• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

יתרו - ווארטים לשבע ברכות

אמנם זה לא בדיוק לשבע ברכות, אבל חשבתי בשבוע האחרון על ווארט נחמד שאפשר לקשר בדרך כלשהיא לבני הזוג:
ידוע ההבדל בין "ריב" למריבה". (עי' בבראשית י"ג, ז'-ח')
כשיש למישהו ריב עם מישהו אחר, הקב"ה לא רוצה שזה יתהפך ח"ו למריבה גדולה.
ואפשר להליץ ע"כ את מה שכתוב: "מה ה' אלוקיך שואל מעמך כי אם ליראה", והיינו שאת האותיות "מה" שבמילה "מריבה" ה' רוצה ומבקש שתשאיר אצלו וממילא ישאר רק "ריב" ולא יהפך למריבה.
"כי אם ליראה", כשמוסיפים גימ' "אם" (41) למילה "יראה" (216) יוצא גימ' "מריבה" (257).
 
מצאתי אצלי דף שכתבתי מזמן עם חידושים לחתן וכלה, ולא נראה לי שאני חידשתי אלא זה העתקה מאיזה ספר
הרי א-ת מקודשת לי, רמז שעד עכשיו היו רחוקים כמו א' ות' ועכשיו נעשים אחד
ל-י אות ל' הכי גדולה ואות י' הכי קטנה, ועתה בנישואין נעשים כאחד
וישרא''ל ר''ת האבות, יצחק יעקב שרה.רבקה רחל אברהם לאה
בשמות האבות יש 13 אותיות וכן בשמות האמהות יש 13 אותיות
ה' אחד גימ' 13
שהכל ביחד זה שם ה' כמו שאמרו זכו שכינה ביניהם
ויש עוד להרחיב הענין
 
שמעתי: החתן לפני החתונה דומה לדמקה , ואחרי החתונה דומה לשחמט . היינו: בדמקה, המלך לכל הכיוונים, איך שבא לו,
אבל בשחמט, המלך הולך לאט רק צעד אחד כל פעם, וזה למה? מפני שיש לו מלכה ומשועבד לה
 
חזור
חלק עליון