לעיני מי עשו זאת???גם אם יותר, לא לעיני הציבור שזה הבעיה שעליה מדבר הרב
נא לנהל שיח בצורה מכובדת וראויה לבני תורה!לעיני מי עשו זאת???
כדאי שתעיין במקורות שהביא הרב הנזכר ואחר כך תשיב [אם יהיה לך מה להשיב]!!
אשמח שתשיב בכנות ובצורה מכובדת: האם אתה עיינת במקורות שהביא הרב הנזכר עד לרגע זה שכתבת את הדברים?לעיני מי עשו זאת???
כדאי שתעיין במקורות שהביא הרב הנזכר ואחר כך תשיב [אם יהיה לך מה להשיב]!!
אכן עיינתי, ולכן כתבתי שרואים שאתה לא עיינת.אשמח שתשיב בכנות ובצורה מכובדת: האם אתה עיינת במקורות שהביא הרב הנזכר עד לרגע זה שכתבת את הדברים?
ולעצם הענין, גם למי שכבר כתב שנהגו כן, זיל בתר טעמא שצריך קנין, וא"כ נעשה קנין, אבל מה ההו"א להתיר דבר של פריצות בשביל זה, אם אפשר לקיים את הקנין בצורה יותר צנועה, כגון בד' אמות בלבד כמו שכתבו מביאי המנהג?
ואעיקרא שאם זה מוכרח מצד הקנין לכאו' היה צריך להיות לכך שורש וענף בגמ' או בראשונים.
שוב: נא להקפיד על שיח ראוי.ולכן כתבתי שרואים שאתה לא עיינת.
נשמה טובה, לא בא לריב איתך. אף שחוששני לך מחוסר דיוק בלשון נקיה ומכובדת.אכן עיינתי, ולכן כתבתי שרואים שאתה לא עיינת.
יהיה הטעם אשר יהיה, למה להתיר פריצות אם אפשר לקיים בלי זה?אכן עיינתי, ולכן כתבתי שרואים שאתה לא עיינת.
השער המפקד שמביא שם דוחה במפורש את הטעם של קנין שכתב הפרי האדמה וכותב טעמים אחרים וכפי שציין בקצרה הרב הנזכר.
כלומר המנהג הוא מנהג ולא מבטלים אותו.
בתחלה חשבו לומר טעם של קנין ודחו אותו, אז חיפשו טעמים אחרים.
אף אחד לא עלה על דעתו ענין של 'פריצות'.
כל אלה לא דומים לללכת בנחת יד ביד לקול צהלת הבחורים קלי הדעת שיוצאים לפניהם ומשתרכים אחריהם.הרי כתבו הפוסקים שהחתן משקה את הכלה לאחר השבע ברכות [בניגוד לכוס הראשונה שנותנים לאם הכלה וכו']. מה עם פריצות?
ובכלל כל המעמד של החופה זה לכאורה פריצות, גבר נותן לאשה טבעת לעיני כל, היתכן??
לסוברים שצריך חדר יחוד זה גם פריצות?
גם לדידן שלא צריך חדר יחוד, הרי מרן זיע"א כתב שעדיף להחמיר לייחד עדים בלילה, האם זה לא פריצות?
אין כאן טענה לגש"עמנהגי החופה הם מסורים מדור לדור, וכפי שאין אנו עושים ייחוד ולא משנים באיזה טענות, ה"ה להיפך.
אם אנו נשנה את זה בכל מיני טעמים - יבואו האחרים ויאמרו שגם צריך לעשות ייחוד מכל מיני טעמים שהשתנו מפעם, ולהיכן נגיע?
מרן אחר שהעיר על נתינת יד שיש בה פריצות, אמר: מאיפה יצא המנהג הזה? וכוונתו פשוטה שאין המנהג לנהוג פריצות ברבים נכון כלל, וכמות שהוא אין לו מקור ואין לו שום היתר.בכל אופן, מרן שליט"א לא זכר מכל זה אלא כתב 'שאין שום מקור לזה'. וזה צ"ע וכפי שכתבתי.
כיון שכך המנהג!למה להתיר פריצות אם אפשר לקיים בלי זה?
אז כל אחד יחלק חילוקים מעצמו מה כן דומה ומה לא דומה. להיכן נגיע?כל אלה לא דומים לללכת בנחת יד ביד לקול צהלת הבחורים קלי הדעת שיוצאים לפניהם ומשתרכים אחריהם.
במחכ"ת האהבה מקלקלת את השורה.מרן אחר שהעיר על נתינת יד שיש בה פריצות, אמר: מאיפה יצא המנהג הזה? וכוונתו פשוטה שאין המנהג לנהוג פריצות ברבים נכון כלל, וכמות שהוא אין לו מקור ואין לו שום היתר.
גם לשיטתם מי מתיר לקחת את הכלה לעיני כל העם ולעיני הבחורים הצעירים?לא זכיתי להבין את דברי קדשו של מורנו הרב שליט"א שאין מקור לנתינת היד של החתן לכלה אחרי החופה וכתב דברים קשים כנגד זה, והרי זהו מנהג ירושלים מדורי דורות, וכך נהגו גם האשכנזים וכפי שהביא בספר הנפלא נטעי גבריאל. ואף למה שכתב שם בסוף דבריו שכמה מגדולי דורנו מפקפקים בזה - מ"מ א"א לכתוב שאין לו מקור, ובודאי שמי שכן ממשיך במנהג זה עושה כדין וכפי שנהגו בכל הדורות בישראל [ולא זכיתי להבין את דעת כמה מגדולי דורנו, איך אפשר לבטל מנהג שנהגו בו מחמת סברות בעלמא וצ"ע]
הצג קובץ מצורף 28117
עיין כאןגם לשיטתם מי מתיר לקחת את הכלה לעיני כל העם ולעיני הבחורים הצעירים?
במחילת כבודך, יש מה לענות לך אבל זה לא ייגמר. מי שמתנדב בכבוד.עוד ראיתי בספר שרשי מנהגי אשכנז הנ"ל שהביא בשם השער המפקד שנתינת היד היא 'לעיני כל העם'
הצג קובץ מצורף 28119
פתאום מתייחסים לפוסקי האשכנזים. מעניין.רק קודם תוכיח את החזון איש הרב שך הרב אוירבך הרב ואזנר הרב קנייבסקי ועוד שלא הסכימו למנהג זה.
[ודאי תענה, לא אמרתי שצריך לנהוג כך רק הערתי שיש מקור למנהג כזה... וחוזר חלילה]
וגם הרב קנייבסקי שר התורה אמר על דבר זה: שאינו יודע כלל ממנהג כזה