• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

תוכן לאחרונה על ידי ינון עובדיה ברכה

  1. י

    למכור חמץ לכמה בתי דין?

    לגבי המכירה פעמים שמעתי מהרב פנחס רז ששאל לאחד הגדולים ואמר לו שיש חשש שהמכירה לא תופסת בכלל לא כאן ולא כאן.
  2. י

    סגולת מתיא בן חרש!

    מצורף שו"ת ברכת עובדיה שדיבר שם אודות סגולה זו בסימן כו עמ' נו https://www.kolhalashon.com/PDF/Shiurim/35331/35331190.pdf https://hebrewbooks.org/67115
  3. י

    איזה מוקצה נחשבת פלטה

    ביום ח טבת תשפ"ה שאלתי את מרן הרב יצחק יוסף מה דין פלטה דלוקה בשבת אמר לי כתבתי על זה בכתבים, אמרתי לו שחיפשתי ולא מצאתי הוא אמר זה נמצא בספר החדש שאמור לצאת (כנראה על הלכות מוקצה)
  4. י

    התרת נדר למקבל שבת מבעוד יום לאחר תפילת ערבית

    אולי זה כמו הדין שאם טעו ביום המעוננן והתפללו ערבית ונתפזרו העננים שהתפילה שלהם לא נחשבת לבטלה מאחר והם התפללו בתוך זמן תפילה מהפלג, ורק מי שהדליק נרות שבת הוא קיבל שבת שהוא עשה מעשה. אך אם התפללו לפני הפלג לא עשו ולא כלום, ושם יש חילוק בין יחיד לרבים שרבים לא מטריחים שהתפללו בזמן ויחיד מטריחים
  5. י

    התרת נדר למקבל שבת מבעוד יום לאחר תפילת ערבית

    כזכור לי בהלכה ברורה כתב שכל הדין שאפשר לעשות התרת נדרים זה דוקא למי שהתפלל ביחיד אך בציבור זו קבלה חזקה ולא מועיל התרת נדרים. ודו"ק.
  6. י

    שאלה אם מישהו שמע ממו"ר שליט"א

    ע"ע בחזו"ע ד' תעניות עמ' צג-צד, ובשו"ת יבי"א ח"י סי' נה ח"ד אות ג. ובמאור ישראל ח"א עמ' רמא. וביחו"ד ח"ז סי' רז אות יב - שאם התפללו מפלג המנחה ואילך (שעה ורבע זמניות קודם צאת הכוכבים) לכתחילה לא יעלו לדוכן, ואם עלו לא ירדו. ובמקום שנוהגים שכוהנים עולים לדוכן מפלג המנחה יש להם על מה שיסמוכו.
  7. י

    תשובה בהלכה: להתיר לספרדים מעיקר הדין לאכול כיום בשר "כשר" רבנות משום ס"ס

    אני למדתי כלל שקשה מאוד לסמוך הלכה על רבנים שעונים בקווי הלכה שונים, ואין אני חושב שזה שונה ממה שמרן הרב יצחק יוסף שליט"א חוזר ושונה שאי אפשר לסמוך על רבני הרדיו שמלחץ שהם מחוייבים לענות תשובה טועים פעמים רבות, וכך ראיתי כמה וכמה פעמים אצל רבנים בקווים שהתקשרתי, אחד אמר אסור והשני אמר מותר...
  8. י

    מתי חיילים מתחילים לומר ברך עלינו בעזה ובחו"ל

    האם החיילים יצטרכו להתחיל ברך עלינו כבני ארץ ישראל ביום ז' בחשון או כבני חול אחרי 60 יום מהתקופה ביום ה' בכסלו. האם הולכים אחרי מקום הימצאותם או למקום שהם שייכים אליו
  9. י

    מתי חיילים מתחילים לומר ברך עלינו בעזה ובחו"ל

    מצורף תשובת הראש"ל הרב דוד וסף שליט"א אודות חיילים הנמצאים בעזה ובחו"ל מתי יתחילו לומר ברך עלינו
  10. י

    הדלקה בשמן זית קרוש

    כתב הגאון האדיר הרב ואזנר זצקו"ל בשו"ת שבט הלוי[1] שאף שהוא פסול להדלקה בבית המקדש כיון שאינו משקה ואין לו שם שמם [ואם נקרש לאחר ששמוהו בכלי שרת מסתפק שם אם הוא כשר להדלקה בבית המקדש], מכל מקום אין בידינו לדחותו מהדלקת נר חנוכה בהידור, כיון שהוא נמס בשעת ההדלקה על ידי האש, ואין דולק אלא שמן זית...
  11. י

    סידור נרות החנוכה על ידי נשים והדלקה בשמן הראוי לאכילה

    יישר כוח, כבר כתבתי למעלה את תשובת כת"י הזו. חשבי שמצורף שמרן כתב על עצמו שנוהג כן.
  12. י

    סידור נרות החנוכה על ידי נשים והדלקה בשמן הראוי לאכילה

    תוכל לצטט לי בדיוק את הלשון אני רוצה לצרפו. ואשמח אם יש בידך אפשרות להעלות תמונה של זה. תודה רבה
  13. י

    סידור נרות החנוכה על ידי נשים והדלקה בשמן הראוי לאכילה

    ובכלל בעניין הדלקת נרות חנוכה בשמן למאור צירפתי מה שכתבתי עתה בעניין. מטעם זה שצריך שהשמן יהיה דומה לשמן שהיה בבית המקדש שבו נעשה הנס, דעת הגאון הרב אליישיב זצוק"ל בפניני חנוכה[1] שיש להדר ולהדליק בשמן זית הראוי לאכילה ועשוי בכבישה קרה [שלא בישלוהו], שהרי השמן שהדליקו את המנורה בבית המקדש היה...
חזור
חלק עליון