• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

תוכן לאחרונה על ידי יהויחז

  1. יהויחז

    ספרי הרב עדס

    ולכן לא לפתוח? אל תפתח גמרא כי שם אביי חלק על רבא.
  2. יהויחז

    ספרי הרב עדס

    ??
  3. יהויחז

    עלון לפרשת נח לך לך "צ'יבצ'ער כהלכה"

    בדיחות גזעניות בסוף.
  4. יהויחז

    אנשי ירושלים

    אני הבנתי שזו תוספת על המצוה, בכל רגע ורגע מקיים עוד מצוה. [ולפ"ז מה שהקשו התוס' בסוכה לט', הוא שצריכים שיהיה עובר לעשיית כל המצוות ולא רק חלק מהמצוות]. ואפשר לומר שכל רגע מוסיף בקיום המצוה הראשונה [ובזה יותר יובנו דברי התוס']. יש ע"ז שיעור מר' בונים שרייבר בקול הלשון.
  5. יהויחז

    אחת ולתמיד! מה זה 'הנהגה'?

    @ואזכה לחדש ממתינים לתשובותיך, ולהסבריך על דבריך התמוהים הנ"ל.
  6. יהויחז

    המושג קנין,

    אה"נ, אני רק באתי לענות לשאלה הנודעת למה צריכים קנינים, מה הבעיה שאני אתן מתנה לחבר שלי בלי שום קנין, והתשובה היא שכל עוד זה לא מגיע למישור ההלכתי באמת אין בעיה.
  7. יהויחז

    סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

    כי למה שלא יהיה צד שקיימת מצוה.
  8. יהויחז

    סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

    ואני אומר שלזה לא צריכים את גדול"י, כשאתה מפיל את הטענה על גדול"י אתה בעצם אומר 'זה ענינים של הנהגה, אני לא מתערב בזה', וזה לא נכון כי יש לנו מה לענות, ולא צריכים את גדול"י בשביל זה.
  9. יהויחז

    סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

    לא הבנתי, יש לך טענות ואתה לא רוצה לגלות? מה הענין? אם יש לך תשובות לשני שאלות ששאלתי לעיל [א - דומה לים, ב - שבעים שנה] - תחכימנו.
  10. יהויחז

    תקפו כהן מוציאין מידו - מה עם קניני גזילה?

    ואחר והשיב?
  11. יהויחז

    תקפו כהן מוציאין מידו - מה עם קניני גזילה?

    לידיעתך ידידי הנכבד, גם בתקפו כהן אין חיוב מחודש יותר מ'והשיב את הגזילה', אז יש לנו שני אופציות, או שנאמר שמוציאין מידו לאו דוקא אלא רק הוא צריך להחזיר, או שנאמר שמכיון שהקב"ה לא שם לנו חלודה בתוך הראש, לכן אנחנו מבינים לבד שכשהוא אומר 'והשיב את הגזילה' הוא רוצה שהגזילה תחזור לבעליה הראשונים...
  12. יהויחז

    תקפו כהן מוציאין מידו - מה עם קניני גזילה?

    שני טעויות בדבר. א - גם מכל גזלן רגיל צריכים להוציא מידו. ב - הכהן לא תוקף סתם, הוא תוקף כי יש פה ספק ממון ויש צד שזה שלו, בשונה מגזלן רגיל.
  13. יהויחז

    המושג קנין,

    כמדומה שלא תפסת את הנקודה. כאשר אתה מתחיל ללכת ע"פ דיני תורה היינו שאתה מחפש מה ההלכה וכדו', ואה"נ שמצד הדין צריכים לעשות קנין. אך בחיי היום-יום, אם אתה לא מתכונן לריב עם החבר שלך על החפץ, ולא לקדש בו אישה, אין שום בעיה שתעביר את החפץ לחברך בלי קנין.
  14. יהויחז

    סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

    לא, אולי תחכימני. [מהר"ל קראתי הרבה, מעולם לא ראיתי שכותב נגד הפשט].
  15. יהויחז

    סקר חובה האם הינך לובש פתיל תכלת

    ? [לפחות תפתח את הראשי תיבות...].
חזור
חלק עליון