• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי ישראל

  1. י

    תמונות מרן פוסק הדור הראש"ל רבנו יצחק יוסף שליט"א

    תמונות יפות. למי הזכויות יוצרים?
  2. י

    חדשות ועידכונים בלבד !!! על מנהיג הדור ונשיא החכמים מרן הראשון לציון רבינו יצחק יוסף שליט"א

    השיעור המרכזי במודיעין עילית לעי"נ של מרן זיע"א, בהשתתפות מאות רבות של אברכים ובני הישיבות, מפי מרן נשיא מועצת חכמי התורה רבינו יצחק יוסף שליט"א.
  3. י

    עלון חדש "בנין אליהו" וגם - הגרלות שוות

    מצורף עלון חודש תשרי. בעז"ה העלון הבא יצא מורחב ובאלפי עותקים, גם לעי"נ של מו"ר ועט"ר רב רבנן, מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א.
  4. י

    חדש: לוח "תורת מרן" תשפ"ו, אופק ירושלים

    ייש"כ יש גם לוח "חזון יוסף" המדוקדק ע"פ הלכותיו של מרן זיע"א. לידידנו הגאון הנעלה הגאון רבי נחום חנן שליט"א עתה קיים לפי אופק מודיעין עילית, ורכסים. כפי שהבנתי צריך לצאת גם לפי אופק ירושלים.
  5. י

    עלון חדש "בנין אליהו" וגם - הגרלות שוות

    עלון חודש תשרי (א). בעז"ה יצא גם עלון חודש תשרי (ב) סוכות. ניתן עדיין להצטרף לתוכנית הלימוד העולמית שכבשה את היכלי התורה, פרטים בפנים.
  6. י

    ילקוט יוסף שבת כרך א' חלק ___

    בעז"ה אחרי ברכות חלק ג, מרן ימשיך את הסדרה על שבת במהדו"ח, כרך ג' והלאה. רעיון טוב. אם כי הרבה פעמים הרב מציין לספרים אלו, לדוג' שבת א כרך א וכו'. ואם יהיה לפי הא"ב מחדש, זה קצת יכול לבלבל את הלומד לפי המהד' של הילקו"י שיצאו עד הנה שצויין שם הסדרה של שבת כרך א ד"ח.
  7. י

    בירך על הגפן, אם יכול להמשיך לשתות

    לפו"ר איני מבין מה החילוק, עד כמה שברכת היין פוטרת שאר משקין. ובברכה אחרונה שבירך לא נתכוין להסתלק מהברכה אלא רק כדי שלא יעבור זמן עיכול. דלהאמור פשוט שיוכל לשתות על סמך הברכה הראשונה. [אם יש לכת"ר ראיה לא כך, אשמח לשמוע].
  8. י

    בירך על הגפן, אם יכול להמשיך לשתות

    מה זה שונה מדברי הרב מאורי אור שהובא בחזוע ברכות, ובילקו"י ברכות ב עמ' קפא והלאה. ע"ש. ויתירה מזו, במג"א (סי' קצ סק"ג) דיבר להדיא על יין. ע"ש.
  9. י

    חדשות ועידכונים בלבד !!! על מנהיג הדור ונשיא החכמים מרן הראשון לציון רבינו יצחק יוסף שליט"א

    אמת לאמתה. ובאמת שהמדקדק בלשונו הטהורה של מרן שליט"א יראה, שהוא לא אמר שמלצד ילך לצבא, בלשון חיובית, אלא אמר שכל מה שאמר לא ללכת לצבא זה על בחורי גם אם הוא בטלן. ולא על מלצר. עכת"ד. דהיינו על מלצר אומר הרב לא דברתי. ומה דינו באמת? מעיקר הדין היה צריך ללכת לצבא, אלא שהכל תלוי לפני הענין ברחוניות...
חזור
חלק עליון