• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

מקור לשני מנהגים בחנוכה

ניר כהן

Well-known member
שמעתי שתי הנהגות בענייני חנוכה ואשמח לשמוע מקורות
1.יש מנהג [אולי פסול] לזרוק על הגבאי שמדליק נירות חנוכה בבית הכנסת. מגבות קרטונים וכדו' מכל הבא ליד... מה מקורו- אם יש בכלל?
2. שמעתי מחבר. שאחרי שמדליק את הנר העיקרי, נותן לאשתו להדליק את נר ההידור, ואח'כ לילדיו.
האם יש בזה פגם כיון שאין האשה מדליקה אלא האיש או שמא בנירות ההידור אין קפידא?
 
בבא"ח פ' וישב אות יח'
כתב טוב לתת לילדיו הקטנים לחנכם במצוות
וז"ל: "טוב לתן לאחד מבניו הקטנים להדליק בידם נר הנוסף כדי לחנכם במצוות, שגם בזה הנר הנוסף יש קצת מצווה, וכן אני נוהג, וראוי לעשות כך, אבל לא יתן להם להדליק מנרות של חיוב, ודלא כמאן דהתיר בזה" ע"כ עיי"ש, וא"כ רק השמש שרי ליה וכ"פ האור לציון, מיהו הגר"ח פלאג'י ושו"ת זבחי צדק החדשות שרי ליה גם ההידור, אך דע שדעת הרי"ח הטוב להדיא שאין לתת אא"כ השמש, (אם ע"פ כללי הפסיקה בדרכם של חכמי ספרד אנו מדליקים כל הנרות למעט השמש הוא מעיקר הדין ולא מצד חומרה, אז מש"כ לעיל חיוב הוא ג"כ נרות ההידור).
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון