• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

תוכן לאחרונה על ידי שלמה נ

  1. ש

    קושיא על מרן שליט"א בנושא רב ששכח לספור יום אחד

    בילקו"י כתב ליישב בדיוק על זה, ויישב ישוב נפלא, עי"ש ותרו"ץ.
  2. ש

    תמונות מרן פוסק הדור הראש"ל רבנו יצחק יוסף שליט"א

    אשרי הגאון הרב גלזר שמשמח כ"כ את מרן שליט"א
  3. ש

    עד לג בעומר - לומדים מסכת משניות אחת - מסימיים ש"ס משניות לע"נ הגר"מ מאזוז זצ"ל

    סוטה בל"נ לזכות נשמת רבי מאיר ניסים בן כמסאנה זצ"ל זיע"א
  4. ש

    זמן רבינו תם: מרן השו"ע נהג כרבינו תם לקולא בכניסת שבת?

    אז חזרנו אחורה, זה חייב להיות או לפני או אחרי, אם לפני הכל טוב, אבל למה מרן נהג לקולא? ואם אחרי מה לנו ולזה? ממתי קיבלנו מנהגים שאחרי מרן?
  5. ש

    זמן רבינו תם: מרן השו"ע נהג כרבינו תם לקולא בכניסת שבת?

    שימחתני בשמחת חג, יש"כ. רק א"כ מדוע אנו סומכים על המנהג שהוא מאוחר ממרן? בל"נ אעיין שם
  6. ש

    זמן רבינו תם: מרן השו"ע נהג כרבינו תם לקולא בכניסת שבת?

    צריך עיון, מרן השו"ע פסק כזמן רבינו תם לענין כניסת שבת. ובב"י לא הביא חולק. אמנם אנו לא נוהגים כך אלא רק לחומרא, זאת מחמת דעת הגאונים שנהגו כמותם בישראל מזה כאלף שנים, כמבואר ביבי"א ובילקו"י. וכאן מקום לחקור, מה מרן עצמו נהג למעשה, אם החמיר כהמנהג שהיה כהגאונים קודם התפשטות הוראותיו, אז למה לא...
  7. ש

    שיעורו של הגר"ש מחפוד שליט"א - פסח ה'תשפ"ה

    יש"כ גדול לרב לוריא על התמלול המיוחד
  8. ש

    אבי בעזרי של הג"ר יצחק לוי

    בילקו"י החדש (סי' ש"ב כמדומה) היקל לשטוף לאחר השימוש. וכן מסתבר לפי הכללים שלימדונו רבותינו א, זו פעולה קלה מאוד ועוד אינה ניכרת שעושה אותה לצורך חול ועוד שאינו יכול לעשותה לאחר השבת. (וא"ת שיניחנה בתוך כוס עם מים, היא גופא ג"כ מעשה הכנה ומאותו טעם שזה מותר גם שטיפתה תהיה מותרת).
  9. ש

    מיוסף עד יוסף: קולמוס במגזין חג | מרן הראש"ל בעדות אישית: "השליכו על מרן האבא עגבניות, אבל הוא לא נכנע עד שהשליט את דעת מרן"

    חיפשתיהו הרבה בכל מיני בתי כנסת ישנים ולא מצאתיהו. אגב מישהו יודע את הפרטים המלאים של הספר ילקו"י הראשון על הלכות תפילה ששויך למרן זיע"א, מי כתבו? ואיך הוא הופיע בהדפסה ששייך למרן שליט"א?
  10. ש

    מצה מבושלת - איך משערים כביצה

    באמת אין הבישול מבטל את האפייה (שהרי אין בישול אחר אפייה ודלא כהיראים וזו בעצם שורש המחל' שהביא היראיםן ראיה מהמצה כמבואר בב"י בסי' שי"ח), אלא מבטל ממנו טעם מצה ומתיר לאוכלה בער"פ. וא"כ דין המרק הבלוע במצה כמו המילוי במאפים וכו' שלדידן אינו מצטרף. ולכן יש לשער כמו לפני הבישול.
  11. ש

    אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

    שאלה מאוד יפה. זה אולי קשור לסוגיא האם מותר לאכול בערב פסח עוגות שנעשו מקמח מצה, שלדעת מרן בחזו"ע אסור וכדברי הרמ"א, שסו"ס אכן אוכל מצה אפויה שנאפתה שוב ולא דמי למצה מבושלת, אולם מרן בילקו"י העלה להקל בפרט באופן שהרוב סוכר ושוקולד וכו'. מכיון שקשה לומר שיוצאים בזה יד"ח מצה בליל הסדר. ולפי"ז...
  12. ש

    אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

    סרו הספיקות בדעת מרן שליט"א אכן מרן אומר כמעט להדיא כדברי הרב ללוש שבעוגה אין צריך כלל קמח שמורה, וזו לשונו הטהורה: 'לא צריך שמורה בזה, שעושה מצה, מצה צריך שמורה לא שמורה, פה זה לא מצה פה, פה זה עוגה'. עכ"ל.
  13. ש

    עזרה דחופה לגבי הבחינות לרבנות!

    תנסה, 025313131 זה טלפון של הרבנות הראשית, לא יודע אם של בחינות והסמכה, אבל אולי יוכלו לעזור.
  14. ש

    עזרה דחופה לגבי הבחינות לרבנות!

    באמת בעיה, אין לי עוד מידע על זה. אנסה להשיג לך מס' טלפון
  15. ש

    עזרה דחופה לגבי הבחינות לרבנות!

    במייל שכתבת ברישום, הם שולחים אישור תשלום, ואחרי מס' ימים הם שולחים אם נמצאת זכאי לבחינה או לא, תבדוק במייל
חזור
חלק עליון