• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הפעילות האחרונה של הרב שמעון ללוש

  • ה
    ב"ה שלום וברכה, איני יודע אם מאה אחוז, אבל כן שמעתי כמה פעמים שיינות יבשים באופן כללי בודאי "הרוב" שבהם הוא יין ולא משהו אחר. ועדין זו...
  • ה
    ב"ה אם קם רק לקריאת שמע וערבית וחוזר לישון שיסמוך על אהבת עולם, אבל אם מתכוין להישאר ער ומסתמא ידבר דברי תורה וכו' עדיף שיברך ברכות...
  • ה
    ב"ה ליישב דעת עקרת הבית זה לא בכלל עשיית צרכיו, זה בכלל התארגנות הבוקר בבית שמותר.
  • ה
    ב"ה בעיקרון אם רוב תשמישם של המסילות והרשת אינו להניח עליהם מאכלים באופן ישיר, אלא ע"ג תבניות שעליהם או נייר אפיה, בודאי שיועיל הגעלה...
  • ה
    ב"ה שלום וברכה, אם בירכת ברכות התורה כשקמת ועדין לא ישנת שוב, אין לברך שוב אחר עלות השחר. אבל אם התפללת ערבית בלא ברכות התורה, לענ"ד...
  • ה
    ב"ה שלום וברכה, א. בשניהם מעלה גדולה ומה שלבו אומר לו, דהיינו היכן שמתפלל יותר טוב, ופחות ביטול תורה. (להרמב"ם נץ הוא ענין הלכתי ולפ"ז...
  • ה
    ב"ה שלום וברכה, כל עוד שאין צורת הפתח דהיינו קנה מכאן וקנה מכאן וקנה על גביהן, אינו חייב במזוזה. ולבינתיים תשלח את המזוזה לבדיקה...
  • ה
    ב"ה שלום וברכה, לגבי הקולא שמבוארת בספר היקר בהלכה ובאגדה לא שמעתי, זה חידוש, אבל יש לזה הבנה, ולענ"ד שהרוצה לסמוך על דבריו שפיר דמי...
  • ה
    ב"ה שלום וברכה, אינו טעון שחיטה ולא שמענו לאסור. בברכה רבה
  • ה
    ב"ה שלום וברכה, כיון שאין רתיחה קיימת מהתנור עד החצובות ברצף, אין כל חשש. (אא"כ מפעיל את התנור שאז יתכן קשר, אבל בשאלה מבואר שלא משתמשים...
  • ה
    הרב שמעון ללוש השיב לנושא הגעלה.
    ב"ה שלום וברכה, קודם זמן איסור החמץ אפשר לעשות הגעלה גם בסיר שבישלו בו חמץ בן יומו כמבואר בש"ע, שהחמץ הבלוע בו הוי נותן טעם בר נותן טעם...
  • ה
    ב"ה שלום וברכה, כל עוד שלא משתמש בהם בפסח לאוכל, גם אם יש בהם איזה חמץ שנדבק, אין לו חשיבות והוא בטל, וכ"ש שעושה ביטול קודם הפסח. ואפילו...
  • ה
    ב"ה מעיקרא אחזוקי ריעותא לא מחזקינן לומר שהתלכלך בחמץ בקופות וכדומה, וגם אם זה יקרה זה מאוס ונטל"פ וחשיב דיעבד כמבואר ביבי"א הנ"ל. אולם...
  • ה
    ב"ה לזה כתבתי שהוא מדין ספיקא דרבנן לקולא, דהיינו ספק בין שני הטעמים.
  • ה
    ב"ה שלום וברכה, מספיק ניעור יפה, (עי' בנימוקי ההלכה ביביע אומר ח"ז סי' מג ואוקי באתרין) בברכה רבה
חזור
חלק עליון