איידי דטריד הינו דין בחתיכה (לכאו' כל חתיכה שעושה פעולת הפלטה), מישרק שריק הינו דין מיוחד שנאמר בדם, שאינו נכנס לחתיכה משום שהוא מחליק (אך שאר נוזל יכול להיכנס - אך צ"ע גבי שמן שגם הוא מחליק). ולכן הוצרכנו להשמיע ב' דינים אלו, שחד גבי החתיכה וחד ומיוחד גבי דם.
לפי דבריך משמע שאין זה חיוב, אלא אם אתה נמצא בברכו אל תעשה דברים הגורמים להפסק, ולא להצריך ולחייב את המתפלל לומר יחדיו ולדלג על קטעים מהתפילה בשביל כך.
(זוהי דעתי וכמובן שאשמח גם אני לשמוע את דעת הרב שליט"א)
זה כיוון מעולה אני עכשיו צריך לבנות עליו.. אבל מה הכוונה שהיה צדיק "פרווה"? הרי הוא לא דאג רק לעצמו.. והראיה שחז"ל אומרים שהוא התעכב עם בניית התיבה הרבה זמן בכדי לתת לדור עוד זמן לחזור בתשובה
מחילה מכבודו אבל אני חושב שמי שכבר תרם לכל מיני מקומות שנעשים שותפים בתורתו של מרן לא יתרום לאתר אינטרנט... אדם שתורם לספרים או למכון וכדו' פחות מאמין בכוחו של אתר...
אמת הוא הדבר...לא איש דברים אנכי, ובמיוחד כשאתה דורש בפני אנשים כאלו, צריך ממש לדקדק עם כל מילה שאתה אומר כדי שלא יהיה 'הדתה' ח"ו (עפרא לפומיהיו)
וכמו שאמרת בסוף דבריך עם כל עניין של שמירת הקדושה.. והאוירה של השבת שאתה יודע מראש שלא הולכת להיות...
ייש"כ על הרעיון של הדבר תורה!
רצית להיות שותף בתורתו של מרן אבל לא הייתה לך ההזדמנות??? עכשיו יש לך את האפשרות להיות שותף פעיל ומלא בהפצת תורתו ומורשתו של מרן. תרום עכשיו 10 ש"ח ותהיה שותף מלא בתורתו של מרן
הוזמנתי (באופן שאין לי אפשרות להתחמק) לדרוש בשבת הקרובה אצל בשבת חתן של משפחה שאינה שומרת תו"מ
מה דעת רבותינו - על מה לדבר לפניהם?
ואם יש רעיונות מהפרשה שלנו אשמח