• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

תוכן לאחרונה על ידי יוסיף אור

  1. י

    מתארח בסעודת שבת הראשונה וחוזר לביתו לישון האם ידליק נר חנוכה בביתו

    שלום וברכה, ראיתי שיש מחלוקת בין פוסקי דורנו לגבי אדם שמתארח בליל שבת חנוכה וחוזר לישון בביתו האם ידליק נר חנוכה בביתו מפלג המנחה , כאשר אין לו חלון הפונה לרשות הרבים, אף שבחצי שעה לאחר צאת הכוכבים אין פרסומי ניסא לאף אחד או שמא בכהג יש לו דין אכסנאי ונפטר בהדלקת מארחו, האם מישהו יודע דעת מרן...
  2. י

    כמה הלכות של מרן רשכבה"ג זצוק"ל לעורר את לב הציבור, שאינם ידועים כל כך

    הנה בעניינא של חנוכה לברך בערב שבת בבית הכנסת רק ברכת להדליק נר של חנוכה כי כולם כבר הדליקו בביתם ורואים שרוב בתי הכנסיות מברכים שעשה ניסים
  3. י

    לֶךְ נָ֨א רְאֵ֜ה אֶת שְׁל֤וֹם אַחֶ֙יךָ֙

    תודה רבה רבה השם ישמרך
  4. י

    לֶךְ נָ֨א רְאֵ֜ה אֶת שְׁל֤וֹם אַחֶ֙יךָ֙

    אין לי גישה תוכל בבקשה לכתוב את התירוץ?
  5. י

    אחרון אחרון חביב מדוע?

    ברב בידרמן ראיתי שמסביר שכתוב אלוקים יבקש את הנרדף ולכן השפחות שהכי פחות אהובות יזכו להכי הרבה הגנה ולכן הם ראשונו. , לאה יותר אהובה מהם אבל פחות מרחל ולכן באמצע, רחל הכי אהובה אז צריכה הכי שמירה, והדברים נפלאים
  6. י

    חלאקה אצל מרן שליט"א

    תודה לכולם על הרצון הטוב, יש אולי למישהו טלפון של אחד הקרובים שנוכל לתאם?
  7. י

    חלאקה אצל מרן שליט"א

    בבקשה כמובן
  8. י

    חלאקה אצל מרן שליט"א

    אפשר אולי טלפון של אחד מעוזרי הרב שאני יתאם איתם?
  9. י

    בין השמשות - שיטת הגאונים ור"ת

    גם בילקוט יוסף וגם בהלכה ברורה בסימן הזה הנושא עמוס בחומר על ידי שני הראשלצ"ים שליטא תקרא ותהנה...
  10. י

    חלאקה אצל מרן שליט"א

    בס"ד חברים יקרים איך אפשר ללכת לחלאקה אצל מר"ן שליט"א?
  11. י

    מנהג העולם טעות?

    אשמח לראות את הספר שכבודו כתב גם אני עובד על ספר בנושא בעזרת השם
  12. י

    מנהג העולם טעות?

    מרן כתב שיש לחוש וזה מחלוקת אם בתורת חומרא או לא, ומכל מקום עסקינן כשצרגישים את השערה , במכונה על מספר אפס ובכהאי גוונא להרבה שיטות זה טבר מספריים שלא כעין תער ולכן במקום צורך יש להקל
  13. י

    מנהג העולם טעות?

    כבודו יעיין בכסא אליהו ס"ק ג , בשות עולת יצחק חלק ב סי קס , הוראה ברורה סי קפא ועוד שהרבה אחרונים אוחזים שהלכה כסתם מרן להתיר מספרים כעין תער מעיקר הדין, משכ לא תיגע בו יד זה באופן האסור לכולי עלמא מיישבים או שכוונתו בתער דווקא, או שחזר בו בשולחן ערוך ממה שכתב זאת בבית יוסף, וכבודו יחשוב הרי יכל...
חזור
חלק עליון