לא נמצא שם ביאור המיישב את הדעת (אחר שציטט שם את שיטות הראשונים שמדבריהם משמע להדיא שפסול, כתב שאפשר לסמוך על המקילים בלא להזכיר א' מרבותינו הראשונים שמשמע כן מדבריו)
טעות, לשיטת השו"ע (סי' תרל"ב ס"א) מותר לישון תחת סכך פסול פחות מד"ט אף אם הוא יותר מג"ט והמשנ"ב (סק"ג) כתב בשם האחרונים שביותר מג"ט אין ישנים תחתיה אע"פ שהסוכה כשירה והק"ל.
אכן, ועצם זה שמעולם לא תמצא ליטאי שייאלץ לכתוב כזו הודעה פומפוזית על עולם הישיבות הליטאי אומר הרבה.
ד"א איני בא לזלזל בעולם הישיבות הספרדי שאכן בחלקו הגדול מצליח מאוד בס"ד, אולם הודעות מסוג זה משיגות את המטרה ההפוכה ממטרתן המקורית.