amit26
Well-known member
שלום לכל הצדיקים!
רציתי לשאול. במשנה ברורה הרב כתב שם שבמקרה הנ"ל כך הוא הסדר:
יטול ידיו ללא כלי לסירוגין. יברך אשר יצר. יטול ידיים ללחם ויברך ענט"י וכו'
ומרן שליטא בילקוט יוסף כתב 2 אופציות , אבל לעניין השאלה היסוד בהם שווה לכן אציג רק הצעה אחת שכתב הרב:
יטול ידיו לסירוגין עם כלי,יברך ענט"י, יברך אשר יצר,יברך המוציא
מה הכריח את מרן שליטא לא להציע על שיטת המשנה ברורה? לכאורה היא הכי טובה - לא מוותרים על החומרה הטובה של לא לדבר בין נט"י ראשונה להמוציא(יש הרבה ראשונים שאסרו זאת כידוע) וכן סדר הנטילת ידיים הוא כרגיל, 3 לכל יד, ולא מעין חידוש של 3 לסירוגין לפני לחם(ואע"פ שמעיקר הדין מספיק רביעית אחת וכו',עדיין בדר"כ לא מצינו נטילה כזו לפני לחם)
ואם תאמר שמרן רצה להרוויח נטילת ידיים בכלי אחר שירותים,ולא להכנס לספק ברכה שאינה צריכה, הרי מרן במפורש כתב בילקוט יוסף : "היוצא מבית הכסא צריך ליטול ידיו, ומעיקר הדין די בנטילה מהברז פעם אחת, ומכל מקום מנהגינו לכתחלה ליטול ג' פעמים. ואין צריך כלי לנטילה זו. והמחמיר ליטול ידיו בכלי, תבוא עליו ברכה." ואם כן מעיקר הדין אין כלל הכרח ליטול ידים בכלי לאחרי בית הכסא לדעת מרן. ואם כן,מדוע מרן לא הלך בשיטת המשנה ברורה?
רציתי לשאול. במשנה ברורה הרב כתב שם שבמקרה הנ"ל כך הוא הסדר:
יטול ידיו ללא כלי לסירוגין. יברך אשר יצר. יטול ידיים ללחם ויברך ענט"י וכו'
ומרן שליטא בילקוט יוסף כתב 2 אופציות , אבל לעניין השאלה היסוד בהם שווה לכן אציג רק הצעה אחת שכתב הרב:
יטול ידיו לסירוגין עם כלי,יברך ענט"י, יברך אשר יצר,יברך המוציא
מה הכריח את מרן שליטא לא להציע על שיטת המשנה ברורה? לכאורה היא הכי טובה - לא מוותרים על החומרה הטובה של לא לדבר בין נט"י ראשונה להמוציא(יש הרבה ראשונים שאסרו זאת כידוע) וכן סדר הנטילת ידיים הוא כרגיל, 3 לכל יד, ולא מעין חידוש של 3 לסירוגין לפני לחם(ואע"פ שמעיקר הדין מספיק רביעית אחת וכו',עדיין בדר"כ לא מצינו נטילה כזו לפני לחם)
ואם תאמר שמרן רצה להרוויח נטילת ידיים בכלי אחר שירותים,ולא להכנס לספק ברכה שאינה צריכה, הרי מרן במפורש כתב בילקוט יוסף : "היוצא מבית הכסא צריך ליטול ידיו, ומעיקר הדין די בנטילה מהברז פעם אחת, ומכל מקום מנהגינו לכתחלה ליטול ג' פעמים. ואין צריך כלי לנטילה זו. והמחמיר ליטול ידיו בכלי, תבוא עליו ברכה." ואם כן מעיקר הדין אין כלל הכרח ליטול ידים בכלי לאחרי בית הכסא לדעת מרן. ואם כן,מדוע מרן לא הלך בשיטת המשנה ברורה?