סתירה בין ההלכה למעלה לבין ההערות או בין שמועות

יוסף דהן

Well-known member
האם כתוב איפה שהוא שבמקום שיש סתירה בין הלמעלה ללמטה העיקר כמו בהערות?

האם יש התיחסות באיזה שהוא מקום כיצד לנהוג שיש שמועות סותרות בדעת מרן? לא שיש כתב יד מפורש כמו צד אחד והשני שמועה אלא 2 דעות

לדוג' כגון אם מברכים על מלח או לא מברכים או מה מברכים על בצל אדמה או שהכל?
 
האם כתוב איפה שהוא שבמקום שיש סתירה בין הלמעלה ללמטה העיקר כמו בהערות?

האם יש התיחסות באיזה שהוא מקום כיצד לנהוג שיש שמועות סותרות בדעת מרן? לא שיש כתב יד מפורש כמו צד אחד והשני שמועה אלא 2 דעות

לדוג' כגון אם מברכים על מלח או לא מברכים או מה מברכים על בצל אדמה או שהכל?
נתקלת בדבר כזה?
[אגב, שלחת לרב כהן את מה ששלחתי לך במייל?]
 
נתקלת בדבר כזה?
[אגב, שלחת לרב כהן את מה ששלחתי לך במייל?]
כן וכן\
שהרב בוטבול נשאל מה העיקר שיש דעות סותרות בדעת מרן זצל אמר תשובה בעפ ברדיו שיש כלל בספק דאוריתא לחומרא ובדרבנן לקולא ובברכות סבל
 
לכאורה לפי הסברא הנכונה בענין שנכתבה כאן , שלכן זו הסיבה שמרן שליט"א לא הוציא את הספר. אז גם עדיף שלא יתפרסם הדבר, כי שוב יאמרו אנשים שיש רבנים שמתירים, רק שהספר שיש בו היתרים נגנז...
לכן זיל בתר טעמא וראוי לא לדון בזה עוד, כך נלענ"ד שזוהי דעתו של מרן שליט"א.
וסוד ה' ליראיו. וכבוד ה' הסתר דבר.
ואולי אף יש לנעול את הנושאים הנז'. @מורשת מרן לבטח כבודו ינחנו עצה ותושיה כדת מה נראה לו.
ואולי לשאול את דעתו בענין של מרן שליט"א.
 
נערך לאחרונה:
אני לא סומך על אף אחד.
כל דבר בודקים במקורות...
או שתעשה כמו כמה בחורים שיצא לי לראות שמדברים לשון הרע גמור, ואחרי זה אומרים "לא קיבלתי", וגם השני אומר "גם אני לא קיבלתי מה שאתה אמרת"....
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
יש סתירה בהליכות עולם: בהלכה למעלה מרן כותב שוחה לשמאלו ואח"כ לימינו בהערה לא מוכח ככה בכלל, וכן נהג מרן ימין ואז שמאל, כמ"ש בארחות מרן, וכך פסק בילקוט יוסף. וא"כ מה מרן כותב בהלכה למעלה שמאלך ואח"כ ימין?
 

קבצים מצורפים

  • 1718722083607.png
    1718722083607.png
    64.5 KB · צפיות: 10
  • 1718722259063.png
    1718722259063.png
    172 KB · צפיות: 10
  • 1718722674932.png
    1718722674932.png
    35.2 KB · צפיות: 10
יש סתירה בהליכות עולם: בהלכה למעלה מרן כותב שוחה לשמאלו ואח"כ לימינו בהערה לא מוכח ככה בכלל, וכן נהג מרן ימין ואז שמאל, כמ"ש בארחות מרן, וכך פסק בילקוט יוסף. וא"כ מה מרן כותב בהלכה למעלה שמאלך ואח"כ ימין?
יפה. וכבר השיב על כך הגר"ש ללוש בעלון אור השבת. מצ"ב.
 

קבצים מצורפים

  • 76 עלון אור השבת - בהר תשפד - למייל.pdf
    503.4 KB · צפיות: 9
חזור
חלק עליון