באשר לדברי מרן שליט"א במכתב הנ"ל,
הנה הרב פותח בכך שצריך להזהר שאף שנראה לו לחלוק מ"מ יעשה בצנעא ולא להורות ברבים וכו'
אך בהמשך דבריו מאריך להביא מקורות רק לכך שעל פי דין אין איסור לחלוק על רבו כשיש לו ראיות ברורות (והוא מילתא דפשיטא למי שמכיר את הסוגיא...).
אשמח אם יש למי מהחכמים כאן להפנות...
ישר כח על התשובה המפורטת והבהירה.
נ.ב. באופן שאין לו אפשרות להתפלל בישוב הדעת כלל כגון שהתעורר מאוחר והגיע בדיוק בתחילת המשמרת, יש לו על מה לסמוך שיתחיל לעבוד ולאחר 40 דק' יצטרף למניין בישוב הדעת, או שצריך לסכן פרנסתו עבור זה?
שלום לרבנים החשובים,
נשאלתי משוחט לגבי יציאה לדרך ועבודה לפני התפילה.
הוא יוצא באיזור השעה 4.20 מהבית.
בשעה 5.40 מתחיל לעבוד.
בשעה 6.20 עושים השוחטים מניין קבוע.
האם יש לשוחטים על מה להסתמך לעבוד קודם התפילה?
אציין שבילקוט יוסף (סי' פט) מה שכתב אם יהיה לו יותר ישוב הדעת מותר להתפלל במקום...