• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי נובהרדוק קזבלנקא

  1. נ

    מה הטעם לסיבוב הסביבון בחנוכה

    ממליץ לעיין במכלול: סביבון ובזה תובן טובא דעת מרן זיע"א (שידע כמובן כל דבר במקורו ושורשו) שלא ראה בזה כל עניין...
  2. נ

    ונוהגים להתיר בו איגודו של לולב... מישהו נוהג?

    יש"כ ר' בנימין, הקטין אותו ב85%!
  3. נ

    ונוהגים להתיר בו איגודו של לולב... מישהו נוהג?

    הוא טוען שהכש"ט לאו דסמכא הוא (ויותר...).
  4. נ

    ונוהגים להתיר בו איגודו של לולב... מישהו נוהג?

    ראיתי בספר שבט מיהודה לגאון ר' יהודה לביא בן דוד שכתב באריכות אודות מנהג הספרדים בזה, ושתמוה למה לא נוהגים בזה, ואעלה כאן תמצית דבריו:
  5. נ

    ונוהגים להתיר בו איגודו של לולב... מישהו נוהג?

    תזכורת למחר: שו"ע סימן תרס"ד "ונוהגים להתיר בו (ביום הושענא רבא) איגודו של לולב"
  6. נ

    האם ביציאה מבית הכסא צריך ליטול ידיים עם כלי?

    צריך להבין דבר אחד, בימים קדמוניים לא היו ברזים בבית, אלא היתה חבית/דלי שממנו דולים מים על ידי כלי, וממילא גם אם נמצא כתוב שקדמון פלוני השתמש בכלי ליטול ידיו אחרי בית הכסא, אין כאן ראיה שצריך כלי מדינא, כיוון שלא היתה אז אפשרות אחרת... (שמעתי פעם מהגרב"צ מוצפי).
  7. נ

    ברח ופחד מאסונים... (ושאר טעויות פיסוק בתפילות ימים נוראים).

    אצלנו בקזבלנקא בקבלת שבת: הרים כאאדונאאג, נמסו מלפני ד'... הפיסוק הנכון כמובן: הרים, כדונג נמסו מלפני ד'.
  8. נ

    ברח ופחד מאסונים... (ושאר טעויות פיסוק בתפילות ימים נוראים).

    אדרבה, כב' יתן לנו הסבר למשפט 'ברח ופחד מאסונים'...
  9. נ

    ברח ופחד מאסונים... (ושאר טעויות פיסוק בתפילות ימים נוראים).

    י-ה שמע אביונך: הוותם ועוונם - מחה ורובי זדונם. הפיסוק הנכון: הוותם ועוונם מחה - ו(גם את)רובי זדונם.
  10. נ

    ברח ופחד מאסונים... (ושאר טעויות פיסוק בתפילות ימים נוראים).

    חון תחון: עַל מֵי מְנוּחוֹת הָאֵ-ל -- תַּנְחֵנִי. הפיסוק הנכון: על מי מנוחות -- הא-ל תנחני.
חזור
חלק עליון