• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי ממרן עד מרן

  1. מ

    בקשר לשיר "ובשלטון הכופרים

    טענו חיטים והודה לו ב...? אני מדבר על אנטישמיות, שיהודים לא יכלו להדליק בחוץ מבחינה אנטישמית , כולל "בחלון" שיראו ברה"ר גם זה לא יכלו לעשות, ולכן הדליקו בתוך הבית על השולחן. מה הקשר מה שהגבת כאן - פשוט לא הבנתי איך זה קשור לנושא
  2. מ

    בקשר לשיר "ובשלטון הכופרים

    זה לא נקרא ששמעת - כי הם לא היו באירופה האנטישמיות של אירופה הייתה ברמות גבוהות, לא כמו בארצות המזרח, ודרך אגב נקודה נוספת שעולה לי והיא קשורה לימים אלו ממש. והוא- דבגולה בחו"ל משך מאות שנים לא יכלו להדליק חנוכיה כלפי חוץ , הן בפתח הבית והן בחלון הפונה לרה"ר, וכל זה בגלל חיותם בין הגויים...
  3. מ

    בקשר לשיר "ובשלטון הכופרים

    זה ברור אך עם כמה הבדלים קטנים אך משמעותיים בארצות אירופה חוו את זה כל כמה שנים, פה זה אחת ל- 70 או 80 שנה [מקום המדינה] עוד הבדל - שבאירופה שהיו היהודים עוברים את הפוגרומים, לא יכלו להחזיר ולנקום את הדם , היום הנקמת דם והגואל הדם לא צריך לפרט , תסתכל לבד , רוב המרצחים והרוצחים קויים בהם נפש...
  4. מ

    בקשר לשיר "ובשלטון הכופרים

    זה אתה יכול לדרוש במדינה שאתה תקים כרגע המציאות שמפתחות המדינה אינם אצלינו מה שכרגע נשאר לך ולי ולנו להתפלל, אך כל עוד שזה לא שם הדרישה היא שונה
  5. מ

    בקשר לשיר "ובשלטון הכופרים

    אין קשר בין הדבקים שעם ישראל עבד ע"ז אזאי ה' הרג בהם לאלפים אנחנו מדברים לא על עידן של ע"ז , אלא של "גלות" וכשאני שם את זה מול זה אני רואה את ההבדל לא רק בכמות אלא גם באיכות ה"י ואבאר דברי- בכל הפרעות והפוגרומים שהיו באירופה וספרד, היו הורגים בעינויים ומיתות משונות, היו כורתים אברים, מענים...
  6. מ

    בקשר לשיר "ובשלטון הכופרים

    אתה יודע באיזה שנה הוקמה המדינה? לא נראה לי לפי התאריך שכתבת "תרפ"ט היה שם 16 הרוגים בלבד לא מאות שנהרגו והוטבעו כפי שאתה מצייר זה עדיין כאין וכאפס מגזירות ת"ח ות"ט ששם נהרגו כ- 300.000 יהודים [פי 30 ואף יותר מהרוגי תש"ח]. וכן זה כאיין וכאפס לעומת מה שהיה בגירוש ספרד השני בזמן האברבנאל, שהיו...
  7. מ

    בקשר לשיר "ובשלטון הכופרים

    מכיוון שהתיאורים הם רבים מאד לכן ליקטתי בראשי פרקים ממש, מכמה ספרים "סדר הדורות" "מעם לועז" "שארית ישראל" "עמק הבכא". ומכיוון שזה ארוך מאוד, לכן אעלה רק דוגמאות קטנות , אך תעיין בפנים באריכות בספרים הנ"ל ותראה הרבה הרבה יותר ממה שהעלתי
  8. מ

    ישיבה מעורבת באירועים

    אני חושב שבקעמפים של ישיבות מכל העדות והחוגים והמגזרים - או שבתות ישיבה וכד' נהוג- שמשפחות הרמי"ם וצוות הישיבה יושבים בחדר אוכל של הבחורים בצד עם מחיצה [בגלל הבחורים] וכל רבני הישיבה יושבים שם אע"פ שיש שם כמה וכמה משפחות יחד
  9. מ

    הסבר לב"י הלכות חנוכה

    אמת לאמיתה של תורה אבל חוץ מהמקרה הנ"ל יש אפשרות לעוד מקרה, והוא שהחצר אינה שלו וממילא הוי ליה אין לו מקום בחצר כי כל מקום בחצר אינה שלו. ושני המקרים נכונים, ואינם סותרים זה את זה
  10. מ

    מרן בוכה ואתה ישן?! - אבא מה עשו לך? - אריה תתעורר!! - עדיף שניפגש בקליפ' ולא בקלפי!

    אגב זה משפט ששמור למרן שליט"א מי שזוכר בהלוויית מרן זיע"א , מרן שליט"א צעק בהלווייה שאבוי למי שיפלג את הציבור הספרדי
  11. מ

    הסבר לב"י הלכות חנוכה

    זה אפשרות אחת אפשרות נוספת - שאין לו חצר כי אינה שלו ושני הפירושים נכונים - כי אין הבדל אם אין לי חצר מציאותית , ולבין שאין לי אפשרות להניח בחצר מחמת סבה כל שהיא, ובשניהם הגענו לאותו מקום
  12. מ

    הסבר לב"י הלכות חנוכה

    שוב, אנו מדברים על מקרה שאותו שדר בעלייה אין לו חצר כי אינה שלו, אלא החצר שייכת לדייר שדר למטה וממילא כיון שאין לו חצר אינו יכול להדליק בפתח העלייה כי החצר אינה שלו
  13. מ

    הסבר לב"י הלכות חנוכה

    שוב- כי לפי רש"י לא צריך להדליק בפתח שפונה לרה"ר , אלא סגי בפתח שפונה לחצר. ובזה הטור- כהתוס', ולכן דייק הב"י מזה שכתב הטור "שאין לו פתח לרה"ר" משמע שלמד כתוס' דהעיקר ההדלקה בפתח שפונה לרה"ר, דאז בעלייה הכוונה שאין לו פתח שפונה לרה"ר לכן ידליק בחלון. אך לשי' רש"י- לא צריך פתח שםונה לרה"ר , ואם...
חזור
חלק עליון