מה הדין להגיס בקדירה שהיא מבושלת כל צרכה והיא עדיין על הפלאטה
ומה הדין להוציא בכף
אשמח להערות הלומדים שליט"א
במבושל כל צרכן הוא משתבח ע"י ההגסה? לא ידוע לי על דבר כזה.לכאורה אפי' שנתבשל כל צרכו הוא משתבח ע"י ההגסה אז למה שלא נחמיר אפי' במבושל כל צרכו.
האם כבודו לא שמע על מצטמק ויפה לו.במבושל כל צרכן הוא משתבח ע"י ההגסה? לא ידוע לי על דבר כזה.
זה שהוא הרבה זמן על האש מוסיף טעם טוב, אך ההגסה עצמה לא מעלה ולא מורידה כלל.האם כבודו לא שמע על מצטמק ויפה לו.
ה"ה שאף שהוא מבושל כל צרכו הוא נהיה משובח יותר.
היום אנשים משלמים על קוגל "אובר נייט" הרבה יותר מפני שהוא ישב לילה שלם על הפלאטה
אם נאמר שמגיס הוא קירוב בישול והוא מסייע לבישול.זה שהוא הרבה זמן על האש מוסיף טעם טוב, אך ההגסה עצמה לא מעלה ולא מורידה כלל.
בלת"ק חלקימנין שעירוב הטעמים מחייב משום בישול?
מה שי"א שיש מקומות שלא התבשלו וחייב ע"כ, הוא דחוק מאוד דהא שיעור בישול הוא בכגרוגרת, ולפי"ז אם לא היה גרוגרת שאינה מבושלת אין חיוב כלל,
מנין שעירוב הטעמים מחייב משום בישול?
מה שי"א שיש מקומות שלא התבשלו וחייב ע"כ, הוא דחוק מאוד דהא שיעור בישול הוא בכגרוגרת, ולפי"ז אם לא היה גרוגרת שאינה מבושלת אין חיוב כלל, וזה לא מצוי שיהיה גרוגרת שאינה מבושלת אלא בקדירה שיש בה לכה"פ י' גרוגרות ויותר, והכלבו סתם וכתב שחייב חטאת ולא כתב שיעור. ועוד צ"ע, דלפי"ז אי"ז אלא ספק חיוב דמאן לימא שהיו באמת מקומות לא מבושלים, ואילו הכלבו כתב שחייב, ולפי"ז הול"ל "אפשר שיבא לידי חיוב חטאת", והמקרה שיתחייב בתורת ודאי הוא רחוק מאוד מאוד
ועוד דלפי"ז קדירה שנתבשלה כ"צ, ובער"ש הגיס בה הפוך בה והפוך בה היטב היטב, דליכא למיחש מעתה לא לעירוב טעמים ולא למקומות קטנים שלא התבשלו, פטור, ואילו הכלבו סתם וחייב בכל אופן. ועיי' בקונטרסי הקטן הנ"ל מה שכתבתי באריכות.
לפי דבריך הגענו לשיטת הכל בו שלא נפסקה להלכה.ההגסה עצמה לא מועילה כלום אחר שנתבשל כ"צ, כנלענ"ד שזו המציאות.
מה שכתבתי בקונדריס הזעיר הנ"ל הוא שהגסה היא מצרכי הבישול, היינו זה דרך מבשלים בפעולה זאת, ובבישול החיוב הוא על הפעולה ולא על התוצאה וכמבואר שם, לכן כיון שהפעולה היא מדרכי הבישול, אף אם אין תוצאה חייב הכלבו חטאת, אך להלכה בשו"ע לא פסק את דבריו.
זה היה שייך רק באינו מבושל כל צרכו אבל במבושל כל צרכו איזה חצי שיעור יש זה כבר מבושל לגמרי.בלת"ק חלקי
מה עם חצי שיעור, [וחטאת י"ל איסור חטאת].
כוונתו שיש מקומות שלא מבושלים.זה היה שייך רק באינו מבושל כל צרכו אבל במבושל כל צרכו איזה חצי שיעור יש זה כבר מבושל לגמרי.
אז באופן כזה זה בישול גמור ומגיס מדאורייתא.כוונתו שיש מקומות שלא מבושלים.