בהליכות עולם ח"ג פסק שאין להעלות מפטיר מחלל שבת
בהערה כתב שהוא ע"פ המאירי שלא לתת עלייה זו למי שאינו הגון
א. בשאר ספרי מרן זצ"ל ובניו לא מצאתי התייחסות למפטיר. האם פוסקים כך להלכה?
ב. מה ההסבר בדברי המאירי? מדוע שונה המפטיר משאר העליות
ראה בחזו"ע חנוכה על הלכות ר"ח בהערה הביא כמה טעמים להוריד את התפילין לפני הקדיש
ואכן יש מקורות לכך שלא להפסיק בין קדיש לעמידה, מלבד מש"כ שם בחזו"ע, כתב המשנ"ב בס' רצב - כשאין ס"ת בשבת במנחה לא יאמרו רק פ"א קדיש אחר אשרי ובא לציון. ופסוק ואני תפלתי יאמרו אז קודם הקדיש כדי שלא יהא הפסק בין קדיש...