• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

המושג קנין,

הם שואלים מדוע צריך קניינים, הרי שנינו רוצים שהחפץ יהיה שלך
ולפי הנ"ל בהודעה הקודמת השאלה עדיין עומדת, כי זה ששנינו רוצים שהחפץ יהיה שלך לא הופך את זה לשלך לעולם.
ולזה צריך לומר (כמש"כ האחרו' שהבאתי בתחילת השרשור) שע"י הקניין נעשית גמירות דעת או שהוא ראיה לגמירו"ד וכנ"ל.
 
ולפי הנ"ל בהודעה הקודמת השאלה עדיין עומדת, כי זה ששנינו רוצים שהחפץ יהיה שלך לא הופך את זה לשלך לעולם.
ולזה צריך לומר (כמש"כ האחרו' שהבאתי בתחילת השרשור) שע"י הקניין נעשית גמירות דעת או שהוא ראיה לגמירו"ד וכנ"ל.
אך התשובה לשאלה זו היא שבאמת אין צורך להפוך את זה לשלי [אא"כ לאיסורים וכו'].
 
אני אחדד, הוא לא אמר שהקנין לא חל בלי מעשה, הוא רק אמר שבמקרה סטנדרטי אין שום נפק"מ אם הקנין חל או לא חל, כי בכלל אין ענין שהוא יחול, כ"ז נוגע למקומות שלן דיני תורה, או למקומות של איסורים, וכהערת הרב @פרי חדש.
אבל קיי"ל דמשפטי הממון מגדירים את הבעלות האיסורית, היינו שאם עפ"י משפטי הממון הפשוטים ל"צ קנין כאשר הם לא רבים, אז גם גבי איסורים.
 
אבל קיי"ל דמשפטי הממון מגדירים את הבעלות האיסורית, היינו שאם עפ"י משפטי הממון הפשוטים ל"צ קנין כאשר הם לא רבים, אז גם גבי איסורים.
כמדומה שלא תפסת את הנקודה.
כאשר אתה מתחיל ללכת ע"פ דיני תורה היינו שאתה מחפש מה ההלכה וכדו', ואה"נ שמצד הדין צריכים לעשות קנין. אך בחיי היום-יום, אם אתה לא מתכונן לריב עם החבר שלך על החפץ, ולא לקדש בו אישה, אין שום בעיה שתעביר את החפץ לחברך בלי קנין.
 
אין גם שום נפק"מ בשום דבר אם לא מבחינה הלכתית
אה"נ, אני רק באתי לענות לשאלה הנודעת למה צריכים קנינים, מה הבעיה שאני אתן מתנה לחבר שלי בלי שום קנין, והתשובה היא שכל עוד זה לא מגיע למישור ההלכתי באמת אין בעיה.
 
חזור
חלק עליון