• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

תוכן לאחרונה על ידי פלוני א

  1. פ

    ספר 'חיל השם' מאת הרב שלמה בניזרי, על איסור גיוס בני ישיבות, תשפ"ה

    מחילה מכבודו, לא ייתכן מצב שבו תלמידי ישיבות ההסדר שהם אחוז כל כך מועט מהעם מהווים כוח כל כך משמעותי במערך המילואים ואתה מאשים את המגזר החרדי. יש לך מגזר כללי שלם לתהות עליו וגם שם לא חסר אנשים שמשתמטים. על הנייר כולם חכמים גדולים יהיה מקווה יהיה זמן ללמוד יהיה הכל וכשזה מגיע לרגע האמת פתאום יש...
  2. פ

    צבא לבעלי אייפון

    מחילה, אני מדבר בתור הדיוט שהיה לו את ה"תענוג" לשרת קצת במילואים בתקופות שונות כולל במלחמה הנוכחית (לא יחידה קרבית). הצבא לא מחייב אותך עד שיש דברים שהם "פיקוח נפש" והמרכאות הכפולות משום שזה נשמע מפוקפק מאוד שדבר כזה אכן פיקוח נפש. אגב יש לציין ששם פיקוח נפש אומר הכל מותר. כלומר אין אפילו...
  3. פ

    האם מותר לעלות למירון השנה - הלכתית?

    אף על פי שאין לי התנגדות לשורה התחתונה והכל מאת ה' ורק אליו ענינו. יש בהצגת הדברים קצת חוסר צדק כלפי הצבא והחיילים שמציגים אותם כשווים בכוח לעומת חמאס. שצריך וראוי לציין שהסיבה שיש את הדשדוש הזה היא בגלל כללים "הומנטריים" ושאר שגעונות שהכניסו לצבא על ידי גויים רשעים וטועים בתוכנו. כשאלה הדברים...
  4. פ

    כמה ירדפו רבבה?

    מבחינה מתמטית נטו אין התכנות לדעת כי חסר עוד נתונים... כל אחד יכול לפתוח אקסל לשים את הנתונים האלה ולהתאים פונקציה בהתאמה טובה ויהיה אפשר להתאים כמעט כל פונקציה שהיא (לינארית, אקספוננצלית, לוגריתמית וכו') מבחינה לינארית התשובה היא מיליון ומשהו אקספוננצלית זה אחד עשרה מיליון ומשהו ואפשר לשחק עם...
  5. פ

    אבות פרק ה'

    שאלה לחברי הפורום. בנוגע למשנה "עשרה ניסים נעשו במקדש.." שאחד מהם לא היה קרי לכהן גדול. ומה שאיני מבין שעם כל השמירה ששמרו עליו ערני כל הלילה ודרש בדברי תורה או שמע דברי תורה וסביבו יש כהנים. כיצד שייך בכלל להטמא טומאת קרי? ראיתי את הפירוש של תוספות יום טוב "כי יצר הטוב ויצר הרע מתקוטטים זה...
  6. פ

    טיפולים אלטרנטיביים

    עריכה: ביררתי שוב וטעיתי במה שכתבתי קודם אתה צודק...
  7. פ

    ניסיך שבכל עת חרבות ברזל

    מגנן זה אזור מוגן שכלי רכב משרויינים וחיילים חונים בו.
  8. פ

    תחנון במנחה בערב עצמאות

    מחפש תשובה על זה גם... הרי בין כה וכה זה כמעט תמיד דחוי או מוקדם.
  9. פ

    הראש"ל מרן הרב יצחק יוסף: ניצלנו במלחמה הזאת לא בזכות הרמטכ"ל אלא רק בזכות בני הישיבות והאברכים!

    מחילה, זה לא נראה שזה מה שהיה... התמלול המדויק יותר זה: "הוא ניגש אליי לחץ יד. אמרתי לו תדע לך, כל עולם הישיבות כל הדתיים והחרדים מתפללים קוראים כל יום תהילים.."
  10. פ

    חידה: פעמיים בפרקי אבות

    "דישתמש בתגא חלף" פעם בפרק א' משנה יג' ופעם בפרק ד' משנה ה' מרבי צדוק שציטט את הילל "דישתמש בתגא חלף".
  11. פ

    חידה: מחלוקת בפרקי אבות

    אבות א' משנה י' שאבטליון אמר "אל תוודע לרשות" ואילו בפרק ב' משנה ג' רבן גמליאל אומר "הוו זהירין ברשות". ואם איני טועה האברבנאל בנחלת אבות אומר שרבן גמליאל חלק על אבטליון שאבטליון שלל מכל אופן להתוודע לרשות ורבן גמליאל אומר שיש פעמים שזה נצרך אך מזהיר שיש להיות זהירים כשמתוודעים אליהם.
  12. פ

    נסיונות הדור.

    קודם כל אקדים ואומר שלי אין פתרון בהכרח... אבל לשם החידוד וגם חיזוק עבודת ה' שלי הפרטית אני אגיד לך כמה נקודות: 1. כמו שציינתי קודם אין גישה אחת להתקרב ל-ה', ואוסיף ממקודם שלא רק שבין בני אדם יש גיוון אלא גם באדם עצמו יש גיוון. יש פעמים שצריך דין, יש פעמים שצריך "ליטוף" ויש פעמים שצריך בפירוש...
  13. פ

    אבות פרק ב'

    אומר הברטרונרא על המשנה זו "נשיכת שועל - רפואתו קשה, לפי ששיניו דקות עקומות ועקושות וצריך הרופא לחתוך הבשר באזמל ולהרחיב הנשיכה" ואולי אפשר לומר על דרך משל שדבר זה רמז כללי לתוכחה של תלמיד חכם, שתוכחתו נוגעת בנקודות שורשיות ועמוקות שהמוכח חייב לחטט היטב ולפשפש במעשיו ולהרחיב סביב הנושא עליו...
  14. פ

    נסיונות הדור.

    אם המטרה זה סיפוק עצמי יכול להיווצר לך מישמש שבו בנאדם פוסח על שני הסעיפים. עושה קידוש ונוסע אחר כך, הולך לים בשבת אחרי בית כנסת וכו' כביכול נהנה משני העולמות מרגיש קרוב לה' בעיניו שמקיים כמה מצוות בסיסיות "בדרכו שלו" וגם "נהנה" מהעולם הזה. איך תסביר למישהו שקיום החוקים (כוונתי מצוות שכביכול לא...
  15. פ

    נסיונות הדור.

    עדיין לא הבנתי על מה אתה מדבר.
חזור
חלק עליון