לא מדויק. לפני תקופה רשות המיסים ארבו לדרייברים בנתב״ג ואבוי למי שניצוד ברשתם...כיון שהותרה הותרה
ואף המדינה יודעת מזה ומעלימים עין
לא מדויק. לפני תקופה רשות המיסים ארבו לדרייברים בנתב״ג ואבוי למי שניצוד ברשתם...כיון שהותרה הותרה
ואף המדינה יודעת מזה ומעלימים עין
יש כאן גזל גמור, גם מצד חברת הביטוח, וגם מצד הנוסעים.לקחת נוסעים בשכר מעיר לעיר כמו מונית
והיינו שיש חברות גדולות שיש להם קבוצות שרשומים שם הרבה אנשים
וכשמישהו מתקשר לחברה ורוצה נסיעה
החברה משאירה הודעה בכל מיני אמצעים ונהג שתפס ראשון עושה את הנסיעה הזו
ובסוף החודש מביא [בדרך כלל] 10% לחברה
וככה עם ישראל מתפרנס
כמובן הכל בשחור, אבל אין זה הנושא כאן
זה לא מתיר לגנוב.רבנים גדולים נוסעים בדרך הרייברים.
כפי שציינתי זה לא רק עניין של מס, ומדובר כאן בגזל מחברות הביטוח, שלא קשור בכלל עניין של דינא דמלכותא.בכל אופן אין כאן קשר ספציפי לדינא דמלכותא דינא, אלא זה שייך לנושא הכללי האם מותר להעלים מס
עי' מש"כ למעלה שזה לא פשוט שיש כאן גזל מהחברות ביטוחכפי שציינתי זה לא רק עניין של מס, ומדובר כאן בגזל מחברות הביטוח, שלא קשור בכלל עניין של דינא דמלכותא.
אם תשאל את בעל החברת הביטוח על זה, מה הוא יגיד?אם עושים תנאי מראש שאם לא קורה כלום הנסיעה בשכר. ואם קורה משהו ח"ו הנסיעה בחינם, לכאו' אין בזה גזל לחברות הביטוח.
אמנם יש דיינים שמפקפקים בזה וסוברים שכיון שהביטוח ודאי לא מבטח על דעת שיעשו כזה תנאי הרי"ז גזל.
וכאן יש לדון האם דנים ע"פ הלשון שכתובה בחוק בלי להכניס סברות, או שהולכים אחר דעת המתנה. ויש בזה סברות לכאן ולכאן.
יש לך מקור לכךהחתימה היא על הכלל היבש 'לא יסיע אדם נוסעים בשכר'. ואם הסיע אין ע"ז ביטוח. הכלל היבש הזה לא שולל את התנאי. כי אם מראש הנהג מתנה שהנסיעה בחינם אם קורה משהו אז את זה הביטוח כן מכסה. ולדעת חלק מהפוסקים זה לא אכפת לנו מה דעתה של חברת הביטוח כל עוד שזה לא כתוב בצורה מפורשת בחוזה. והטעם לזה הוא, משום שגם בבתי משפט החוזה תופס רק כפי מה שהוא כתוב ולא עם סברות. (ותפקיד העו"ד הוא למצוא את הפירצה בחוק). ועל דעת זה התחייבה החברה. ואם היה שם איזה פירצה לטובתם הם ודאי היו מנצלים אותה גם אם ברור לכל שאין זו הכוונה, וכן הם מעשים שבכל יום בבית משפט. ולכן גם ללקוח מותר לנהוג באותה צורה ולהיות 'ראש קטן'. מה שכתוב ותו לא.
שוב, יש פוסקים שחולקים על זה. והבאתי רק דעת המתירים. וכל אחד ינהג כרבותיו.
כל מי שעולה לדרייבר יודע שאם ח"ו קורה משהו הוא אומר שהנסיעה היא בחינם. וזה האמת שבכה"ג הנסיעה היא בחינם.יש לך מקור לכך
כי מעולם לא שמעתי נהג דרייבר או חברה שעושה כזה תנאי שהנסיעה בחינם אם קורה משהו
בהרבה מן הפעמים [אולי אפילו ברוב מוחלט] זה נכלל בהיתר של החוקיש לדון בזה גם לגבי הסעות של כוללים, שמצוי מאוד שמשלמים כמה אברכים לבעל רכב שיקח אותם לכולל.
אם תרצה לדעת בדיוק מה החוק כפי שנכתב -
וכו' וכו'
לפי זה נסיעה של 20 ק"מ אפשר לקחת 40 ש"ח, שזה יתחלק בין כל הנוסעים כולל הנהג (4 נוסעים - 10 ש"ח לכל אחד)
כל מי? עשית סקר?כל מי שעולה לדרייבר יודע שאם ח"ו קורה משהו הוא אומר שהנסיעה היא בחינם. וזה האמת שבכה"ג הנסיעה היא בחינם.
יש לזה הגדרה בחוק כנסיעה בשיתוף, שכן מותרת. בכדי לחסוך במכוניות על הכבישים.יש לדון בזה גם לגבי הסעות של כוללים, שמצוי מאוד שמשלמים כמה אברכים לבעל רכב שיקח אותם לכולל.
מחלוקת במציאות.כל מי? עשית סקר?
אני בטוח ש99% לא יודעים מזה, כולל הרבנים שאמרת שהם נוסעים איתם.