אני חושב שסוף סוף הבנתי אותך.
תודה על הבהירות שהוספת לדבריך. זה היה חשוב ומועיל.
תן לי לראות שהבנתי אותך במדויק: במילים אחרות אתה אומר שאנו לא משדרים על אותו הגל! הבנתי נכון?
יש לך חוסר הבנה בסיסית בקטע שברס"א. אתה היחיד שאומר כך. אף אחד מהאחרונים לא למד כמוך בקטע הזה של רסא.
אתה נורמלי???
שואלים אותכם שאלה כללית רגילה בלי כל כוונה, סתם לידיעה, ואתה בוחר לעשות ליצנות?
זה מה אתה חושב. אבל לא התכוונתי לכך.
לבדוק רק דבר אחד או שתים זה לא נקרא לבדוק. וגם את הסימן ההוא...
זה לא דבר מפלגתי, אלא תורני. איש איש כהבנתו.
גם ר"ת חלק על סבו רש"י בעניין התפילין. ולא הזדעזע שסבו היה חלילה קרקפת...
למה זה לא יכול להיות כך גם בעניין הרמב"ם והראב"ם?
רוצה לשאול שאלת תם, ולאו דווקא אותך, אלא את כל אלו שעסקו בנושא,
האם מי מיכם התיישב על הדבר וחקר הנושא ימים ולילות ויצא לשטח ובדק בהרבה זוויות ואפשרויות את המציאות עד שהצליח להבין את שני הצדדים היטב לגמרי?
הלוואי שכבודו היה גם 'נאה מקיים' ויוצא לשדות הרחוקים מן הישוב במקום שאין אור ועננים וכו' והיה בודק המציאות היטב, ואז היה רואה עד כמה קשה להסביר את הגאונים במציאות ועד כמה ר"ת היא השיטה הכי מסתברת שאליה כיוונו חז"ל.
בקצרה, (ואם יש לך מה להעיר נשמח לשמוע!).
העלו כאן מאמר בו רצו לטעון בוודאות מוחלטת לגמרי שיש הרבה מאוד ראשונים שפוסקים כגאונים במאה אחוז. בלי כל ספק ולו הכי קל.
והערתי על דבריהם שלא יתכן לומר כן, והבאתי כמה דוגמאות על כמה מהראשונים שטענו עליהם שסוברים כגאונים במאה אחוז ללא כל חשש. והראיתי שגם...
בדרך אגב אעיר כמה הערות על הנאמר כאן:
אמרנו שלפי פירוש זה, אין זה מוחלט שכוונתו על שקיעת האופק. גם אם נראה כך מלשונו. (תרגום כוונתו שכתב הזמנים בהלכה על ר"פ עדיין אינה מחייבת שכוונתו לשקיעת האופק).
כוונת אותו מחבר לומר כך: "תפלת נעילה. היא צלותא יתירתא, וזמנה אחר תפלת המנחה [המסתיימת] עם...