• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

יתרו - ווארטים לשבע ברכות

אמנם זה לא בדיוק לשבע ברכות, אבל חשבתי בשבוע האחרון על ווארט נחמד שאפשר לקשר בדרך כלשהיא לבני הזוג:
ידוע ההבדל בין "ריב" למריבה". (עי' בבראשית י"ג, ז'-ח')
כשיש למישהו ריב עם מישהו אחר, הקב"ה לא רוצה שזה יתהפך ח"ו למריבה גדולה.
ואפשר להליץ ע"כ את מה שכתוב: "מה ה' אלוקיך שואל מעמך כי אם ליראה", והיינו שאת האותיות "מה" שבמילה "מריבה" ה' רוצה ומבקש שתשאיר אצלו וממילא ישאר רק "ריב" ולא יהפך למריבה.
"כי אם ליראה", כשמוסיפים גימ' "אם" (41) למילה "יראה" (216) יוצא גימ' "מריבה" (257).
 
מצאתי אצלי דף שכתבתי מזמן עם חידושים לחתן וכלה, ולא נראה לי שאני חידשתי אלא זה העתקה מאיזה ספר
הרי א-ת מקודשת לי, רמז שעד עכשיו היו רחוקים כמו א' ות' ועכשיו נעשים אחד
ל-י אות ל' הכי גדולה ואות י' הכי קטנה, ועתה בנישואין נעשים כאחד
וישרא''ל ר''ת האבות, יצחק יעקב שרה.רבקה רחל אברהם לאה
בשמות האבות יש 13 אותיות וכן בשמות האמהות יש 13 אותיות
ה' אחד גימ' 13
שהכל ביחד זה שם ה' כמו שאמרו זכו שכינה ביניהם
ויש עוד להרחיב הענין
 
שמעתי: החתן לפני החתונה דומה לדמקה , ואחרי החתונה דומה לשחמט . היינו: בדמקה, המלך לכל הכיוונים, איך שבא לו,
אבל בשחמט, המלך הולך לאט רק צעד אחד כל פעם, וזה למה? מפני שיש לו מלכה ומשועבד לה
 
אמנם זה לא קשור דוקא לפר' יתרו, אבל ביום ששי זכיתי לבקר בשיעור נפלא של רב אחד נכבד בביהכנ"ס ברוכוף [איני יודע כעת שמו, אבל דיבורו מזכיר את משפ' טהרני] והוא הזכיר את הקונ' הזה ובעוברי בו מצאתי כמה חידושים נפלאים, והחידוש האחרון על פרשת השבוע משפטים
1739667862147.png1739667900891.png
1739667940523.png
1739667977156.png
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון