וַיַּגַּע עַל-פִּי--וַיֹּאמֶר, הִנֵּה נָגַע זֶה עַל-שְׂפָתֶיךָ; וְסָר עֲוֹנֶךָ, וְחַטָּאתְךָ תְּכֻפָּר.לא הבנתי מה אתה רוצה היה שם עבודה זרה גילוי עריות אז בסוף שפיכות דמים
ועל 900 ההרוגים הנוספים שלא היו שם, מה איכא למימר?
וַיַּגַּע עַל-פִּי--וַיֹּאמֶר, הִנֵּה נָגַע זֶה עַל-שְׂפָתֶיךָ; וְסָר עֲוֹנֶךָ, וְחַטָּאתְךָ תְּכֻפָּר.לא הבנתי מה אתה רוצה היה שם עבודה זרה גילוי עריות אז בסוף שפיכות דמים
אם אתה רוצה סיבות בבקשה הרי שלך לפניךוַיַּגַּע עַל-פִּי--וַיֹּאמֶר, הִנֵּה נָגַע זֶה עַל-שְׂפָתֶיךָ; וְסָר עֲוֹנֶךָ, וְחַטָּאתְךָ תְּכֻפָּר.
ועל 900 ההרוגים הנוספים שלא היו שם, מה איכא למימר?
אני לא מחפש מה אשמת האחרים ואיני מכה על חטא על ליבם, אני מחפש מה אשמתי שלי, ומה עלי לתקן.אם אתה רוצה סיבות בבקשה הרי שלך לפניך
״בַּעֲוֹן נְדָרִים בָּנִים מֵתִים, דִּבְרֵי רַבִּי אֶלְעָזָר בְּרַבִּי שִׁמְעוֹן. רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר: בַּעֲוֹן בִּיטּוּל תּוֹרָה (שבת לב)
בַּעֲוֹן שְׁנֵי דְבָרִים עַמֵּי הָאֲרָצוֹת מֵתִים: עַל שֶׁקּוֹרִין לַאֲרוֹן הַקּוֹדֶשׁ: ׳אֲרָנָא׳, וְעַל שֶׁקּוֹרִין לְבֵית הַכְּנֶסֶת: ׳בֵּית עָם׳ (שבת לג)
בַּעֲוֹן נַבְלוּת פֶּה – צָרוֹת רַבּוֹת וּגְזֵירוֹת קָשׁוֹת מִתְחַדְּשׁוֹת, וּבַחוּרֵי שׂוֹנְאֵי (סגי נהור) יִשְׂרָאֵל מֵתִים, יְתוֹמִים וְאַלְמָנוֹת צוֹעֲקִין וְאֵינָן נַעֲנִין (שם)
בַּעֲוֹן עִינּוּי הַדִּין, וְעִיוּוּת הַדִּין, וְקִלְקוּל הַדִּין, וּבִיטּוּל תּוֹרָה – חֶרֶב וּבִיזָּה רָבָה (שם)
בַּעֲוֹן שְׁבוּעַת שָׁוְא, וּשְׁבוּעַת שֶׁקֶר, וְחִילּוּל הַשֵּׁם, וְחִילּוּל שַׁבָּת – חַיָּה רָעָה רָבָה, וּבְהֵמָה כָּלָה, וּבְנֵי אָדָם מִתְמַעֲטִין, וְהַדְּרָכִים מִשְׁתּוֹמְמִים (שם)
בַּעֲוֹן גִּלּוּי עֲרָיוֹת, וַעֲבוֹדָה זָרָה, וְהַשְׁמָטַת שְׁמִיטִּין וְיוֹבְלוֹת – גָּלוּת בָּא לָעוֹלָם, וּמַגְלִין אוֹתָן, וּבָאִין אֲחֵרִים וְיוֹשְׁבִין בִּמְקוֹמָן (שם
עצוב.לא הבנתי מה אתה רוצה היה שם עבודה זרה גילוי עריות אז בסוף שפיכות דמים
לא נכון.אולי זה נכון.
