Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
כבוד הרב
לי קשה להתפלל מנחה מפלג המנחה ולהספיק להגיע להדלקת נרות חנוכה. גם בגלל שאין לי מנין קרוב וגם בגלל שאני כבד פה. האם מותר לי לפני השקיעה לקרוא לשם יחוד ארוך שיש בספרים עם בקשות ותפילות ואז כשיגיע זמן צאת הכוכבים יהיה לי מותר להדליק נרות חנוכה למרות שהגיע זמן תפילת ערבית בגלל שמי שעוסק...
בס''ד
אני שאלתי את אברהם ישעיהו בן חמו הוא ענה לי:
''לא ברור שסמך על היש אומרים, וע"כ ראוי למסור לבדיקה או לקנות בחנות עם הכשר'' עד כאן. וגם שמעתי ממרן יצחק יוסף שאמר שהוא פוסק סתם ויש הלכה כסתם. כמו שפוסקים בשולחן ערוך.
בס''ד
כבוד הרב כתוב בשו"ע או"ח סימן שכד :
(ג) אין גובלין מורסן לבהמה או לתרנגולים; אבל נותנים בו מים ומעביר בו תרווד או מקל שתי וערב, כיון שאינו ממרס בידו ולא מסבב התרווד או המקל, מותר. ומנערו מכלי אל כלי כדי שיתערב; ומותר לערב המורסן כדרכו בכלי אחד, ומחלק אותו בכלים הרבה ונותן לפני כל בהמה...
כבוד הרב
כתבתם: ''...או אחר שמע או אחר ובשעריך''.. אני מבין שהכוונה לאחר אמר שגם ברוך שם וכו', כי כתוב: בילקוט יוסף סימן סו סעיף ו'... בין פסוק שמע ישראל לברוך שם אין להפסיק.
בס''ד
עדיין לא זכיתי להבין. כך כתוב:
ילקוט יוסף תפילה א סימן צ סעיף ט - דין תפלה בצבור סעיף לב
יש להזהר שלא לעמוד משני צידי רשות הרבים, שאז אין העשרה יחד בצד אחד, מפני שהכביש מפסיק ביניהם.
בהערה כתוב:
הנה אם רשות הרבים מפסקת ביניהם, כתב מרן (שם) לענין זימון, אפילו רואין אלו את אלו ושומעין, אינם...
בס''ד
אני לא הבנתי. לי נראה שהדברים שנאמרו סותרים את מה שכתוב בילקוט יוסף. זה מה שכתוב בילקוט יוסף:
ילקוט יוסף תפילה א סימן צ סעיף ט - דין תפלה בצבור סעיף כט - לב
כט. צריכים כל העשרה המתפללים לעמוד במקום אחד. ואלו העומדים בחדר סמוך, אפילו רואים אלו את אלו, אינם מצטרפים למנין [ומכל מקום אם רואים...
בס''ד
כבוד הרב
בשמירת שבת כהלכתה פרק לג ב
יש מגדולי הפוסקים המתירים ליהודי לעשות צורכי רפואתו של חולה שאין בו סכנה, גם אם עשייתם קשורה במלאכה דאורייתא, והוא שיעשה שלא כדרך עשייתה בחול. עד כאן.
השאלה האם רק לחולה שאין בו סכנה הדין כך או גם למי שקר לו בחורף ורוצה להדליק מזגן.?
מדוע לא כתוב...