• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי מים עמוקים

  1. מ

    זמן צאת הכוכבים בלוח נוגד את המציאות ???

    שאלה טובה שעמדו עליה רבים וטובים ראשית כל אין לזה שום שייכות לשיטות חישוב כאלה או אחרות (מעלות ,זמניות או שוות ) או ללוח כזה או אחר , עיקרה של השאלה הוא שבגמרא מבואר שזמן הלילה הוא כדי הילוך שלושת רבעי מיל אחר השקיעה ודעת רוב הפוסקים שזמן הילוך מיל הוא 18 דקות וכפי זה הוא הוא 13 וחצי דקות מן...
  2. מ

    משנה ברורה תפארת

    האם יש חדש בנושא ?
  3. מ

    וַיַּֽהַרְג֖וּ כָּל זָכָֽר

    במש"כ ביישוב דברי הרמב"ן אכן נראין דבריו ואפשר לבאר עוד מדוע נקמו רק בזכרים לפי דברי הרמב"ם שהיה להם לדון את שכם ולא דנוהו וזה לא שייך בנקיבות , דלא פליג ע"ז הרמב"ן אלא מטעם דסבר דאינן חייבין מיתה מטעם זה ועוד דאינו מוטל על בני יעקב אמנם מ"מ אפשר שזהו טעם הנקמה ,ודו"ק ובדברי המגדלות מרקחים יל"ע...
  4. מ

    "רוממו השם אלוקינו" בהוצאת ספר תורה

    אכן תמוה מאד וכפי הנראה נהגו כן בשביל שיסתדר עם המנגינה ואני לעצמי אומר את כל הפסוק , ומתאים מאד לרב מזוז או תלמידיו לדבר מזה
  5. מ

    משנה ברורה תפארת

    האם ידוע למי מחכמי הפורום אם יצא לאור משנה ברורה תפארת על ח"א מסימן נ' והלאה ?
  6. מ

    שורשי וגלגולי השירה הפיוטית מאז ועד הנה

    יעבדוך עמים רק שכחתי לציין שעיקר הויכוח היה על חלק הניגון שקודם לקטע הזה שמתחיל גבוה זה גם שיגא בלאדי ?
  7. מ

    שורשי וגלגולי השירה הפיוטית מאז ועד הנה

    יען כבודו נראה חו"ב ברזי המקאמת אשאלו לפשוט לי ויכוח שהיה לי עם חברי על השיר חביבי אלי תמכת בי המתחיל במקאם נהוונד ואז עובר לראשט ונתווכחנו על הקטע האחרון המתחיל מהר חביבי בנה ביתך וכו שאני טוען שהוא במקאם שיגא או על כל פנים ממשפחת השיגא והוא שולל זאת בתוקף , יפשוט לן מר הספק ושכמ"ה
  8. מ

    שורשי וגלגולי השירה הפיוטית מאז ועד הנה

    זה מה שהבנתי מדברי כבודו אלו ואם טעיתי עמי תלין משוגתי ועכ"פ דעתי הקצרה שאין בזה צער ובושה לפחות לגבי הלחנים וכבר אמרו חכמינו ז"ל חכמה בגויים תאמין
  9. מ

    שורשי וגלגולי השירה הפיוטית מאז ועד הנה

    תבורך מפי עליון
  10. מ

    שורשי וגלגולי השירה הפיוטית מאז ועד הנה

    בנוגע לרמה התחבירית של הפיוטים יתכן מאד וכבודו צודק, אינני מבין בזה מאומה ואגב עתה ראיתי בהודעות דלעיל שהיה פשוט לכבודו ולחכם יעקב הבבלי שר"י נג'ארה הלחין מעצמו את שיריו ואינם לחנים ערביים,אמנם זה אינו שבפירוש כתב שהלביש את פיוטיו על לחני ישמעאל, וכמו כן לגבי שירי הבקשות שנראה מדברי כבודו שחשב...
  11. מ

    שורשי וגלגולי השירה הפיוטית מאז ועד הנה

    היו הרבה מעבר לזליגות פה ושם אבל לו יהי כדבריך נמצאת למד שבכל קהילות ישראל לא ראו בזה בעיה עקרונית
חזור
חלק עליון