אם יורשה רק להעיר כמה הערות קטנות
תחילה - גבי הסתירה בדברי רבינו האר"י , אין זה קושייא שהמציא הר' יעקב הלל
אלא זה התחיל עוד מר' שמואל ויטאל, שהוא הקשה את הסתירה בדברי האר"י , וכן הרב הרמ"ז, וכן הר' ניסים כצ'ורי , והר' אליהו מני .
וא"כ - על כרחך שהבינו שאין הבדל בין אמירת י"ג מידות לבד, ולבין...
נראה לי שהתחלף לכם "נקי" ב "נקי"
מה שהעלו שם בשם הרב נקי זה גבי "בהלכה ובאגדה"
לעומת זאת מה שמרן שליט"א פיקפק - זה על הספר "מעיין אומר" שזה נקי אחר מהנקי של בהלכה ובאגדה
לא הבנתי
אתה צריך שהאשכנזים יעשו לך את העבודה?? - דהיינו שאם הם ביטלו אז גם אתה מבטל?
על כגון דא איתמר- אין הדבר תלוי אלא בי - שהספרדים יעשו לבד, למה צריכים להיות תלויים באחרים, ואז לטעון עליהם שלא אכפת להם מהספרדים
גם לספרדים לא אכפת מהספרדים - דוגמא מכאיבה- השבוע קטפו בחור ספרדי [טהרני]...
כשאתה לוחץ על המסגרת של ההודעות הפרטיות כתוב לך למטה בעברית "הצג הכל", באותו שורה למטה ליד ההצג הכל, יש שורה באנגלית תלחץ עליה וכך תוכל לשלוח הודעות פרטיות
יש פה שני נושאים
יש בלא עשרה, ויש בבית חתנים
נראה לי שלהלכה קיי"ל שברכת אשר ברא אינה צריכה עשרה [מהזכרון גרידא]
אך הקושייא שלי היא נסובה- גבי "בית חתנים" שזה תנאי לברכת אשר ברא כפי שמובא בראשונים ובפוסקים שהובאו לעיל.
ולכן מי שסובר- שהיום אין בית חתנים [ודלא כט"ז דס"ל שמה שנוהגים היום לעשות...
לתועלת הציבור החשוב אתן את הפרטים [מהניסיון האישי] איך ניתן להצהיב אתרוג
כאשר עשיתי בעצמי יעויין בתמונות שאעלה בעז"ה.
א. יש לקחת קופסא ולהניח בה ב' תפוחים אדומים [מזן יהונתן או מזן בראשית, אם כי זה לא חובה].
[עדיף לשים בתחתית הקופסא נייר סופג וכד' שלא ישתפשף האתרוג מהקופסא]
ב. לשים את האתרוג...
לכאורה גם זה לא מובן
כי אם צריך "בית חתנים" דווקא, א"כ שלא נברך גם ברכת "אשר ברא".
ובאמת מצינו הרבה בפוסקים [ראשונים ואחרונים] דלא מברכים אף ברכת "אשר ברא" שלא בבית חתנים.
וא"כ יש לנו סב"ל גם לברכת "אשר ברא".
א. המרדכי [פרק הישן סי' תשמ"ד].
ב. הבית שמואל [ס' ס"ב ס"ק יג] בדעת תוס' והרא"ש...
מצאתי עדות נוספת שמובאת בספר "שבע חופות" [ר' רחמים כהן].
ובעמודים שם שהובאה העדות הנ"ל, ישנם הערות של מרן שליט"א.
ועל החלק של העדות שם- מרן שליט"א, לא העיר ולא מידי
דמוכח להדיא – שהעדות נכונה, וקיימת שפיר.
זה מנהג כבר מאות שנים אצל הספרדים
כמובא בשער הגלגולים של ר' שמואל ויטל, עם המעשה של הרוח שנכנסה בנערה ועשה סליחות שם כדי להוציא הרוח, ותוכ"ד הוסיף שבזמן י"ג מידות שבסליחות תקעו בשופר כמנהג שעושים בסליחות
הא למדת- משיטפא דלישניה שכבר מזמנו היו נוהגים כן לתקוע בי"ג מידות