי גם בהריון- מעניין אותי כמה נשים הפילו בגלל מקק... אבל דיברנו על עצם הפחד של האישה, בלי להוסיף הריון לסיפור.
  4. במאמר פיו

    אשה המפחדת בשבת ממקק האם מותר להורגו?

    במחילה- אני ממש מפקפק בניסוח הזה, סכנת חיים? אולי אחת ממיליון. האם יש לנו תיעוד רפואי של אישה שמתה, ממש נפחה את נשמתה ממקק? חיפשתי ולא מצאתי. הוא שאמרתי- יש מעט הגזמות בשיח שכזה.
  5. במאמר פיו

    אשה המפחדת בשבת ממקק האם מותר להורגו?

    אם יש לה התקף חרדה אמיתי- פשוט שדינה כחולה. אבל לכאורה במה שאתה מתאר ממש אין דינה כחולה השימוש במושג "התקף חרדה" הוא סלנג, ולשון מושאל. וכעת אוכיח זאת: הנה התסמינים הקלינים של התקף חרדה אמיתי (מתוך אתר של קופ"ח כללית): הזעה. • רעד. • דפיקות לב חזקות (פלפיטציות). • תחושת קוצר נשימה או...
  6. במאמר פיו

    "ביטול תורה" - רק בשעות הקבועות.

    נפלא
  7. במאמר פיו

    כשרות שבבי עץ למכשיר Ninja

    ידידי- גם כותרת האשכול שאתה כרגע בו. וגם הלינק והטקסט שהעתקי עוסקים בשבבים לעישון
  8. במאמר פיו

    "ביטול תורה" - רק בשעות הקבועות.

    על פי מה שחילקתי לעיל (אם אתה לא מסכים עם החילוק- אמור לי ואסביר מחדש) שני חיובים אלו שונים לגמרי, ולא דרגות בחיוב, ששיך לומר שהם פסקו שיש חיוב "רק" לקבוע. אתה שוב מציג את שני החיובים כדרגות ורמות בחיוב. ברור לי שזו דעתך, אני רק מפנה אותך לחילוק הגיוני שכתבתי, שעל פיו הדיוק נופל. רדב"ז מאוד...
  9. במאמר פיו

    "ביטול תורה" - רק בשעות הקבועות.

    עיקר הדיוק של פותח האשכול הוא טעות לענ"ד. ההנחה שאם נכתב שיש חיוב לקבוע עיתים- משמעו שאין חיוב כללי ללמוד כשאפשר. הוא טעות. זה נקרא "ברירה כוזבת" אתה מציג 2 אפשרויות כאילו רק אחד מהם בהכרח נכונה- ואתה מטעה את בן השיח. גם הכא, חוץ מהחובה ללמוד, יש חובה "לקבוע" דהיינו גם מי שלומד כשהוא יכול- חובה...
  10. במאמר פיו

    כשרות שבבי עץ למכשיר Ninja

    מאתר מכון התורה והארץ: שלום וברכה בשבבי עץ הספוגים בטעם יין ישנן שתי בעיות: האחד - הנאה מיין נסך (ברמ"א שכג א כתב שגם בזמן הזה טוב להחמיר). השני - ריח ('ריחא') היין הנבלע בבבשר. (עיין שו"ע יו"ד קח שם מבואר שבמצבים בהם הריח נקלט הוא אוסר, על אחת כמה וכמה כאשר לכך מיועדים שביבי העץ). בענין שביבי...
  11. במאמר פיו

    "ביטול תורה" - רק בשעות הקבועות.

    יש תשובה יפה של הגר"א וייס, מסקנתו ע"פ הר"ן ועוד- שאדם חייב ללמוד תורה בכל זמן בו הוא יכול. ו"יכולת" נקבעת לפי כל אדם ואדם. מאתר ישיבה: . בגמרא (נדרים ח.) מובא א"ר גידל אמר רב האומר אשכים ואשנה פרק זה, אשנה מסכת זו נדר גדול נדר לאלוקי ישראל. הגמרא שואלת כיצד חלה כאן השבועה הרי אדם מושבע ועומד...
  12. במאמר פיו

    מי חילק את השו"ע לסעיפים? האם זה היה ר' יוסף קארו בעצמו?

    מה שמנסים לטעון פה הרבנים, ואני מצטרף לזה: יותר הגיוני לתלות טיפשות וחוסר הגיון במדפיסים מאשר בר' יוסף קארו. וכמו שכבר כתבתי לעיל- לא הכל עניין של טיפשות- יכול להיות גם עצלות. נראה שכבודו מתעקש לא לקבל צד זה, אני פורש בנקודה זו. . כאמור ממתין לקרוא שאר מאמרי הרב הכותב, שפתיים ישק
  13. במאמר פיו

    מי חילק את השו"ע לסעיפים? האם זה היה ר' יוסף קארו בעצמו?

    לא שמעתי אינו ראיה. זה שהאברכים בבית מדרשך לא חשבו על משהו רק אומר- טוב, לא אומר כלום, במחילה. שוב, מציגים אפשרות סבירה והגיונית, לענות על תמיהות גדולות- ומה שאתה אומר בעצם זה: יתכן שיש ישוב אחר, זו אפילו לא טענה. יש עניין, בהחלט, אם אתה מדבר מנסיון שלך, לדעתי ככל שתתקל יותר בדוגמאות שהביא הרב...
  14. במאמר פיו

    כותרות השולחן ערוך - מרן כתבם או לא? מה דעת מרנן מלכא זיע"א ושיבלחט"א בזה?

    הייתי מעוניין לקרוא אותם. יש דרך להגיע אליהם?
  15. במאמר פיו

    מי חילק את השו"ע לסעיפים? האם זה היה ר' יוסף קארו בעצמו?

    לא מדויק, יש עדויות היסטוריות שמדפיסים קיצרו השמיטו ועשו טעויות מחמת שיקולי עצלות או חיסכון. הרבה יותר מסתבר מאשר אותה חלוקה לפעמים חסרה ולפעמים לא הגיונית שיש בסימנים. ע"ע הקדמת בעל המאור חייב לציין שבשנתיים האחרונות למדתי כל הלכות שבת, וציבור הלומדים לא יכל שלא לתמוה על שמות הסימנים או אופי...
חזור
חלק עליון