- היכי משכח"ל ב' אנשים יושבים בסוכה ויורדים גשמים כשיעור שתסרח המקפה, האחד פטור מסוכה והשני נשאר בחיובו?
- היכי משכח"ל שלאדם יש סוכה כשרה למהדרין מן המהדרין, ולפתע נפסלת סוכתו מבלי שנעשה בסוכה כל שינוי כהוא זה והכל נשאר כפי שהיה ומעתה ועד לסוף החג הסוכה פסולה? (אינו קשור לדופן של שבת).
- היכן מצינו איזה דבר שאינו ראוי מצד עצמו למצוה מסויימת. לא ניתן בשום אופן להשתמש בו בפני עצמו. אבל ניתן לכתחילה להשתמש בו בתור צירוף לדבר ראוי.
- היכי משכחת לה שאם אתרוג קיבל לפתע פתאום נקודה שחורה, זה יכשיר את האתרוג?
- כיצד יתכן שיש לנו סוכה כשרה למהדרין עם כל החומרות וההידורים ובכל זאת אי אפשר לישב בה. אולם כעבור זמן מסויים היא הופכת אוטומטית לכשרה למהדרין וניתן לישב בה ולאכול ולישון בהכשר יתרון והאדם לא עשה כלום?
- במצות סוכה אם אדם יחמיר כפי דעה המחמירה בענין מסויים, יכול חלילה לעבור על לאו דאורייתא. היכי משכח"ל?
- איך שייך שאדם נוטל ד' מינים ואם יצא ידי חובה או לא, יהיה תלוי במקום שנמצא. במקום אחד יוצא ידי חובה ובמקום אחר לא יוצא ידי חובה.
- איזה עץ כשר לסכך בו רק אם מקורו מירושלים אבל אם היה העץ הזה בכל מקום אחר הוא פסול?
- יש לו לאדם שני אתרוגים שהם שלו. האחד מהודר ביותר והשני פשוט ביותר. מרחק גדול ביניהם חשב היהודי כמובן ליטול את המהודר יותר בכדי לקיים את המצוה בהידור, והנה פסקו לו שדוקא יטול את הפשוט. היתכן?ייש"כ לכל העונים!
נערך לאחרונה: