• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

תוכן לאחרונה על ידי רחמים

  1. רחמים

    כלי AI חדש - זיהוי שגיאות OCR לפי הקשר בטקסטים בעברית

    כרגע התיכנון שתהיה גרסת קהילה חינמית של הכלי – שתישאר פתוחה לכולם לשימוש שוטף. בנוסף, בעתיד תצא גם גרסת Pro שתכלול תכונות מתקדמות יותר, מודלים חכמים במיוחד, ואפשרות להתאמה אישית למשתמשים עם צרכים יחודיים. המטרה היא לתת מענה גם לקהל הרחב וגם למי שזקוק לדיוק מירבי או פתרון מקצועי. אשמח לשמוע מכם...
  2. רחמים

    כלי AI חדש - זיהוי שגיאות OCR לפי הקשר בטקסטים בעברית

    יצרתי כלי אינטרנטי חינמי שמאפשר לזהות שגיאות OCR (פענוח טקסט מתמונה) בטקסטים בעברית – גם כשהמילה נראית תקינה, אך שגויה בהקשר התחבירי או הסמנטי. 🔗 לינק לכלי: OcrChecker – זיהוי שגיאות OCR בעברית מה הכלי עושה? מקבל טקסט בעברית (למשל אחרי פענוח OCR) מסמן מילים חשודות כשגויות לפי ההקשר הכללי...
  3. רחמים

    עניית אמן אחרי ברכת שהחיינו שאומרים האשכנזים לפני קריאת המגילה ביום

    אני בהחלט מסכים שברכה לבטלה יותר חמור מאמן יתומה. אבל הנידון הוא אם השומע יכול לענות אמן אחרי שהחיינו של השליח ציבור האשכנזי, השומע לא בירך בעצמו על מקרה מגילה, כך שאין פה ברכה שתהפך לבטלה בגלל הפסק, לכל היותר יחשב שהוא קיים את המצווה ללא ברכה. דבר נוסף, בספירת העומר כן אומרים שיברך במצב של ספק...
  4. רחמים

    עניית אמן אחרי ברכת שהחיינו שאומרים האשכנזים לפני קריאת המגילה ביום

    הרב דווקא הזכיר את הילקוט יוסף בשיעור, ואמר מפורש שאין בעיה מצד האמן, רק בגלל ההפסק, הוא הדגיש את זה.
  5. רחמים

    עניית אמן אחרי ברכת שהחיינו שאומרים האשכנזים לפני קריאת המגילה ביום

    הרב יצחק יוסף דיבר בשיעור במוצ"ש על אדם המתפלל עם האשכנזים ביום פורים, שהם נוהגים לברך שהחיינו גם על קריאת המגילה ביום, ופסק שלא יענה אמן על ברכת שהחיינו, שאף שיש ספק ספקא אם אפשר לענות אמן, שמא הלכה כר"ת ודעימא שאומרים שהחיינו בבוקר, וגם אם לא, שמא כיש אומרים שאין סב"ל בברכות השבח, אף על פי כן...
  6. רחמים

    שנים שבהם היה ויהיה פורים משולש, ומדוע זה כך?

    מענין, מה המקור למחזור רמ"ז? וזו הרשימה יותר מלאה: שנים בהן פורים משולש בין 1600 ל-2200: 1605 1609, הפרש מהקודם: 4 1629, הפרש מהקודם: 20 1636, הפרש מהקודם: 7 1649, הפרש מהקודם: 13 1652, הפרש מהקודם: 3 1656, הפרש מהקודם: 4 1663, הפרש מהקודם: 7 1676, הפרש מהקודם: 13 1680, הפרש מהקודם: 4 1683, הפרש...
  7. רחמים

    האם צריך להזהר מלעשות "פס" מסביב לאוזן משום פאות הראש?

    למעשה, לא רק הרמב"ם סובר שבפאת הראש חייב רק בתער ממש ולא במספריים כעיין תער, יש עוד ראשונים: נימוקי יוסף מסכת מכות דף ד עמוד א ספר מצוות גדול לאוין סימן נז וכן לגבי שיעור הפאות שדי ב40 שערות הרמב"ם הוא לא דעת יחיד: טור יורה דעה הלכות גילוח סימן קפא הביא דעת הרמב"ם ללא חולקים על אף שהסמ"ג...
  8. רחמים

    האם צריך להזהר מלעשות "פס" מסביב לאוזן משום פאות הראש?

    רמב"ם הלכות עבודה זרה פרק יב הלכה ו מהרמב"ם למדנו שני דברים: אין איסור במספריים כעין תער בפאות הראש איסור השחתה רק אם משאיר פחות מארבעים שערות אבל כל השערות שמעל ארבעים - אפשר להשחית אפילו בתער. שולחן ערוך יורה דעה הלכות גילוח סימן קפא סעיף ג השו"ע פוסק מעיקר הדין כדעת הרמב"ם ודעימא, שאין...
  9. רחמים

    שנים שבהם היה ויהיה פורים משולש, ומדוע זה כך?

    שנים בהן פורים משולש בין 2000 ל-2100: 2001 2005 2008 2021 2025 2045 2048 2052 2072 2075 2079 2099 והשאלה הרי ידוע שכל 19 שנה התאריך העברי חוזר על עצמו בדיוק, למשל יום הולדת עברי יחול כל 19 שנה באותו יום בשבוע ובאותו תאריך לועזי, אז איך יתכן שהשנה (תשפ"ה) יש פורים משולש ופעם הבאה רק בעוד 20 שנה?
  10. רחמים

    חידה: התבלבל ובירך שהכל על יין - איך יתכן שצריך לחזור ולברך הגפן?

    לא, מדובר שלא יצא כלל, אבל הפסק אז בעצם הוא יצא ואחר כך קילקל על ידי ההפסק.
  11. רחמים

    חידה: התבלבל ובירך שהכל על יין - איך יתכן שצריך לחזור ולברך הגפן?

    אדם מחזיק כוס יין ורואה שמדובר ביין ומתבלבל ואומר שהכל במקום הגפן, ידוע שעל הכל שאמר שהכל - יצא, איך יתכן מקרה שלא יצא, וצריך לברך שוב הגפן?
  12. רחמים

    חידה: איך יתכן שצריך לומר יעלה ויבוא במנחה של ערב ראש חודש?

    לא, מדובר שמתפלל מנחה בערב ר"ח וצריך להזכיר יעלה ויבוא במנחה, לא בערבית, כי בערבית זה פשיטא שמזכיר יעלה ויבוא שהרי כבר ר"ח.
  13. רחמים

    חידה: איך יתכן שצריך לומר יעלה ויבוא במנחה של ערב ראש חודש?

    למשל כמו מחר יום חמישי, כ"ט שבט תשפ"ה, איך יתכן שיצטרך לומר יעלה ויבוא במנחה של ערב ראש חודש?
חזור
חלק עליון