• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הרב צבי קושלבסקי לא הופתע כלל שנולד לו ילד! היה ברור לו שהשם יביא לו ילד! כי ה' רוצה לשמח אותו!...

וראה מה שכתב מרן הח"ח בספרו שם עולם (פ"ח ד"ה ודע עוד) שמדת הבטחון אינה תלויה בזכויות, ואפי' אדם שאינו הגון, אם הוא בוטח בה', חסד יסובבנו, כמו שכתב הגר"א (אבן שלמה פ"ג).
 
וע"ע בס' כד הקמח (בטחון) וז"ל, כל מי שבוטח בשי"ת מדת החסד המפרנסת את העולם מקיפתו מכל צד שנאמר (תהלים לב) והבוטח בה' חסד יסובבנו. והוא הממציא לו סבות שיתפרנס בהם כי אין הסבות נבצרות ממנו ית' כמו שידוע הענין באליהו שבאה לו פרנסתו ע"י העורבים. והנביאים חמשים חמשים במערה ע"י עובדיה. וכן (שם לד) כתוב יראו את ה' קדושיו כי אין מחסור ליראיו כפירים רשו ורעבו ודורשי ה' לא יחסרו כל טוב. וכו'. עכ"ל.
 
והא לך פירוש הרב מלבי"ם ז''ל לפסוק זה:
"רבים מכאובים לרשע והבוטח בה' חסד יסובבנו. "רבים", רק "לרשע" נמצא "רבים מכאובים", שדברים רבים הם מכאובים לו, הרשע יכאב עת יחלה, עת ירעב, וכן בכל מיני יסורים, אבל "הבוטח בה'" לא יכאב בכל אלה, כי המכאובים האלה הם אצלו "חסד יסובבנו", כי הם לשמירה מן הבהמה הפראיית בל תטה מן הדרך ובל תקרב אליו להזיקו".
מענין. ומאידך הובא כאן מדברי כד הקמח ומרן הח"ח שמשמע שהבוטח בה' הוא מוקף חסדים דהיינו שנעשים לו חסדים בפשטות.
וכך גם מורה פשטות הפסוק, ואין המקרא יוצא מדי פשוטו.
מענין מאוד.
 
ב'ה יש לי בן תסמונת דאון, האם שייך שאבטח בבורא עולם חזק חזק, והתסמונת תיעלם????
רבי שמעון בר יוחאי שסבר ש"תורה מה תהא עליה" ו"מלאכתו נעשית ע"י אחרים" גם הוא הלך למערה ולא נשאר על עומדו.

אך מסתבר שגם ברצון שהיה לרב לצאת מתביעת "עסקת בפריה ורביה"- הוא נתן לה' יתברך להחליט, רק שלא ערער הוא על כך שאם אכן ה' רוצה- אז זה אכן יקרה ולכך התכוון בדבריו שאין לו כל פלא כי הרי ה' כן רצה אז זה כן קרה וזה מה שחשב מראש שיקרה אם ה' אכן ירצה ובזה כמו מסתדרים לכאורה גם דבריהם של @אד יעלה ו @כמה טוב השם!!! יחדיו.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון