• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ישיבה בחזרת הש"ץ

איני אויל מי כמוך לדעת זאת ולגופו של ענין קריינא דאיגרתא איהו ליהווי פרוונקא
ההתעקשות שלך לדבר אחרון תוכיח לכל באי האשכול הזה מיהו האויל, אני בכל אופן אבחר להיות חכם ולהפסיק להשיב לך פה עד שתדבר לגופו של ענין.
 
אציין כי גם אני בעניותי כתבתי בזה ושם גם דנתי בענין זה אם יש הכרח לעמוד ע''פ הקבלה
קראתי בכל לב כחותה על הגחלים
דבריך מתוקים מדבש ראשונים ואחרונים [חבל שלא היתה התשובה לפני שלמדתי הסוגיא עם הראשונים אז יכלתי ללבן כמה דברים כעת עבר כמה שנים וקשיא עתיקא מחדתא]
הכל ערוך ומסודר דבר דבור על אופניו
יהי רצון שתכתוב בכל חלקי השו"ע ותפיץ תורתך לעם ישראל
[אם כי הבנתי תורף הטעם להקל זה רק למי שיכוין יותר בישיבה מאשר עם יעמוד. ודבר כזה לכאורה אינו מסור לציבור וקשה בדרך כלל לשער דבר זה]
ירבו כמותך בישראל
 
הכל ערוך ומסודר דבר דבור על אופניו
יהי רצון שתכתוב בכל חלקי השו"ע ותפיץ תורתך לעם ישראל
ברוך תיהיה ויישר כח עצום על דברי העידוד
והמברך יתברך בכל הנ''ל ובכפל כפליים להגדיל תורה ולהאדירה וכמעשהו בראשונות בספרו היקר על הלכות תפילה כן יעשה באחרונות ויוסיף עוד כהנה וכהנה בעיון והעסק בדבר ה' זו הלכה וזיכוי הרבים בתורה שבכתב ותורה שבע''פ
 
שמעתי בשיעור: לכאורה אחד מהטעמים ביחו"ד להקל בזה, מפני שאין ראשונים האומרים לעמוד מפורש, אולם מצאו כמה ראשונים שכתבו לעמוד.
האם מישהו יודע איזה ראשונים הם, כי שכחתי?
 
שמעתי בשיעור: לכאורה אחד מהטעמים ביחו"ד להקל בזה, מפני שאין ראשונים האומרים לעמוד מפורש, אולם מצאו כמה ראשונים שכתבו לעמוד.
האם מישהו יודע איזה ראשונים הם, כי שכחתי?
עיין בתגובה 10 בשרשור זה.
 
חזור
חלק עליון