אולי זה נכון,לא נכון.
בודהה זה לא ע"ז.
אמת לאמיתהמרן רה"י הגרמ"צ ברגמן-
דקות לפני תפילת נעילה אמר ראש הישיבה: "אם בשנה שעברה היינו מתאמצים יותר בנעילה מי יודע כמה גזירות היינו יכולים לבטל, כמה דמעות של צער יכולנו לחסוך. הבה ונתאמץ יותר ושהשנה הזו תהיה שנה יותר טובה עם פחות גזירות קשות".
אפשר תעתיק מויקפדיה אולי מה כתוב בערכו?בודהה זה לא ע"ז.
למה לך?אפשר תעתיק מויקפדיה אולי מה כתוב בערכו?
דברים כדרבנות.ויאמר יצחק
קיבלתי מאמר זה, כנראה מהרב פדידה שיחיה ויש בו דיבורי אמת
שלום. הממשלה הולכת לקבוע יום אבל לאומי על הטבח בשמחת תורה.
*אך לדעתנו צריך להבין שהייתה הצלה עצומה ביום הזה למדינה ולרוב מוחלט של תושביה.*
*הרי בשמחת תורה חיל האוויר שלנו היה מושבת, ומלא חיילים היו בבית החג, היו רק 12 טנקים על כל רצועת עזה הארוכה.*
מה היה קורה אם באותו היום גם חיזבאללה היה שולח מאות טילים וחודר דרך המנהרות שלו?
מה היה קורה אם איראן הייתה באותו יום משגרת מאות כלי טייס בלתי מאוישים וטילים בליסטיים? הרי ליל האוויר לא ממש עבד באותו היום? וגם היב"א (יחידת בקרה אווירית) בהר מירון הייתה מושבתת מהיום הראשון.
החותים גם היו שולחים כמה מאות כטבמי"ם.
ערביי ישראל היו מצטרפים להצלחה של האויב. כפי שהיה בשומר חומות.
איך מדינת ישראל הייתה נראית אז? צומלי צבא אומרים ברצינות שמחבלי חיזבאללה היו שותים אספרסו בתל אביב ה' ישמור.
אז איך זה לא קרה? אחד ההסברים הוא , שחמאס ראה את המסיבה בנובה, כמה טרף קל היה לו שם. לטבוח ולאנוס (במקום לפרוץ לבתים ביישובים עם קצת אנשים, שלחלק היה נשק וכו')
פרעה זרק לים סוף אלפי תינוקות, *אך עם ישראל מציין את חג הפסח שבו נגאל ממצרים.*
היוונים גם הרגו הרבה יהודים,, *אך לעם ישראל יש את חנוכה שמונה ימים.*
עם ישראל היה במדבר 40 שנה, *וזכר לכך חג הסוכות.*
בקום המדינה , במלחמת השחרור נהרגו כ6000 יהודים (חיילים ואזרחים) מתוך 600,000 תושבים שהיו אז. *זה אחוז שלם מתושבי המדינה, זה המון המון הרוגים.*
*ובכל זאת מדינת ישראל מציינת עד היום את יום העצמאות ב"ה.*
במלחמת ששת הימים נהרגו בשישה ימים 779 חיילים (ועוד אזרחים). *ועד היום מלחמת ששת הימים נזכרת כמלחמה מאוד מאוד ניסית.* ע"ש יחס"ר ועוד ניסים רבים.
*אז מספיק עם ימי אבל לעם ישראל. ראו את הנס הגדול שהיה בשמחת תורה תשפ"ד. נודה גם עליו בענק בהלל של חג סוכות וגם על ניסי מלחמת יום כיפור*
אל תתביישו לדבר על זה בכל מקום. נזכור תמיד את הנופלים והחטופים. *אך עם ישראל חי וינצח בע"ה*
היינו מעדיפים שיתקיים בהם יתמו חטאים [ולא חוטאים]אבל סוף סוף יתקיים בהם הפסוק מחלליה מות יומת